کد خبر : 1720636 | 02 آذر 1399 ساعت 13:19 | 39K بازدید | 1 دیدگاه

هوای بارانی مقابل نفت آبادان این اجازه را نداد اما

آماده باش یحیی به جوانان تیمش!

به نظر می رسد یحیی گل محمدی با توجه به شرایط سختی که این تیم در نقل و انتقالات داشت برای ادامه راه حساب ویژه ای روی جوانان تیم خود در طول نیم فصل اول و فینال آسیا باز کرده باشد.

آماده باش یحیی به جوانان تیمش!

 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در دومین گام از رقابت های لیگ برتر بیستم توانست بعد تساوی هفته نخست مقابل سایپا این بار در ورزشگاه آزادی و در هوایی بارانی در نخستین روز از آخرین ماه پاییز به یک سه امتیاز مهم با تک گل سیامک نعمتی مقابل نفت آبادان دست پیدا کند. در این بازی هوای بارانی و بعد هم کیفیت چمن به زعم ادعای کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس کار شاگردان گل محمدی را مقابل نفت آبادان با هدایت سیدسیروس پورموسوی سخت کرده بود. اتفاقی که باعث شد برنامه های تاکتیکی گل محمدی هم برای این بازی تغییر پیدا کند و همین باعث شد این مربی خیلی دیر و در دقایق پایانی نیمه دوم دست به تغییر بزند.


براساس مشاهدات از تمرینات پرسپولیس، یحیی گل محمدی با توجه به عدم جذب بازیکنان مدنظر خود در نقل و انتقالات به دنبال استفاده حداکثر از توان بازیکنان خود است که طی این چند سال به خوبی یاد گرفته اند در چندین پست بازی کنند و همین مساله سبب شده او به دنبال این باشد که به شکلی شناور تیمش را مقابل رقبا آماده حضور در زمین کند. در کنار این مساله به نظر می رسد سرمربی پرسپولیس حالا با نگاهی ویژه تر به جوانان خود میدان بدهد که شاید نقطه عطف این تصمیم یحیی به استفاده از علی شجاعی در خط حمله به جای حضور در سمت چپ باشد. تصمیمی که به نظر می رسد با آمدن مهدیخانی هم گل محمدی روی این مساله اصرار دارد که از شجاعی در خط حمله بهره برده و دیگر از بازیکنان خود در چندین پست استفاده و آن ها را برای این مساله آماده کند.


در کنار این بازیکنان پرسپولیس جوانان دیگری هم دارد که به نظر می رسد امسال شانس بالاتری برای بازی خواهند داشت. به جز امیر روستایی که به شکلی قرضی و برای اینکه بازی بیشتری به او برسد با مشورت گل محمدی به پیکان رفت، حضور چند بازیکن جوان دیگر هم می تواند نقطه قوتی برای گل محمدی باشد که با میدان دیدن برای بازی های پیش رو آماده شوند.


سیداحسان حسینی، یکی از این بازیکنان است که یحیی می تواند با توجه به عدم جذب یک مدافع با رفتن شجاع روی او حساب ویژه ای بازی کند. بازیکنی که الگوی خودش را سیدجلال حسینی می داند با قد و قامت مناسبی که دارد این شانس را به گل محمدی می دهد که از او در موقع اضطرار بهره برده و از این بازیکن جوان در قلب خط دفاعی بهره ببرد.


سعید حسین پور هم دیگر بازیکن جوان پرسپولیس است که فصل گذشته اندک شانسی برای بازی داشت اما با توجه به تراکم بالا در خط میانی با توجه به فشردگی بالا و اینکه او توانایی بازی در خط دفاعی را هم دارد از این بازیکن هم بیشتر بهره بگیرد.
دیگر بازیکنی که به نظر می رسد یحیی نگاه ویژه ای روی او دارد، محمد شریفی بازیکن سابق تیم ملی نوجوانان ایران است که برای این تیم 8 گل به ثمر رساند و از سایپا به پرسپولیس پیوست. این بازیکن که با بازی در سن 16 سالگی رکورد سعید عزت اللهی به عنوان جوانترین بازیکن لیگ را شکست حالا گویا حسابی مدنظر کادرفنی است که از قابلیت تهاجمی او به عنوان بال و حتی پشت مهاجم بهره بگیرد. حتی شاید اگر هوای بازی پرسپولیس مقابل نفت آبادان بارانی نبود این شانس را این بازیکن و دیگر جوانان پرسپولیس پیدا می کردند که به میدان بیایند و اولین بازی خودشان را در لیگ بیستم انجام دهند.


آریا برزگر هم دیگر بازیکنی است که یحیی گل محمدی می تواند در صورت صلاحدید شانس بازی را در خط حمله به او بدهد. بازیکنی که کیفیت خوبی دارد و شاید در ادامه بتواند در برخی مقاطع به کمک پرسپولیس آمده و توانایی های خودش را به نمایش بگذارد.


این بازیکنان و دیگر جوانان پرسپولیس که حالا در تمرینات این تیم حاضر هستند این شانس را دارند که از روزهای سخت پرسپولیس در آسیا و تا نیم فصل نخست برای خودشان یک فرصت بسازند و باید دید به این ترتیب گل محمدی به چه شکل و چگونه از این بازیکنان در مسیری که پیش رو دارد، بهره ببرد.

دیدگاه‌ها