کد خبر : 1720621 | 02 آذر 1399 ساعت 12:05 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

جوان‌ترین بازیکن حرفه‌ای تاریخ فوتبال آلمان

یوسف، کودکی که در 16سالگی به دنیا آمد!

موکوکو ستاره 16ساله بوروسیا دورتموند در جریان بازی دیروز این تیم مقابل هرتابرلین به میدان فرستاده شد تا جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا شود.

یوسف، کودکی که در 16سالگی به دنیا آمد!

به گزارش "ورزش سه"، یوسفا موکوکو ستاره جوان و شانزده ساله بوروسیا دورتموند دیشب اولین بازی رسمی اش برای این تیم را انجام داد تا نگاه‌ها را به خود معطوف کند. ستاره‌ای شانزده ساله که جدیدترین نیروی جوانی است که باشگاه آلمانی به دنیای فوتبال معرفی می‌کند. زردپوشان وستفالیا حالا صاحب یک سنت شناخته شده برای معرفی پدیده های جوان هستند.

 

1545961

 

جالب اینجا است که بوندس لیگا از نظر فرصت بازی برای بازیکنان زیر 21سال در میان پنج لیگ بزرگ اروپایی وضعیت خوبی ندارد. بازیکنان زیر 21سال در این لیگ به طور میانگین تنها در 2.7 درصد زمان هر بازی در میدان حضور دارند که این درصد به مراتب کمتر از سایر لیگ‌های بزرگ این قاره است.

 

در بوندس لیگا اما دورتموند مسیر دیگری را طی می‌کند و خود را به عنوان کارخانه پرورش استعدادهای جوان مطرح کرده است. این باشگاه به خاطر موکوکو از سازمان بوندس لیگا خواسته بود که سن قانونی بازی در این لیگ را از 17 به 16 کاهش دهد. بعد از صدور این مجوز حالا دورتموند اولین تیمی است که با به میدان فرستادن موکوکو از آن استفاده می‌کند. نشریه کیکر با اشاره به اینکه سن قانونی در اکثر لیگ‌های اروپایی شانزده ساله است ولی بوندس لیگا تازه سن قانونی را به این عدد کاهش داده از تیتر "بالاخره 16" اشاره کرد و همانطور که انتظار می رفت این قانون را مدیون تلاش دورتموند برای استفاده از ستاره شانزده ساله اش موکوکو دانست.

 

1545964

 

دیشب درحالیکه موکوکو تنها یک روز پیش تولد شانزده سالگی اش را جشن گرفته بود در دقیقه 85 بازی مقابل هرتابرلین صدای سرمربی اش لوسین فاوره را شنید که او را برای وارد شدن به زمین فرا می‌خواند. آرزوی موکوکو داشت به واقعیت تبدیل می‌شد.

 

شاید او تا لحظاتی قبل حتی فکرش را هم نمی کرد که بخواهد به این زودی در یک بازی رسمی وارد میدان شود چه برسد به اینکه بخواهد جای الگو و دوست صمیمی اش ارلینگ هالند را بگیرد. اما در دقیقه 85 بازی و درحالیکه دورتموند 5-2 از حریفش هرتا جلو بود موکوکو کنار زمین آمد و سپس به جای هالند که چهار گل زده بود وارد میدان شد.

 

1545960

 

موکوکو در رختکن دورتموند محبوبیت زیادی دارد و بازیکنان این تیم او را بسیار بااستعداد می‌دانند. ارلینگ هالند پدیده 20 ساله این تیم در یک مصاحبه از موکوکو به عنوان بااستعدادترین فوتبالیست حال حاضر دنیا یاد کرد تا نشان دهد این ستاره شانزده ساله تا چه اندازه موفق شده نظر مثبت هم تیمی هایش را به تکنیک خود جلب کند.

 

موکوکو که متولد آلمان است در حال حاضر در تیم ملی زیر 20سال این کشور بازی می‌کند. او زمانی که تنها 12 سال سن داشت با پیراهن تیم زیر 17سال دورتموند به میدان رفت و از همان زمان باشگاه آلمانی متوجه شد که یک استعداد درخشان را کشف کرده است.

 

1545962

 

موکوکو در سیزده سالگی‌، زمانی که اکثر پسران جوان حداکثر به فکر پیروزی در فوتبال پلی استیشن هستند در مصاحبه‌ای با یک روزنامه محلی وستفالیا که از او درباره پیوستنش به تیم جوانان دورتموند پرسیده بود برنامه‌های خود برای آینده را اینطور توصیف کرد: " فوتبالیست حرفه ای شدن، قهرمانی در چمپیونزلیگ با پیراهن دورتموند و بدست آوردن توپ طلا". این اعجوبه آلمانی متولد کامرون هفت سال بعد مسافت قابل توجهی از مسیر رسیدن به این آرزوها را طی کرده و حالا قدم به قدم به سمت رویاهایش حرکت می‌کند.

 

لوسین فاوره که دیشب تصمیم او برای به میدان فرستادن موکوکو می‌تواند مرحله مهمی در زندگی این فوتبالیست جوان رقم بزند بعد از بازی درباره او به خبرنگاران گفت: " موکوکو چهارده روز است که با تیم اول باشگاه تمرین می‌کند. وقتی ما 5-2 جلو بودیم به این نتیجه رسیدم که زمان مناسبی است که به موکوکو میدان بدهم تا اولین بازی اش در بوندس لیگا را انجام بدهد. او خیلی خیلی جوان است و باید به تلاش ادامه بدهد".

 

 

دیدگاه‌ها