کد خبر : 1719805 | 28 آبان 1399 ساعت 13:45 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

مبلغ بورسیه IOC برخلاف تصورات زیاد نیست

ملایی: در انتخابی المپیک تمام توانم را می گذارم

بانوی ملی پوش روئینگ گفت: تمام توانی که در مسابقات دیگر نگذاشته ام را برای انتخابی المپیک می گذارم اما اگر سهمیه کسب نشد حداقل وجدانم راحت است.

ملایی: در انتخابی المپیک تمام توانم را می گذارم

به گزارش "ورزش سه"، نازنین ملایی در گفت و گو با ایسنا درباره آغاز اردوی تیم ملی قایقرانی روئینگ در شرایط شیوع حاد ویروس کرونا بیان کرد: ما قبلا هم تمرینات خود را به طور کامل و منظم داشتیم و فقط وقتی اردوی تیم ملی آغاز شد، در قالب اردو ادامه تمرینات را دنبال کردیم. تنها تفاوت این است که قبلا به خارج از دریاچه رفت  و آمد می کردیم اما الان  داخل مجموعه آزادی اسکان داریم. از طرفی در قایقرانی بیشتر تمرینات در آب است و با افراد فاصله زیادی داریم. وقتی هم می خواهیم در سالن با دستگاه ارگومتر تمرین کنیم، کلا سه نفر بیشتر در سالن نیستیم و سالن هم بسیار بزرگ و دارای تهویه هوا است و پروتکل ها هم رعایت می شود. ما هم سه نفر هم قبلا از آغاز اردو ی تیم ملی تست کرونا دادیم.

 

  او ادامه داد: وضعیت رکوردی هم راضی کننده است با وجود اینکه رکورد ها در فصل سرما سخت جابجا می شود اما آقای فرزام سرمربی تیم ملی به گونه ای برای  ما برنامه ریزی کرده است که در این فصل هم بتوانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم.


بانوی ملی پوش روئینگ ایران در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش کرده تا بلاتکلیفی برگزاری مسابقات، او را بی انگیزه نکند، تاکید کرد: این مسئله تاثیر منفی  گذاشته است و حتی خود من مدتی دچار این مشکل شدم. بعد به این موضوع مهم فکر می کردم اگر من در ذهنم درگیر این مسئله هستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، در ذهن بقیه رقیبانم هم وجود دارد پس برنده کسی است که این افکار را از ذهنش بیرون بریزد  و از این فرصت استفاده کند. 

 

او در پاسخ به این پرسش که در این مدت که مسابقه ای نبوده توانسته از فرصت برای پیشرفت خود استفاده کند یا خیر؟ گفت: خدا را شکر راضی هستم . اوایل شیوع ویروس کرونا که اردو و تمرینات لغو شد و ما در شهر های خود بودیم واقعا استرس داشتم اما با برنامه های آقای فرزام  طوری برنامه ریزی کرده بود که تمریناتی که در خانه داشتیم نیز واقعا باعث رشدمان شد. البته چون مدت زیادی تمرین در آب نداشتیم  تمام استرس من این بود که وقتی وارد آب شدم چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. اما آقای فرزام همیشه می گفت اتفاق خاصی رخ نمی دهد. هفته اولی که دوباره روی آب تمرین  کردیم هم من و هم آقای نصیری  غافلگیر شدیم  و همانی بود که آقای فرزام می گفت در حالی که ما فکر می کردیم که افت کرده ایم.

 

ملایی ادامه داد: البته زمان خوبی به تهران برگشتیم و تمرینات روی آب را آغاز کردیم . چون اگر این پروسه در خانه ماندن ادامه داشت ممکن بود اثرات جبران ناپذیری بگذارد. ۵-۶ ماه باقی مانده تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک هم فرصت خوبی است تا رکورد های زمانی خود را ارتقا دهیم. البته نمی گویم قرار است ۱۰۰ درصد سهمیه المپیک را بگیرم اما حتما ۱۰۰ درصد توانی که تا به امروز  در هیچ مسابقه ای نگذاشته ام را خواهم گذاشت. اگر توانستم  سهمیه را بگیرم که خوب است اما اگر نشد  حداقل وجدانم راحت است که تمام توانم را گذاشته ام و بیشتر از آن چیزی نداشتم که بگذارم و نمی توانم چوب جادویی در دست بگیریم و معجزه کنم.

 

قهرمان روئینگ آسیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه مبلغی که به عنوان بورسیه   از IOC دریافت می کند، تمام هزینه هایی که دارد را تامین می کند یا خیر؟ تاکید کرد: در ذهن همه این جا افتاده که من به دلار بورسیه را دریافت می کنم اما واقعیت این است که من به دلار پول نمی گیرم و  هر ماه هم این مبلغ برای من واریز نمی شود. روند پرداخت آن  هر چهار ماه یکبار است اما تا روند اداری آن انجام شود ۶-۷ ماه زمان می برد تا واریز انجام شود. من ۶-۷ ماه از جیب هزینه می کنم تا هزینه برگردد. در همه کشور ها پرداخت به دلار انجام می شود اما در ایران به دلیل تحریم ها  می گویند مبلغ بورسیه را به دلار  نمی گیرند و مجبورند به ما به صورت ریال پرداخت کنند.همچنین معادل دلار دولتی به ما پول پرداخت می کنند نه دلار آزاد.
 

او افزود: همه فکر می کنند مبلغ بالایی دریافت می کنم در حالی که با این وضعیت تورم و همچین خرید مایحتاج که قیمت آنها روز به روز در حال تغییر است و هزینه های اسکان و دیگر مخارج،  مبلغ ناچیزی محسوب می شود. 

 

 

دیدگاه‌ها