کد خبر : 1720288 | 30 آبان 1399 ساعت 21:28 | 347.5K بازدید | 0 دیدگاه

نظرات یکسان برای دو صحنه سرنوشت ساز؛

نظر کارشناسان داوری درباره دو پنالتی جنجالی استقلال - فولاد

قضاوت محمدحسین زاهدی فر در بازی فولاد - استقلال، جنجالی شده است.

نظر کارشناسان داوری درباره دو پنالتی جنجالی استقلال - فولاد

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های استقلال و فولاد در حالی با برتری شاگردان جواد نکونام به پایان رسید که دو پنالتی جنجالی در این بازی، کل مسابقه را تحت تاثیر قرار داد و اکنون نیز در شبکه های اجتماعی به محل بحث و جدل هواداری تبدیل شده است. اما در این بین کارشناسان داوری هم به آن واکنش نشان داده اند و از نگاه خود و با قوانین داوری فوتبال، به این دو صحنه پرداخته اند:

 

حسین عسگری: هر دو پنالتی درست بود


دو صحنه را دیدم و باتوجه به این که مدافعان دو تیم در نهایت بی احتیاطی مرتکب خطا می‌شوند، هردو پنالتی است. مدافع فولاد با پای چپ پای بازیکن استقلال را از پشت درو می‌کند و مرتکب پنالتی می‌شود. در صحنه دوم هم مدافع تیم استقلال در نهایت بی احتیاطی با دست و شانه روی بازیکن فولاد پرید و عکس العملی روی توپ نداشت. در هر دو صحنه داور به هر دو نزدیک است و علت این که تشخیص می‌کند. در صحنه پنالتی فولاد هم تصمیم داور درست بود چون ابتدا بازیکن فولاد برای ضربه سر بلند می‌شود، اینجا خطایی صورت نمی‌گیرد اما وقتی توپ برمی‌گردد سمت دروازه، بازیکن استقلال با یک عضو بدنش بازیکن فولاد را می‌گیرد و متوقف می‌کند. چون توپ از مهاجم جدا شده بود، نباید اخراج می‌شد.

 

1545377

 

* علی خسروی: هر دو پنالتی درست


در پنالتی اول که برای استقلال گرفته شد، ما از تصاویر چیزی متوجه نشدیم و یک کارشناس نمی‌تواند نظر بدهد. اما بعد که از دوربین کنار نشان دادند، فهمیدیم که درست است مهدی قایدی رو به جلو بود و رو به دروازه نبود، اما بازیکن فولاد اشتباه محاسباتی کرد و به جای زدن توپ، پای چپ قایدی را زد و درو کرد و پنالتی درست بود.

 

1545479

 

* حیدر سلیمانی: هر دو پنالتی درست


زاهدی‌فرد در هر دو نیمه به خوبی قضاوت کرد. در دقیقه 62 که داور به سود استقلال پنالتی اعلام کرد، مدافع فولاد با پای چپ خود، مچ پای چپ قایدی را زد که این بازیکن هم با زرنگی توانست داور را مجاب به اعلام خطای پنالتی کند. تصمیم داور به درستی اعلام شد. پنالتی فولاد هم به این شکل بود که محمدحسین مرادمند وقتی در نبرد هوایی با موسی کولیبالی ناموفق بود، دستان خود را روی شانه بازیکن فولاد گذشت و با فشار مانع از حرکت او شد. داور در این صحنه نیز به درستی پنالتی اعلام کرد و به مدافع استقلال کارت زرد نشان داد.

 

1545378

 

* سعید مظفری زاده: هر دو پنالتی درست


در دقیقه 61 مدافع فولاد با بی احتیاطی به قائدی ضربه زد که با اینکه زاویه خطا به گونه ای بود که در نمایش تلویزیونی مشخص نبود اما  داورصحنه را خیلی خوب دید  و به درستی پنالتی گرفت. در دقیقع 88 مدافع استقلال با دست راست مهاجم فولاد که بدنش را ستون کرده بود و به سمت دروازه در حال چرخش بود  را یک لحظه کشید و تعادلش را به هم زد. جاگیری خوب داور کمک کرد در این صحنه به درستی پنالتی بگیرد.

 

* نوذر رودنیل: هر دو پنالتی درست


در این مسابقه دو پنالتی اعلام شد که سهم هر تیم یک پنالتی بود پنالتی‌های اعلام شده کاملا درست بود و داور به خوبی در همه صحنه‌ها حضور داشت. کارت‌های زرد و قرمزی که داور در این بازی نشان داد درست انجام شد. فکر می‌کنم حسین کعبی به خاطر درگیری که در بین دو نیمکت و کنار زمین رخ داد از داور کارت قرمز گرفت.

دیدگاه‌ها