کد خبر : 1720340 | 01 آذر 1399 ساعت 11:38 | 24K بازدید | 0 دیدگاه

خرید VAR؛ قدردانی از رفتارهای نکو

همه تیم ها هم از اشتباهات داوری متضرر می شوند و هم منتفع. منتهی این کم و بیش است و اگر بخواهیم نگاه منصفانه ای داشته باشیم هیچ تیمی نمی تواند ادعا کند همیشه اشتباهات داوری علیه او بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات داوری در فوتبال اروپا که در آنجا فوتبال حرفه ای تر است و بازیکن دستمزد خوب و به موقع می گیرد و هم چنین داور؛ وجود دارد که اگر غیر از این بود VAR پدید نمی آمد و این همه اشتباهات داوری توسط این تکنولوژی اصلاح نمی شد. 

 

در دو هفته ابتدایی لیگ برتر برخی تیم ها از اشتباهات داوری متضرر شدند و قطعا این اشتباهات ناخواسته بوده است. نمونه اش ذوب در برابر فولاد؛ نمونه اش در هفته دوم آلومینیوم اراک در برابر سپاهان و نساجی در برابر تراکتور. جالب اینکه هدایت همه این تیم ها بر عهده مربیان جوان است که تحت فشار هستند و ادامه حیات آنها در لیگ برتر به نتیجه گیری بستگی دارد. همیشه انتقاد از داوری مطرح نبوده و گاها مربیان جوان در اوج نیاز به نتیجه سعی می کنند با احترام در مورد داور حرف بزنند. در بازی نساجی – تراکتور و بر اساس نظری که برخی کارشناسان داوری مطرح کردند گل تیم تراکتور در موقعیت آفساید به ثمر رسید و اگر کمک داور دوم این آفساید را اعلام می کرد نساج ها می گویند در دقایق پایانی هم خوب دفاع می کردند و به سه امتیاز بازی دست می یافتند. با وجود این اتفاق وحید فاضلی – سرمربی جوان نساجی در کنفرانس خبری بعداز بازی با احترام در مورد داوری حرف زد و برای کاهش این اشتباهات خواستار خرید سیستم VAR از سوی فدراسیون فوتبال شد. او پیش از بازی هم گفته بود اصلا دوست ندارد با حاشیه سازی داور را تحت تاثیر قرار دهد که نتیجه به سود تیم او رقم بخورد. 

 

1545492

 

این رفتارها بدون شک نکوست و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال به جای اطمینان خاطر که اشتباهات هم چنان برای مربیان قابل تحمل است باید به سرعت مذاکرات را برای خرید این تکنولوژی آغاز کند تا میزان اشتباهات داوری در فوتبال ایران به حداقل برسد و این قدر به راحتی حق تیم ها تضییع نشود. در اراک باید قبول کنیم رسول خطیبی به دلیل شکست در بازی هفته نخست در بازی هفته دوم تحت فشار بود و اصلا دوست نداشت داور مرتکب اشتباه شود که اگر نمی شد چه بسا در ادامه هم تیمش خوب دفاع می کرد و به یک امتیاز بازی دست پیدا می کرد. یک امتیاز بازی با سپاهان برای رسول خطیبی و شاگردانش خیلی ارزشمند بود و حیف که اشتباه داوری این دستاورد ارزشمند را از آنها گرفت. 

 

فرار از تکنولوژی به این دلیل که باید بهای گرانی برای آن بپردازیم یک ایده غلط است! اشتباه اینجاست که در فوتبال به زیرساخت ها به اندازه دستمزدها اهمیت نمی دهیم و با ادامه این رفتار هم فوتبال به کیفیت مطلوب نمی رسد و همیشه اشتباهات داوری گروهی را اذیت و گروهی را خوشحال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها