کد خبر : 1719236 | 25 آبان 1399 ساعت 12:48 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

فعلا نمی‌توانیم لیگ را برگزار کنیم

باقرزاده: سابریست‌ها سرحال هستند و مشکلی ندارند

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: وضعیت ملی‌پوشان سابر را پیگیری می‌کنم و هیچ مشکلی از نظر جسمی ندارند و حتی عنوان کردند که سر حال هستند.

باقرزاده: سابریست‌ها سرحال هستند و مشکلی ندارند

به گزارش "ورزش سه" فضل اله باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی رسیدگی به ملی‌پوشان شمشیربازی سابر پس از مثبت شدن تست کرونای آن‌ها بیان کرد: سه نفر از آن‌ها از یزد، رشت و تبریز آمده بودند و دیروز صبح که رسیدند بلافاصله تست دادند که نتیجه مثبت شد. اکنون باید خانواده‌های آن‌ها هم تحت مراقبت قرار بگیرند تا خدایی نکرده دچار مشکل نشوند. 

او افزود: من پیگیر وضعیت‌شان هستم و با آن‌ها در ارتباطم. از نظر جسمی هیچ مشکلی ندارند حتی با محمد رهبری هم صحبت کردم عنوان کرد سر حال هستند. کاری که توانستیم کنیم این بوده که در مجموعه شیرودی سه اتاق برایشان فراهم کردیم. با یک رستوران هم قرارداد بستیم غذاهای مقوی برایشان در نظر بگیرند و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز داروهایی که نیاز دارند را برایشان تهیه می‌کنیم. البته پزشک عنوان کرد این افراد در اواخر دوران بیماری هستند با این حال ما تمام مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهیم. من و پیمان فخری پیگیر کارشان هستیم. چهارشنبه یا پنج‌شنبه نیز مجددا از آن‌ها تست گرفته می‌شود.

 

رییس فدراسیون شمشیربازی در مورد لزوم برگزاری اردو تیم ملی گفت: در هر حال باید اردوها را آغاز می‌کردیم چون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تمرینات خاص خود را می‌طلبد. البته ما تا پایان سال هیچ مسابقه‌ای نداریم و در سال ۲۰۲۱ هم فعلا برگزاری مسابقات زون آسیا در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شده است. در نظر داشتیم اردوی اسلحه اپه و فلوره مردان از ۸ یا ۹ آذر و اردوی تیم ملی دختران از ۱۵ آذر آغاز کنیم اما با این شرایط باید ببینیم وضعیت به چه صورت می‌شود؛ چون سلامتی ورزشکاران برای ما بسیار مهم است.

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که فدراسیون، لیگ برتر شمشیربازی را برگزار می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: برنامه‌ریزی آن را کرده بودیم و ۵ تیم در سابر و ۵ تیم در اپه و فلوره اعلام آمادگی کرده بودند و تیم‌های خوبی بودند اما فعلا نمی‌توانیم استارت لیگ را بزنیم تا ببینیم بعدا شرایط چگونه می‌شود چون شرایط این اجازه را نمی‌دهد که لیگ را برگزار کنیم.

 

او در مورد گلایه برخی شمشیربازان از برگزار نشدن لیگ که منبع درآمد آن‌هاست گفت: بچه‌های تیم ملی را که حمایت می‌کنم و سه ماه بسته حمایتی برای بقیه شمشیربازان و مربیان در نظر گرفتم و حتی ماه گذشته به داوران هم بسته حمایتی دادم هر چند که می‌دانم مبلغ ناچیزی است. اما در شرایط حال حاضر همه مردم مشکل دارند. از طرفی در لیگ شمشیربازی هم آن قدر پول رد و بدل نمی‌شود و مانند لیگ بسکتبال و والیبال نیست که ورزشکاران میلیاردی متضرر شوند. به غیر از پاکدامن و عابدینی بقیه نفرات بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دستمزد داشته‌اند. 

دیدگاه‌ها