کد خبر : 1720128 | 30 آبان 1399 ساعت 11:10 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

هیچ‌جا گواردیولا را اینقدر راضی نکرده بود

مسی فعلاً فراموش شد؛ سیتی غرق شادیِ تمدید با پپ

پپ گواردیولا با یک حرکت قلم و امضا کردن قراردادی جدید با منچسترسیتی به همه نگرانی‌های این باشگاه خاتمه داد تا سیتی تا اطلاع ثانوی تحت تاثیر این امضای او باشد.

مسی فعلاً فراموش شد؛ سیتی غرق شادیِ تمدید با پپ

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا بعد از مدتها شایعه و گمانه‌زنی درباره آینده اش در منچسترسیتی پای قرارداد جدیدش با این تیم را امضا کرد. او حالا تا سال 2023 هدایت سیتیزن‌ها را بر عهده دارد. تیم آبی شهر منچستر از این خبر آنقدر خوشحال است که تا مدتی حتی به پروژه بزرگ خود یعنی جذب مسی به اتحاد هم فکر نخواهد کرد.

 

اینکه پپ دو سال دیگر در اتحاد خواهد ماند خیال مدیریت باشگاه را از مساله آینده او راحت کرده و حالا مدیریت سیتی می‌تواند با خیال راحت پروژه بلندمدتش یعنی تلاش برای فتح جامهای بیشتر را پیگیری کند. دیگر پروژه بزرگ و هیجان انگیز برای سیتی هم از این پس با شدت بیشتری دنبال خواهد شد: انتقال لیونل مسی به اتحاد.

 

1545184

پپ: به عنوان مربی، اینجا هر چه لازم دارم در اختیارم است

 

گواردیولا از مدتها پیش از رضایت خود از سیتی گفته بود ولی اذعان داشت که تنها در صورتی تمدید خواهد کرد که متقاعد شود می‌تواند باشگاه را همچنان در مسیر پیشرفت هدایت کند. او بعد از تمدید قراردادش گفت: " من به عنوان مربی اینجا هر چیزی که لازم دارم در اختیارم است. ولی شکی نیست که سرنوشت همه مربی ها به نتیجه وابسته است و من و هر مربی دیگری باید پیروز شوند تا بتوانند به شغل شان ادامه دهند".

 

گواردیولا موفق ترین مربی تاریخ منچسترسیتی است و با این تیم دو بار فاتح لیگ برتر شده و چهار جام داخلی دیگر هم بدست آورده. گواردیولا اگر تا پایان مدت قراردادش در سیتی بماند به ماندگارترین مربی 50 سال اخیر باشگاه هم تبدیل خواهد شد. پپ مشخصاً خواهان این است که نامش را در تاریخ سیتی از این هم پرآوازه‌تر کند. او به خصوص به شکست دادن رقیب سالهای اخیرش یعنی یورگن کلوپ و تیمش لیورپول علاقه دارد.

 

با اینکه سیتی فصل جاری را بسیار بد شروع کرده و در رتبه دهم جدول ایستاده و در هفت بازی اول خود کمتر از نصف بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته ولی پپ می‌گوید از تیمش راضی است چرا که با وجود مصدومیت‌های متعدد و مثبت شدن تست چندین بازیکن اصلی توانسته خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کند.

 

1545186

 

با اینکه گواردیولا بارها گفته بود نامعلوم بودن آینده او تاثیری روی بازیکنانش نمی گذارد ولی شکی نیست که این مساله روی آنها تاثیرگذار بود. حالا اما بازیکنان سیتی می دانند که دست کم در دو سال و نیم آینده باشگاه با چه شرایطی روبرو خواهد بود. این تصویر آرامش کمک بزرگی به گواردیولا و تیمش خواهد کرد.

 

با اینکه سیتی در ماه های اخیر با حفظ احتیاط فهرستی از جانشینهای احتمالی گواردیولا آماده کرده بود ولی قانع کردن پپ برای ماندگار شدن در سیتی همیشه اولویت اول باشگاه بود. خلدون مبارک رئیس باشگاه که بارها گفته بود از تمدید با پپ مطمئن است بعد از امضای او پای قرارداد جدید از پپ به عنوان بهترین مربی دنیا یاد کرد و گفت بسیار خوشحال است که چنین شخصیتی را بالای سر تیمش می بیند.

 

رئیس منچسترسیتی در این باره گفت: " تمدید قرارداد پپ قدم بعدی ما در مسیری بود که سال‌ها است آغاز کرده ایم. این نتیجه اعتماد متقابل بین او و باشگاه بود. تمدید قرارداد با گواردیولا ثبات را در باشگاه افزایش می‌دهد. این نشان می‌دهد که ساختار و فلسفه فوتبالی ما در منچسترسیتی که بیش از یک دهه است توسط ما پیگیری می‌شود و پپ نقش مهمی در آن داشته تا چه حد درست و موفق بوده است".

 

با همه ابراز رضایت گواردیولا از باشگاه منچسترسیتی و موفقیتهای او در لیگ برتر، پپ در لیگ قهرمانان همچنان کاری ناتمام دارد. گواردیولا تا کنون با سیتی قادر به عبور از مرحله یک چهارم نهایی رقابتها نشده و حتی یک بار گفته بود که اگر موفق به فتح اروپا نشود کارنامه اش در سیتی به عنوان کارنامه‌ای ناموفق ارزیابی خواهد شد.

 

1545183

 

با توجه به این است که شایعات اخیر درباره جذب لیونل مسی به سیتی بیش از پیش به تلاش پپ برای فتح اروپا تعبیر می‌شود. گواردیولا تا اینجا دو بار فاتح لیگ قهرمانان شده که هر دو بار به عنوان سرمربی بارسلونا بوده است. در سالهای 2009 و 2011 پپ با درخشش مسی فاتح اروپا شد و حالا عزمش را جزم کرده تا با شاگرد سابقش یک بار دیگر با پیراهن آبی سیتی سند قهرمانی در لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کند.

 

 

دیدگاه‌ها