کد خبر : 1720323 | 01 آذر 1399 ساعت 10:20 | 51.9K بازدید | 2 دیدگاه

جنجالی، پرسروصدا،بی‌رحم پرحرارت و عملگرا

بچه‌ی کی‌روش در لیگ برتر فوتبال ایران

شاید به جرات بشود گفت انرژی‌ای که سرمربی فولاد لب خط خرج می‌کند بیش از دوره بازیگری است!

بچه‌ی کی‌روش در لیگ برتر فوتبال ایران

 

به گزارش ورزش سه، فولادخوزستان شب گذشته و در یکی از دیدنی‌ترین نبردهای هفته دوم رقابت‌های لیگ بیستم موفق شد تا برابر استقلال به پیروزی برسد، آن‌ها همانند آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه فولاد آره‌نا از حریف عقب افتادند، در ادامه دو گل زدند و سه امتیاز  را مال خود کردند.

 

جواد نکونام سرمربی فولاد اما یکی از چهره‌های ویژه این دیدار بود، تیم او هر دو باخت استقلال در سال ۹۹ را رقم زده و شکست دادن آبی‌های پایتخت را به خوبی بلد است. او که پیش از شروع لیگ بیستم پیشنهاد ویژه‌ای از استقلال داشت در نهایت اما به این پیشنهاد جواب منفی داد و ترجیح داد تا در این برهه از زمان در فولاد بماند، ابتدا تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی و شب گذشته استقلال با سرمربیگری محمود فکری را شکست داد تا آمار وی در یازده بازی گذشته خانگی به ده برد و یک تساوی برسد.

 

در این مطلب نگاه ویژه به عملکرد جواد نکونام از زمان حضورش در میدان تا حضورش در لب خط میدان در نبرد برابر استقلال می‌اندازیم با این توضیح که نکونام به مانند تمامی بازی‌هایی که کنار خط تیمش را کوچ می‌کند، ۹۰ دقیقه خودش کنار زمین می‌ایستد و عملکرد تمامی بازیکنان را زیر نظر دارد گویی که دسته پلی‌استیشن تیم فولاد در دستان وی و کمک‌های اوست :

* در ابتدای بازی نکونام دیرتر از تمامی اعضای دو تیم وارد کاسه زمین شد و البته برخورد گرمی با آرش برهانی، حنیف عمران زاده، سید حسین حسینی، وریا غفوری و ... همبازیان سابقش داشت.

 

* جواد نکونام که از تذکرهای متوالی داور چهارم به تنگ آمده بود، از او می‌خواهد تا همین تذکرات به نیمکت مقابل هم داده شود.

1545481

* جواد نکونام که خودش یکی از بزرگترین هافبک‌های دفاعی تاریخ فوتبال ایران است، وسواس زیادی روی نحوه قرار گرفتن دو هافبک دفاعی خود داشت، او بیش‌تر از همه بازیکنان به محمد آبشک و زبیر نیک‌نفس جایی که باید قرار بگیرند را یادآور می‌شد.

* او که تیمش در نیمه نخست نیز می‌توانست به گل برسد با حالت خاصی صحنه‌ها را دنبال می‌کرد، این عکس مربوط به اولین موقعیت فولاد در دقیقه ۲ مسابقه است که روی حرکت زبیر نیک‌نفس از سمت راست ساخته شد اما پاتوسی نتوانست دروازه حسینی را فرود بریزد.

 

* در بعضی صحنه‌ها اما سوت‌های داور باعث می‌شد که او به تصمیمات داوری معترض باشد و ناراحتی خود را البته سعی می‌کرد تا به بازیکنانش منتقل نکند و آن‌ها را از طریق داور چهارم به زاهدی‌فر منتقل می‌کرد.

* نکونام اما در صحنه‌ای که محمد آبشک و بازیکنان استقلال برخورد داشتند، ابتدا سعی کرد از راه دور و با فریاد بازیکنان خود را از غائله دور کند تا به ادامه مسابقه بپردازند اما زد و برخوردهای بعدی باعث شد تا خودش به میانه دعوا برود و آتش را بخواباند.

 

* سرمربی فولاد همچنین طراحی کرنرها و‌ضربات آزاد را نیز به عهده داشت تا در هر زمان از بازی، بهترین تصمیم از سوی او برای این مهم گرفته شود که البته یکی از این تصمیمات باعث گل اول فولاد شد. در حالی‌که تابلوی تعویض بالا رفت تا ساسان انصاری به جای پاتوسی وارد میدان شود و فرشاد احمدزاده توپ را ارسال کند، او تعویض را نگه داشت و فرشاد را به درون محوطه جریمه فراخواند تا همین تصمیم باعث شود سانتر پاتوسی را احمدزاده با یک ضربه سر دیدنی وارد دروازه حسینی کند.

 

* کاپیتان سابق تیم ملی در هر دو تایم استراحت در دقایق ۳۰ و ۷۵ بازیکنانش را به تمرکز و تلاش بیش‌تر برای رسیدن به موفقیت تشویق کرد، درخواستی که از سوی بازیکنانش اجابت شد.

 

و این شادی نکونام پس از گلزنی پریرا است، گلی که سه امتیاز شیرین برای تیمش را منجر شد. آرام و بدون هیاهو.

سرمربی فولاد البته پس از پایان بازی به سمت نیمکت استقلال رفت و به آن‌ها خسته نباشید گفت و در ادامه به میانه زمین رفت تا در آغوش اعضای تیمش جشن بگیرد و البته از بازیکنانش بابت این نمایش درخشان تشکر کند.

 

1545482

ممکن است در لحظه‌ای از بازی بازیکن آن کار مدنظر سرمربی را در زمین پیاده نکند یا مثلا بی دقتی اش منجر به یک خطای فردی مثل پنالتی بشود.این واکنش نکونام به صحنه‌هایی مثل این است:رو به نیمکت درحال غرولند و اعتراض (اما نه جوری که روی اعصاب بازیکن برود.)

 

 

جواد نکونام سالها کاپیتان و سپس دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران بود.روش کاری او شباهت زیادی به سرمربی سابق تیم ملی ایران دارد.

دیدگاه‌ها