کد خبر : 1720800 | 03 آذر 1399 ساعت 08:04 | 148.9K بازدید | 12 دیدگاه

سه تیم ۲ نماینده دارند؛

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

نفرات برتر این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که هشت تیم دارای بازیکن در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که پرسپولیس موفق شد نخستین پیروزی فصل را با نمایش هجومی مقابل صنعت نفت آبادان جشن بگیرند، گل‌گهر سیرجان با دو گل دربی کرمان را از مس رفسنجان ببرد و فولاد خوزستان در بازی حساس برابر استقلال به برتری برسد که این اتفاق موجب شده تا این سه تیم دارای دو بازیکن در تیم منتخب هفته باشند.

 

سپاهان با کسب پیروزی برابر آلومینیوم و پیکان با غلبه بر شهرخودرو دارای یک بازیکن در جمع ۱۱ نفر برتر هفته دوم لیگ برتر هستند و سه بازیکن دیگر هم از تیم‌های ذوب‌آهن، سایپا و نساجی که در بازی‌های دشوار به تساوی رسیدند، انتخاب شدند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


سید پیام نیازمند(سپاهان)
رکورددار کلین‌شیت در لیگ نوزدهم، فصل جدید را با دریافت سه گل در سیرجان آغاز کرد، اما خیلی زود به ریل سابق قبل بازگشت؛ نیازمند در دیدار هفته دوم مقابل آلومینیوم که نخستین برد طلایی‌پوشان در لیگ بیستم به دست آمد، بارها مقابل حملات حریف توانست ایستادگی کند و سد راه مهاجمان سبزپوش اراکی شود؛ به‌ویژه در نیمه نخست سنگربان سپاهان نگذاشت تا به مانند هفته اول دروازه تیمش باز شده باشد و در نهایت اولین کلین‌شیت او در فصل جدید با یک نمایش قابل قبول به ثبت برسد.

 

1546198

 

* مدافعان


محمدحسین کنعانی‌زادگان(پرسپولیس)
مدافع میانی پرسپولیس در شرایطی دومین بازیِ بدون دریافت گل را در این فصل به پایان رساند که این‌بار تاثیر مستقیمی روی گل سه امتیازی تیمش نیز ایفا کرد. کنعانی‌زادگان که فصل گذشته و مقابل نفت آبادان تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رسانده بود، این‌بار با گرفتن پنالتی پایه‌گذار تک گل برتری سرخ‌ها شد. کنعانی‌زادگان که سید جلال حسینی را به‌عنوان زوج هماهنگ خود در قلب دفاعی می‌بیند، توانسته با جدایی شجاع خلیل‌زاده، اکنون با اعتماد به نفس بیشتر در مسیر موفقیت تیم گام بردارد. مدافع میانی سرخ‌پوشان برابر نفت آبادان در جدال با بیت‌سعید و البته ریکانی توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد و اکنون در تیم هفته دوم حاضر باشد.

 

1546199

 

سید عبدالله حسینی (ذوب‌آهن)
پس از یک سال حضور موفق در گل‌گهر، این مدافع مازندرانی تصمیم گرفت ادامه فوتبال خود را زیر نظر رحمان رضایی که یکی از بهترین مدافعان میانی ایران بوده، دنبال کند. سید عبدالله حسینی که در نقل و انتقالات زمزمه حضورش در پرسپولیس نیز به گوش می‌رسید، فصل را با ذوب‌آهن آغاز کرد و در دومین بازی علاوه بر توانایی کار دفاعی، نشان داد در فاز هجومی نیز می‌تواند کمک حال تیم اصفهانی باشد. حسینی در هفته دوم از دقیقه ۱۰ و پس از اخراج وحید محمدزاده به ترکیب ذوب‌آهن اضافه شد و پس از آنکه در نبردهای هوایی و زمینی و جلوگیری از موقعیت‌های ماشین‌سازی موثر بود، در ثانیه‌های پایانی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا از نخستین شکست فصل نجات پیدا کنند و با این عملکرد در جمع ۱۱ بازیکن برتر هفته قرار بگیرد.

 

1546200

 

موسی کولیبالی (فولاد)
مدافع اهل مالی و پیش‌تاخته فولادی‌ها که در آغازِ لیگ بیستم توانست در قامت گلزن برای تیمش حاضر شود، در پُر سر و صداترین دیدار هفته دوم مقابل استقلال، یکی از تکه‌های پازل پیروزی فولاد بود؛ او در قلب دفاع تیمش به خوبی دو مهاجم تیزهوش و سرعتی استقلال را مهار کرد و بارها پیشتر از آن‌ها، در نبردهای هوایی و زمینی توپ را دفع کرد تا خطری دروازه تیمش را تهدید نکند. تجربه بالای موسی کولیبالی و نمایش درخشان او در ترکیب فولاد موجب شد تا خط حمله استقلال نتواند زهر خود را بریزد و سرانجام نیز پیروزی به نام شاگردان نکو نوشته شد. ضمن اینکه این مدافع در لحظات پایانی پنالتیِ منجر به برد تیمش را هم گرفت.

 

1546202

 

* هافبک‌ها


احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر)
گلزن‌ترین هافبک دور رفت فصل گذشته که در زمستان از ماشین‌سازی به گل‌گهر رفت، لیگ بیستم را هم با سیرجانی‌ها و زیر نظر امیر قلعه‌نویی آغاز کرده و مثل قبل مهره موثری برای تیمش در خط میانی است. احمدرضا زنده‌روح پس از عملکرد خوب در نخستین مسابقه برابر سپاهان، در هفته دوم نیز مرد اول تیمش در وسط زمین برابر مس رفسنجان بود. او علاوه بر نظم دادن به کار تیمش و ایجاد موقعیت، سانترهای دقیق و خطرناکی هم انجام داد که یکی از آنها را گادوین منشا تبدیل به گل کرد تا نخستین پاس گل فصل زنده‌روح هم در دربی کرمان ثبت شود و او را تبدیل به یکی از بهترین‌های هفته کند.

 

1546192

 

مهرداد عبدی(سایپا)
هافبک فصل گذشته گل‌گهر امسال زیر نظر یکی از بهترین هافبک‌های سابق فوتبال ایران توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد و در میانه زمین تبدیل به مهره مطمئن و قابل اعتمادی برای نارنجی پوشان شود. مهرداد عبدی پس از نمایش پُرتلاشی که در هفته اول برابر پرسپولیس داشت، در دومین بازی نیز اجازه نداد خط میانی نفت مسجدسلیمان که طراح حملات این تیم است، به اهدافش برسد. او علاوه بر جنگندگی در میانه میدان مقابل نفتی‌ها، در انتقال توپ از عقب زمین به خط حمله، حضور موثر در نبردهای تن به تن و نظم دادن به کار تیمش عملکرد خوبی داشت تا نمایش او در این هفته موجب شود در تیم منتخب قرار بگیرد.

 

1546194

 

ایوب کلانتری(نساجی)
دو سال پس از دوری از لیگ برتر و زدن گل تماشایی در هفته دوم کافی بود تا ایوب کلانتری دوباره خودی نشان دهد. هافبک سابق تراکتور و فولاد که مجددا تصمیم گرفته در لیگ برتر بازی کند، یکی از نفرات ثابت نساجی در دو دیدار اخیرشان بوده که بازی درخشان او در وسط زمین کمک زیادی به روند تاکتیکی تیم وحید فاضلی کرده است. ایوب کلانتری در دیدار برابر تراکتور با خلق موقعیت و ارسال‌های تند و تیز در فاز هجومی موثر بود و پس از چند شوت محکم  راه دور، با یک ضربه روی پای تماشایی موفق به گلزنی شد تا این عملکرد او را تبدیل به مهره موثر تیمش در دومین مسابقه فصل کند.

 

1546193

 

سیامک نعمتی(پرسپولیس)
هافبک راست تیم پرسپولیس عملکرد درخشانی در مقابل صنعت نفت الان داشت. او که در دوره‌ی پس از کرونا جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده، این هفته هم توانست مثمرثمر باشد و تک گل قرمز‌ها را مقابل صنعت نفت آبادان از روی نقطه پنالتی بزند. با درخشش سیامک، حالا کار برای یحیی گل‌محمدی هم سخت خواهد بود و او چالش دشواری برای خروج نعمتی از ترکیب خواهد داشت. این هافبک فارغ از گلزنی، در خط حمله هم پُرتلاش بود و یک موقعیت هم خلق و یکبار هم با شوت از راه دور دروازه تیم آبادانی را تهدید کرد.

 

 

* مهاجمان


فرشاد احمدزاده(فولاد)
هافبک سابق پرسپولیس می‌خواهد اثبات کند که برای گلزنی با سر، اصلا بلندی قد و قامت ملاک درستی نیست؛ او این هفته به تیمی گل زد که شاید اگر معادلات در بازار نقل و انتقالات جور دیگری رقم می‌خورد، باید برای آن تیم در لیگ بیستم به میدان می‌رفت، اما فولادی ماندن احمدزاده موجب شد تا او مقابل استقلال، یک نمایش شناور و تکنیکی را از خود نشان بدهد و توانایی‌های فنی خود را با ضربه سر تماشایی به گوشه دروازه حسینی نشان بدهد. بدون تردید در پیروزی دو گله شاگردان نکونام، احمدزاده با گلزنی و بازی موثر خود در ترکیب و سمت راست خط حمله فولاد، یکی از ارکان اصلی این برد بود.

 

 

گادوین منشا(گل‌گهر)
منشا می‌خواهد برای امیر قلعه‌نویی، همان نقشی را بازی کند که کی‌روش استنلی سوارز در فصول گذشته به نمایش می‌گذاشت؛ حتی قوی‌تر از آن. چراکه منشا بازی روی زمین را هم به خوبی بلد است و در دو هفته آغازین لیگ بیستم در ترکیب گل‌گهر نشان داده، چقدر می‌تواند بازیکن موثری برای تیمش باشد. به‌ویژه این هفته و در دربی استان کرمان که مهاجم نیجریه‌ای هم روی هوا توانست توانایی خود را با گلزنی با ضربه سر نشان بدهد و هم گلزنی روی یک کار تیمی و یک ضربه زمینی تا نشان بدهد که همه‌فن حریف است و قلعه‌نویی یک مهاجم شِش‌دانگ را برای گلزنی در اختیار دارد. منشا با درخشش مقابل مس رفسنجان، هم اولین سه گله لیگ بیستم شد و هم توانست خودش را در بین بهترین‌های هفته دوم قرار دهد.

 

1546201

 

ابراهیم صالحی(پیکان)
مهاجم پیکانی‌ها در طول دیدار تیمش مقابل شهرخودرو مشهد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و نقش غیرقابل انکاری را از او در برد اول تیم مهدی تارتار شاهد بودیم. ابراهیم صالحی با دوندگی و تحرک بالا در خط حمله تیمش توانست خط دفاع شهرخودرو را آزار بدهد. این مهاجم پرس بسیار خوبی روی دروازه‌بان و مدافعان شهرخودرو گذاشت و با استفاده از تکنیک خودش چندین بار بازیکنان هم تیمی را در موقعیت گلزنی قرار داد. صالحی حتی با وجود مصدومیت شدید از ناحیه زانو، اما بازهم تیمش را تنها نگذاشت و آنقدر خوش درخشید که مهدی تارتار را مجاب کرد او را تا دقیقه ۹۰ در زمین نگه دارد.

 

1546197

دیدگاه‌ها