کد خبر : 1720456 | 01 آذر 1399 ساعت 19:05 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

شکست یک باشگاه خصوصی دیگر در فوتبال ایران

انصراف گل ریحان از رقابت های لیگ یک

تیم فوتبال گل ریحان که در رقابت های لیگ یک ایران بازی می کرد از حضور در این رقابت ها انصراف داد.

انصراف گل ریحان از رقابت های لیگ یک

به گزارش"ورزش سه" امروز باشگاه گل ریحان که یکی از باشگاه های خصوصی فوتبال ایران است و در رقابت های لیگ یک حضور دارد با انتشار بیانیه ای انصرافش را از ادامه حضور در این رقابت ها اعلام کرد. در این متن که نگاهی انتقادی به شرایط باشگاه های خصوصی و استیلای باشگاه داری دولتی دارد آمده است:"


سرمایه داری در فوتبال و ورود بخش خصوصی به این رشته پرطرفدار ورزشی آن را از یک فعالیت رقابتی خارج و تبدیل به صنعتی درآمد زا کرده است. اما با وجود این شیوه از مدیریت فوتبال در دنیای حرفه ای،  این رشته پرطرفدار در ایران هنوز در قید و بندهای حمایت دولتی است و حیات آن بدون تعذیه از بودجه دولتی و حمایت سازمان ها امکان پذیر نیست.


باشگاه گل ریحان البرز در چند سال گذشته به پیروی از فوتبال حرفه ای دنیا به دنبال شکستن انحصار دولت و سازمان های دولتی بر این رشته ورزشی بود.
اما با وجود تمام فعالیت های این باشگاه، اتفاقاتی در مسیر رشد تیم قرار گرفت که نه تنها محرکی برای سوق دادن آن به سمت لیگ برتر نبود بلکه به مانعی برای فعالیت آن در فصل جدید لیگ آزادگان تبدیل شده است.


مانعی که از کارشکنی برخی نهادهای ورزشی استان سرچشمه می گیرد و با گرو کشی برخی افراد خاص در حال تکمیل است. این کارشکنی در مسیر توسعه فوتبالی گل ریحان البرز نه تنها یکی از استان های پرجمعیت کشور را از سهمیه لیگ برتر در آینده محروم می کند بلکه مسوولان تیم را وادار کرد تا  علیرغم میل باطنی تصمیمی متفاوت اتخاذ کنند. تصمیمی که مورد تایید مسوولان باشگاه گل ریحان البرز است.


تصمیم تمامی مسوولان گل ریحان البرز در روزهای  منتهی به آغاز لیگ آزادگان انصراف رسمی از حضور در این لیگ است. این تصمیم به آن خاطر است که تیم به طعمه برخی از افراد سودجو و کسانی که به دنبال گروکشی هستند، تبدیل نشود."


باشگاه گل ریحان در سال 1393 با نام اکسین البرز در لیگ 2 حضور پیدا کرده و در همان سال به لیگ یک صعود کرد. این باشگاه که در سال 1397 به گل ریحان تغییر نام داد  مثل بسیاری دیگر از باشگاه های خصوصی با اهداف بزرگ و جاه طلبانه ای پا به مسابقات گذاشت و با هزینه بالا چهره های سرشناسی چون فیروز کریمی ، یحیی گل محمدی، مجتبی حسینی ، علی لطیفی و محمد نصرتی را نیز روی نیمکت نشاند اما هر چه گذشت شرایط این باشگاه بحرانی تر شده وجابه جایی های مدیریتی و نیمکت نیز نتوانست آنچه در ابتدا به عنوان اهدافشان  مطرح شده بود محقق کند.


باید دید فدراسیون فوتبال و کمیته برگزار کننده مسابقات نسبت به این اتفاق و همچنین عواقب آن چه تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها