کد خبر : 1719584 | 27 آبان 1399 ساعت 12:52 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

شام آخر لیگ ملت‌ها؛ فرانسه منتظر سه تیم

رقابت‌های مقدماتی و مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا به شب آخر کشیده شد.

شام آخر  لیگ ملت‌ها؛ فرانسه منتظر سه تیم 

به گزارش ورزش سه ، فرانسه ‌با پیروزی در زمین مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرتغال، صعودش به نیمه‌نهایی را قطعی کرده و امشب تکلیف 3 تیم دیگر هم مشخص خواهد شد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آن 3 تیم ایتالیا، آلمان و بلژیک خواهند بود.

 

* اگر لهستان از هلند امتیاز بگیرد، ایتالیا بدون انجام بازی آخر مقابل تیم سقوط‌کرده بوسنی که به ایران هم باخته، به جمع 4 تیم پایانی اضافه خواهد شد. تنها چیزی که مانع صعود شاگردان مانچینی از گروه اول می‌شود، باخت یا تساوی مقابل بوسنی و پیروزی هلند یا لهستان در بازی رودرروی 2تیم خواهد بود. 

 

1544111

 

*در گروه دوم، بازی فینال‌گونه برگزار و بلژیک پرستاره در غیاب ادن آزار کرونایی موفق شد 2 بر صفر و با گل‌های مرتنز و تیلمانس انگلیس پرستاره‌تر را شکست دهد. این پنجاهمین حضور مارتینس اسپانیایی روی نیمکت تیم ملی بلژیک بود. انگلیس با ۷امتیاز هیچ شانسی برای صعود ندارد اما دانمارک ۱۰امتیازی اگر در زمین بلژیک ببرد، 2 امتیاز فاصله را جبران خواهد کرد. ایسلند از گروه دوم به لیگ سطح ب سقوط کرده است. 

 

*در گروه سوم که فرانسه ۱۳امتیازی شد و پرتغال را جا گذاشت. این چهاردهمین تلاش رونالدو برای گلزنی به تیم‌های ملی ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه به‌عنوان بزرگان سنتی فوتبال اروپا بود که در آن ناکام ماند. او در ضربات پنالتی پایان مسابقه 2 بار به انگلیسی‌ها گل زده است اما در جریان معمول بازی‌ها نتوانسته دروازه این 4تیم را باز کند. در 2بازی باقیمانده تنها یک هدف وجود دارد؛ اینکه سوئد و کرواسی در بازی با فرانسه و پرتغال از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کنند. هر 2 تیم 3 امتیازی هستند و در بازی رودررو نتیجه یکسان گرفته‌اند. 

 

1544150

 

*یک فینال دیگر هم در پیش است. اسپانیای ۸امتیازی که با 2 پنالتی هدر‌رفته راموس در بازی با سوئیس نتوانست برنده شود و صدرنشینی‌اش را قطعی کند و در دیدار پیش از آن هم برابر اوکراین متوقف شده بود، برای صعود چاره‌ای جز شکست‌دادن آلمان ۹امتیازی ندارد. سوئیس هنوز برای فرار از سقوط شانس دارد و اگر اوکراین را یک بر صفر هم ببرد، با این تیم در امتیاز۶ برابری می‌کند و با توجه به باخت ۱-۲ در دیدار رفت و گل زده در زمین حریف، در لیگ سطح اول ماندنی می‌شود. در غیر این‌صورت سقوط خواهد کرد.

دیدگاه‌ها