کد خبر : 1719205 | 25 آبان 1399 ساعت 09:55 | 60.4K بازدید | 3 دیدگاه

اعتراض جدید فغانی به چیست؟

اگر چه علیرضا فغانی برای سال 2021 هم در لیست داوران بین المللی فوتبال ایران قرار گرفته است و به همین بهانه می تواند یکی از گزینه های قضاوت در جام جهانی آتی باشد اما هم چنان از فدراسیون فوتبال ایران گله مند است.

اعتراض جدید فغانی به چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، این ناراحتی به دو دلیل است؛ اول اینکه ابتدا او از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران حذف و تبعات این تصمیم و اعتراض مردم به تصمیم کمیته داوران موجب بازگشت علیرضا فغانی به لیست داوران بین المللی شد. به واقع اگر این موضوع پیش از اعلام رسمی به بیرون درز پیدا نمی کرد و مردم متوجه نمی شدند و اعتراض نمی کردند کمیته داوران  نام علیرضا فغانی را از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خط می زد.


این تصمیم در شرایطی بود که برخی از داوران فوتبال ایران در تماس با کمیته داوران روی این نکته تاکید داشتند که شانس حضور در لیست داوران بین المللی باید از علیرضا فغانی گرفته و به یکی از آنها داده شود چرا که آنها شرایط قضاوت سخت در فوتبال ایران را تحمل می کنند در حالی که علیرضا فغانی در استرالیا حضور دارد  و در لیگ ایران سوت نمی‌زند. در نهایت اما در این مورد نظر مردم مورد توجه قرار گرفت و فغانی به لیست بازگشت.

 

اما اعتراض دوم علیرضا فغانی به کمیته داوران به خاطر خط زدن نام عرب براقی در لیست داوران بین المللی است. داور جوانی که محصول آکادمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بشمار می رود و برادر همسر فغانی است.فغانی عقیده دارد با حذف عرب براقی با او تسویه حساب شده است اما کمیته داوران نیز در دفاع صحبتهایی دارد که آن را مطرح خواهد کرد. 

 

فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات جدید بسر می برد و به زودی فدراسیون فوتبال رییس جدید خود را خواهد شناخت. اگر علیرضا فغانی به عنوان نماینده داوران در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رای پیدا کند حتما در این باره با نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال صحبت خواهد کرد اما لیست در این برهه از زمان تغییر نخواهد کرد و عرب براقی شانس قضاوت در بازی های بین المللی در سال 2021 را از دست داده است.

دیدگاه‌ها