کد خبر : 1720625 | 02 آذر 1399 ساعت 12:19 | 19.8K بازدید | 1 دیدگاه

اسکوچیچ برابر ازبکستان فوق العاده بود

آزمون: خودمان باشیم به جام جهانی می‌رویم

سردار آزمون در آخرین اردوی تیم ملی ایران و بازی تدارکاتی برابر بوسنی حضور نداشت اما او یکی از مهره های کلیدی دراگان اسکوچیچ در مسیر مقدماتی جام جهانی خواهد بود.

آزمون: خودمان باشیم به جام جهانی می‌رویم

به گزارش"ورزش سه" سردار آزمون در حال حاضر یکی از سرشناس فوتبالیست های ایرانی در عرصه بین المللی است. پس از کسب عنوان آقای گلی در لیگ روسیه پیشنهادات جذابی به سوی مهاجم زنیت سن پترزبورگ آمد اما او در نهایت تصمیم گرفت یک فصل دیگر در روسیه بماند و با قهرمان لیگ این کشور در لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کند. 


آزمون در این فصل و در یازده مسابقه برای زنیت 6 گل زده و 3 پاس گل به همتیمی هایش داده و یکی از بهترین های تیمش بوده است. او در کنار مهدی طارمی و دیگر لژیونرهای موفق فوتبال ایران وظیفه سنگین رساندن تیم به جام جهانی آن هم از بازی های سخت باقیمانده را دارد. مهاجم 25 ساله تیم ملی با مجله شماره چهارم مجله فدراسیون فوتبال گفت و گویی انجام داده که در زیر می خوانید:

 

از فضای فوتبال روسیه صحبت را آغاز کنیم. در این فوتبال خشن و سرد چطور این همه مدت دوام آوردی؟

فوتبال روسیه سال به سال پیشرفت می‌کند و بازیکنان خیلی خوبی در لیگ این کشور حضور دارند. لیگ منظم و با کیفیتی رو پشت سر می‌گذاریم و دائما شاهد جذابیت و بازی فوق العاده‌ای از تیم‌ها هستیم. بازی فیزیکی در روسیه زیاد است اما به این شرایط عادت کرده‌ام و ترسی ندارم. سعی می‌کنم بهترین بازی را برای تیمم انجام دهم. در کنارم هم تیمی‌هایم می‌خواهیم که فوتبال زنیت رو به رخ بکشانیم و به دیگر تیم‌های حاضر در لیگ روسیه ثابت کنیم بهترین هستیم

 

عنوان آقای گلی، بهترین بازیکن فصل و هفته برایت عادی شده است. این موفقیت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

برایم عادی نشده و همیشه می خواهم بهترین باشم و در یک سبک نمی‌خواهم بازی کنم. بهترین نمایشم را انجام می‌دهم و امیدوارم عملکردم به طور مثبت و صعودی ادامه‌دار باشد و هر سال یکی از بهترین‌ها باشم.

 

1545967

 

هر فصل صحبت از حضورت در لیگ‌های معتبر اروپا مطرح می‌شود، این انتظار چه زمانی به سر می رسد و سردار به تیمی بزرگ خواهد پیوست؟

چیزی از آینده نمی دانم و این باشگاه است که برایم تصمیم می‌گیرد. هر تصمیمی که باشگاه برای من یا دیگر بازیکنان بگیرد به آن عمل می‌کنیم.

 

در زنیت هواداران احترام زیادی برایت قائلند، چقدر این فضا در موفقیت‌های تو نقش داشته است.

هواداران زنیت به من قوت قلب می‌دهند. تیم ما حامیان خوبی دارد و سعی می‌کنم همیشه نمایش خوبی در زمین بازی داشته باشم. هر زمان رابطه هوادار با بازیکنان یک تیم نزدیک و فوق العاده باشد شک نکنید که نتیجه مثبتی را از این رابطه خواهیم دید. رابطه هواداران با بازیکنان در زنیت فوق العاده و مثال زدنی است.

 

گلزنی به ازبکستان نشان داد چه اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده ای. در این مدت کرونا دوری از فوتبال ملی سخت نبود؟

کرونا کار را برای تمام فوتبالیست‌های جهان سخت کرده و ما از این قاعده جدا نیستیم. دور بودن از تمرین، بازی و تیم ملی کار را بسیار دشوار کرده، اما خدارا شکر می کنم با یک سالی که از تیم ملی دور بودیم و بازی انجام نداده‌ایم، توانستیم که بهترین عملکرد را در بازی دوستانه داشته باشیم و امیدوارم پیروزی‌ها ادامه دار باشد.

 

1545965

 

درباره اسکوچیچ و آثار تحول در تیم ملی با حضور این مربی صحبت کن.

او با بازیکنان رابطه بسیار خوبی دارد و همین امر باعث شده تا آغاز خوبی با شروع بازی‌های تدارکاتی و یا تمرینات داشته باشیم. بازی اول فوق العاده کار کرد و فکر می‌کنم رابطه خوبی که بازیکنان دارد باعث شد تا شروع خوبی داشته باشیم. رابطه یک مربی با بازیکن بسیار مهم و تاثیر گذار در روند موفقیت یک تیم است که اسکوچیچ این امر را به خوبی درک کرده است.

 

به نظرت اسکوچیچ در تیم ملی موفق می شود؟

امیدوارم در همه بازی‌ها موفق باشد. وی با تلاش و تمرکز بالا برای تیم ملی کار می کند تا به دوران اوج خود بازگردیم. ما نیز تمام تلاش خود به کار خواهیم گرفت و با تصمیماتی که کادر فنی برای اجرای برنامه‌های تمرینی و مسابقات در نظر دارد، به اوج برگردیم.

 

چقدر با ترکیب جدید به صعود امید داری؟

تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان و لژیونرهای فوق العاده و با استعدادی دارد و می توانیم تیم‌ها را به راحتی شکست دهیم. اگر خودمان باشیم و تمرکز بگذاریم، می‌توان بر تیم‌ها غلبه کرد تا در جام جهانی بار دیگر ایران را دید.

 

درخشش طارمی در پرتغال و موفقیت نسبی جهانبخش در انگلیس و عملکرد سایر لژیونرهایمان را چطور ارزیابی می کنی؟

تمام این نفراتی که نام بردید، بازیکنان فوق العاده‌ای هستند که با تلاش و پشتکار برای تیم باشگاهی خود و تیم ملی فوتبال ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. امیدوارم در بازیهای پیش رو موفق شویم و دوباره شاهد آقایی فوتبال ایران باشیم.

 

درباره بازوبند کاپیتانی تیم ملی صحبت کنیم. چه حسی داشت وقتی در بازی ازبکستان کاپیتان تیم ملی شدی؟

حس خوبی بود. بازوبند کاپیتانی مسوولیت سنگینی است. باید آمادگی این را داشته باشی که به بازیکنان کمک کنی و پشت بازیکنان در شرایط سخت بایستی. در آینده اگر این اتفاق بی افتد، تمام تلاشم را می کنم تا از عهده اش برآیم.

 

دیدگاه‌ها