کد خبر : 1719400 | 26 آبان 1399 ساعت 12:36 | 307.6K بازدید | 6 دیدگاه

از شانگهای تا توکیو؛ از اینیستا تا اسکار

منتخب جهان در مقابل پرسپولیس! (گزارش)

اینیستا هالک، اسکار، تالیشکا و یک دوجین ستاره سرشناس دیگر؛ بازیکنانی که روزگاری در لیگ قهرمانان اروپا نقش آفرینی می‌کردند و حالا تلاش خواهند کرد تا حریف پرسپولیس در فینال آسیا شوند.

منتخب جهان در مقابل پرسپولیس! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق از 24 ساعت بعد آغاز خواهد شد و 15 تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نکته مهم از بازی های تیم شرقی این است که دستکم نیمی از آن ها به بازیکنان خارجی خود متکی هستند و حتی تیمی نظیر گوانژو اورگراند علاوه بر چهار بازیکن با پاسپورت غیرچینی، با اعطای شهروندی چین به چهار فوتبالیست دیگر، شمار بازیکنان خارجی خود را به عدد 8 رسانده است.

 

اما اگر قرار باشد 11 بازیکن خارجی تیم های شرق آسیایی یکجا جمع شوند و به مصاف پرسپولیس بروند، این 11 نفر چه کسانی هستند؟

 

دروازه بان: پارک ایرو گیو (یوکوهاما مارینوس)


دروازه بان شماره یک تیم یوکوهاما مارینوس پاسپورت کره ای دارد و برای تیم ژاپنی گلری می‌کند. این دروازه بان 30 ساله سال گذشته با تیمش قهرمان جی لیگ ژاپن شد و خود نیز در میان بهترین دروازه بانان لیگ ژاپن قرار داشت و حالا امیدوار است تا توانایی های خود را در دیدارهای قاره ای به نمایش بگذارد. به جز او هیچ تیم شرقی حاضر در لیگ قهرمانان، از دروازه بان خارجی استفاده نمی‌کند.

 

مدافعان: توماس فرمالن (ویتسل کوبه)، دیو بولتویی (اولسان هیوندای) و دونیل هنری (سوون سامسونگ)


* توماس فرمالن از بارسلونا به ویتسل کوبه ژاپن پیوست و حالا هم تیمی آندرس اینیستاست. او پیراهن تیم های آژاکس، آاس رم، آرسنال و بارسلونا را برتن کرده و 78 بازی ملی در کارنامه دارد. او همچنین با آبی اناری ها 9 قهرمانی به دست آورد و با سابقه سومی جام جهانی، یکی از پرافتخارترین بازیکنان حال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود.

 

1302179


* دیو بولتویی مدافع هلندی شاغل در کی لیگ کره جنوبی است. او از سال 2014 به مدت سه فصل در بوندس لیگا پیراهن تیم نورنبرگ را برتن کرد و سپس در هیرنفین هلند نیز حضور داشت اما هیچگاه به پیراهن ملی لاله های نارنجی نرسید. با این حال بولتویی مدافعی سرشناس و شاخص در سطح فوتبال آسیا به حساب می‌آید.


* دونیل هنری مدافعی نسبتا گران قیمت محسوب می‌شود که در تیم سوون سامسونگ حضور دارد. او از سال 2015 تا 2017 در عضویت تیم وستهام بود و همچنین برای تیم های بلکبرن راورز و تورنتو اف سی نیز به میدان رفت. ملیت هنری کانادایی است و وی با قد و قامت 188 سانتی متری، مدافعی تنومد شناخته می‌شود.

 

هافبک ها: هالک و اسکار (شانگهای SIPG) آندرس اینیستا (ویتسل کوبه)، آندرسون تالیشکا (گوانژو اورگراند)، استفان ام بیا (شانگهای شنهوآ)


* هالک یکی از شناخته شده ترین بازیکنان شاغل در آسیاست. او به خاطر آمادگی بدنی و استایل فیزیکی اش به شدت مورد توجه بوده و همچنین سرعت بالا و شوت هایش، از این بازیکن ستاره‌ای شاخص ساخته است. هالک برزیلی پیراهن شانگهای SIPG را برتن دارد.

 

1511321


* اسکار به عنوان استعدادی برتر در فوتبال برزیل به چلسی پیوست و پنج فصل در این تیم حضور داشت اما سرانجام پیشنهاد پرطمطراق چینی ها او را به آسیا کشاند. وی همچنین 48 بازی در تیم ملی برزیل انجام داده و حالا مهره ای کارآمد در ترکیب شانگهای SIPG است.


* آندرس اینیستا نیاز به معرفی ندارد. او 17 سال در بارسلونا عضویت داشت و 32 جام قهرمانی با این تیم به دست آورد. اینیستا در 36 سالگی همچنان بازیکنی بزرگ در سطح فوتبال آسیا محسوب می‌شود و باتجربه گلزنی در فینال جام جهانی وارد لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد تا ویتسل کوبه را به بهترین نتایج تاریخش برساند.

 

1509704


* آندرسون تالیشکا با درخشش در سوپرلیگ ترکیه در اذهان ماندگار شده است. این بازیکن نیز مثل اسکار و هالک برزیلی است و می‌تواند در پست هافبک هجومی و وینگر به میدان برود. تالیشکا بازیکنی خوش تکنیک با قابلیت شوتزنی است که بی تردید طرفداران گوانژو اورگراند برای موفقیت در لیگ قهرمانان به او دل بسته اند.


* استفان ام بیا که با ویدیوی شب گذشته خود از فرودگاه دوحه به کانون توجهات تبدیل شده، با تجربه بسیار زیاد به فوتبال آسیا آمده و در 34 سالگی همچنان بازیکنی کارآمد به حساب می‌آید. ام بیا در لالیگا (سویا)، لوشامپیونه (مارسی)، جزیره (کیو پی آر) و چند لیگ معتبر دیگر به میدان رفت و یک هافبک دفاعی خوش نقش محسوب می‌شود.

 

مهاجم: مارکو آرناتوویچ (شانگهای SIPG)
* انتخاب یک مهاجم برای تیم منتخب شرق آسیا، کار بسیار سختی است اما احتمالا شما هم موافق باشید که انتخاب مارکو آرناتوویچ، گزینشی هوشمندانه است. بازیکنی که 85 بازی با پیراهن تیم ملی اتریش انجام داده و سابقه بازی در اینترمیلان، وردربرمن، استوک سیتی، وست هام و... را دارد. او در دو فصل برای وستهام 21 گل در لیگ جزیره زد و در حالی که بسیاری پیش بینی می‌کردند که در 29 سالگی یک انتخاب بزرگ داشته باشد، به سوپرلیگ چین ملحق شد و حالا بی گمان بزرگترین مهاجم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق است.

 

1357943

 

نیمکت ذخیره:
برای نیمکت ذخیره این تیم بازیکنان بسیاری نامزد خواهند شد اما این 7 بازیکن شاید شایستگی بیشتری داشته باشند: پارک جی سو (مدافع- گوانژو اورگراند)، اوسمار (مدافع- اف سی سئول)، جیووانی مورنو (هافبک- شانگهای شنهوآ)، جاکوب باترفیلد (هافبک- ملبورن ویکتوری)، دیگو کاسترو (هافبک- پرث گلوری)، مارکوس جونیور (مهاجم- یوکوهاما مارینوس)، دیگو اولیویرا (مهاجم- اف سی توکیو)

دیدگاه‌ها