کد خبر : 1720373 | 01 آذر 1399 ساعت 14:37 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

اعتراض دوباره ربیعی به قانون جدید فوتبال ایران

شب گذشته تیم فوتبال مس رفسنجان در شرایطی با دو گل مقابل شاگردان امیرقلعه‌نویی بازی را واگذار کرد، که منشا ستاره زمین بود.

اعتراض دوباره ربیعی به قانون جدید فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، بخش عمده‌ای از صحبت‌های محمد ربیعی سرمربی جوان تیم فوتبال مس رفسنجان در کنفرانس خبری پس از مسابقه به منشا و تاثیر این بازیکن در نتیجه بازی اختصاص داشت.


قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی از میانه‌‌های نیمه دوم لیگ نوزدهم رقم خورد و مسئولان ورزش ایران که مدام با پروند شکایت‌ مربیان و بازیکنان خارجی که بیشتر موارد مربوط به دو باشگاه بزرگ پایتخت بود، روبرو می‌شدند، همزمان با ادامه روند نرخ صعودی ارزش دلار در ایران، تصمیم به پاک کردن صورت مسئله گرفتند و قانون جدید را وضع کردند.

 

این قانون اما حالا در حال نشان دادن اثرات خود است و تیم‌هایی که توانسته‌اند بازیکنان خارجی خود را برای لیگ بیستم حفظ کنند، در همین دو هفته ای که از مسابقات سپری شده، نتایج بهتری کسب کرده‌اند؛ برای مثال می‌توان به عملکرد بازیکنانی نظیر بیدوف، منشا و شیمبا سه مهاجم تیم‌های ذوب‌آهن، گل‌گهر و فولادخوزستان اشاره کرد.

 

فوتبال ایران در برخی پست‌ها با فقر بازیکن روبرو شده و در سال‌هایی که مهاجمان با کیفیت ایران نظیر آزمون، طارمی، علیپور، مغانلو و ... خیلی زود توسط استعدادیاب‌های تیم های خارج از کشور جذب می‌شوند، باشگاه‌های لیگ برتری و به خصوص تیم‌هایی نظیر آلومینیوم و مس که تازه به لیگ برتر صعود کرده‌اند، با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

 

احتمالا اگر باشگاه مس رفسنجان و محمد ربیعی این فرصت را مانند گذشته در اختیار داشتند، اولویت اصلی آنها جذب یک مهاجم خارجی بود ولی فعلا باید با پتانسیل موجود به کارشان ادامه بدهند و در انتظار ایجاد تغییرات احتمالی در قانون جدید باشند.

دیدگاه‌ها