کد خبر : 1720274 | 30 آبان 1399 ساعت 20:16 | 120.7K بازدید | 4 دیدگاه

احمدزاده از مذاکره با استقلال تا جشن گل برابر آبی‌ها

فرشاد احمدزاده بلندقامت‌ترین بازیکن لیگ برتر

وینگر سابق پرسپولیس یک روز فوق العاده دیگر را در ترکیب فولاد خوزستان پشت سر گذاشت و با گل خود شرایط را به سود شاگردان نکونام تغییر داد.

فرشاد احمدزاده بلندقامت‌ترین بازیکن لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد احمدزاده سرنوشتی عجیب طی دو سال اخیر پشت سر گذاشته است. جدایی او از پرسپولیس و حضور در لیگ لهستان و در ادامه بازگشتی ناکام به جمع سرخپوشان. احمدزاده که در بازگشت به پرسپولیس شماره 10 خود را بار دیگر دریافت کرده بود، همواره تحت هجمه شدید هوادارانی قرار داشت که جدایی او در زمان محرومیت نقل و انتقالاتی را یک خیانت بزرگ از سوی او می‌دانستند.

 

اتفاقی که باعث شد تا در دوران مربیگری گابریل کالدرون در این تیم، او هرگز نتواند نمایشی که انتظار می‌رفت را از خود به جا بگذارد. احمدزاده که یکی از برترین بازیکنان پرسپولیس در پیروزی 4-2 مقابل استقلال بود، در ادامه شرایط برای او در مسیر کاهش محبوبیت در بین هواداران پرسپولیس پیش رفت. بازگشت نافرجام و همراه با ناکامی او به پرسپولیس با محرومیت‌های انضباطی پیاپی و کارت قرمزهای سریالی باعث شد تا اولین تصمیم یحیی پیش از اقدام به امضای قرارداد با پرسپولیس، مربوط به خروج نام این بازیکن از لیست باشد.

 

احمدزاده در فاصله ساعات کوتاهی که به پایان نقل و انتقالات مانده بود، از لیست پرسپولیس خارج شد و باید یکی از حساس‌ترین تصمیمات خود را دنبال می‌کرد. شاید در آن مقطع تمایل قلبی او بازگشت به تراکتور بود؛ جایی که پیش از این نیز بعد از جدایی از پرسپولیس برای پشت سر گذاشتن دوران سربازی حضوری دو ساله در این تیم را تجربه کرده بود و منجر به شکوفایی و ستاره شدن او شده بود.

 

 

با این حال اتفاق عجیب برای این بازیکن این بود که همزمان با شکل گیری شایعات حضور در تراکتور، هجمه سنگین هواداری از سوی هواداران این تیم علیه او شکل گرفت. فرشاد احمدزاده به عنوان عضوی از باشگاه پرسپولیس که طی سالیان اخیر کری شدیدی با این رقیب تبریزی داشت، به شکلی عجیب و باورنکردنی به بازیکنی منفور برای این تیم تبدیل شد تا مالک تراکتور نیز ریسک عقد قرارداد با او را نپذیرد.

 

در این میان گزینه قابل اعتنا برای این بازیکن فولاد خوزستان بود. تیمی که جواد نکونام را روی نیمکت خود داشت که به بازیکنی به سبک فرشاد احمدزاده برای انتقال سریع توپ در تاکتیکی که مدنظرش بود، اعتماد داشت. احمدزاده با قراردادی تا پایان فصل به جمع فولاد خوزستان اضافه شد و در ادامه توانست بازگشتی جالب توجه داشته باشد تا همه را بابت این توانایی سورپرایز کند. اوج نمایش موفق را شاید در فصل گذشته بتوان برابر همین استقلال در جریان تساوی یک یک دو تیم دانست که احمدزاده توانست در پایان به عنوان برترین بازیکن زمین نیز از نظر سایت‌های آماری انتخاب شود.

 

بار دیگر جنجال به سراغ فرشاد احمدزاده آمد؛ او که تصور می‌کرد شاید به دلیل عملکرد مثبتی که ارائه داده و دوری از حواشی بتواند نظر پرسپولیس را برای بازگشت جلب کند، در لیست خرید این باشگاه قرار نداشت تا تصمیمی جنجالی را دنبال کند. حضور در محل قرار باشگاه استقلال برای جذب بازیکنان فصل بیستم! استقلال که با سعادتمند به دنبال تدارک تیمی قدرتمند برای لیگ جدید بود، قرار با بازیکنان جدید و مدنظر خود را در هتل آزادی ترتیب می‌داد. جایی که خیلی زود از سوی خبرنگاران کشف شد اما هیچکس تصور نمی‌کرد یکی از بازیکنانی که برای مذاکره با آبی‌ها پا به این محل بگذارد فرشاد احمدزاده باشد. هافبک سابق پرسپولیس که کری‌هایش با تیم رقیب به حاشیه‌های جنجالی تبدیل شده بود تا حتی در یکی در مراسم‌هایی که حاضر شده بود به شدت از سوی لیدرهای باشگاه استقلال مورد حمله قرار گیرد، اکنون در یکقدمی انتقال به این تیم قرار داشت.

 

احمدزاده اما هرچند بعدها این ملاقات با مدیران استقلال را تکذیب کرد و مدعی شد تنها برای کار شخصی به هتل رفته بود! اما در ادامه بار دیگر پای میز مذاکره با فولاد خوزستان نشست و توافق برای تمدید قرارداد بین طرفین صورت گرفت. انتقالی که اکنون باعث شده تا او مقابل استقلال بار دیگر یک نمایش قابل توجه از خود به جا بگذارد و عملکردش را با ثبت یک گل تکمیل کند.

 

1545353


اما گل‌های فرشاد احمدزاده همواره عجیب است. وینگر تکنیکی سابق تراکتور، پرسپولیس و حال حاضر فولاد با قد 169 سانتی‌متر برای چندمین بار گل‌های خود را با ضربه سر ثبت می‌کند. شاید در نگاه اول سرزنی این بازیکن کوتاه قامت کاملا عجیب و باورنکردنی باشد اما جالب است بدانید که او بازیکن متبحری دروالیبال با توجه به خواستگاه شهر زادگاهش محسوب می‌شود. احمدزاده که زاده ارومیه است، با توجه به علاقه این شهر به والیبال و توجهی که به این ورزش می‌شود، بیشتر دوستانی والیبالیست دارد و هر زمان که به این شهر می‌رود بساط بازی والیبال هم بین آنها داغ می‌شود. شاید همین مساله عاملی باشد که او علیرغم این قد و قامت با پرش‌های بلند و غافلگیر کننده خود، توانسته بیشتر گل‌های خود را از این راه ثبت کند. بله، او علی دایی نیست اما قادر است با این قامت کوتاه هر مدافعی را غافلگیر کرده و گل‌هایی با سبک سرزنی علی دایی را در کارنامه‌اش ثبت کند.

 

1545354

 

در میان مدافع استقلال و البته حمله وران فولاد خوزستان، کمتر کسی انتظار این را داشت که  فرشاد احمدزاده بالاتر از دیگر بازیکنان با ضربه سر باعث تسلیم سیدحسین حسینی شود.

 

عملکرد فنی فرشاد احمدزاده در این بازی از نظر سایت یازده به این شکل بوده: او در بازی برابر استقلال علاوه بر گلی که زد، یک شوت کات دار و فنی هم به سمت دروازه حسینی زد که با بدشانسی به بیرون رفت. 81 درصد از پاس های او سالم بودند. احمدزاده 3 بار بازیکنان استقلال را دریبل زد و 4 عملکرد دفاعی موفق داشت.

 

1545350


هر چند بازیکنان استقلال 2 بار روی احمدزاده خطا کردند ولی این بازیکن خودش نیز 2 بار مرتکب خطا شد و یک کارت زرد گرفت و با کسب نمره 8.4 به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

دیدگاه‌ها