کد خبر : 1720827 | 03 آذر 1399 ساعت 10:57 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

قطر کار آماده سازی استادیوم ها را سرعت بخشید

آخرین وضعیت ورزشگاه های جام جهانی 2022

دو سال مانده به آغاز رقابت های جام جهانی 2022 قطر کار ساخت و ساز و تکمیل ورزشگاه های محل مسابقات سرعت گرفته است.

آخرین وضعیت ورزشگاه های جام جهانی 2022 

به گزارش"ورزش سه" کمیته عالی پروژه ها و میراث جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد که سه ورزشگاه خلیفه، الجنوب و اجوکیشن سیتی از ورزشگاه های جام جهانی آماده هستند.


با توجه به پیشرفت کار ساخت و ساز پنج ورزشگاه باقیمانده این کمیته تاکید می کند که هر هشت استادیوم قبل از شروع مسابقات جام جهانی آماده خواهند بود تا اولین دوره مسابقات جام جهانی را در خاورمیانه برگزار کند. در زیر برجسته ترین ویژگی های استادیوم های جام جهانی، تحولات کار و ساخت ساز آن ها برآورده شده است:


ورزشگاه البیت
ظرفیت: 60،000 نفر
فاصله از استادیوم تا مرکز شهر دوحه: 43 کیلومتر (27 مایل)

 

1546242


طراحی استادیوم البیت با الهام از چادرهای سنتی اعراب بادیه نشین ساخته شده و نظارت بر اجرای ساخت آن توسط بنیاد اسپایر انجام می شود. این ورزشگاه با طراحی منحصر بفرد و مجهز به سقف جمع شونده است و قرار است در طول جام جهانی 9 مسابقه از بازی افتتاحیه تا نیمه نهایی را برگزار کند.
این ورزشگاه پس از اتمام همه کارهای ساختمانی آن و همچنین چمن ورزشگاه دومین ورزشگاه جام جهانی است که گواهینامه پنج ستاره "جی اس ای اس" را دریافت می کند. این درحالی است که پارک عمومی اطراف استادیوم از فوریه سال 2020 و حدود یکسال پیش برای بازدید عموم آزاد است.

 

ورزشگاه الجنوب
ظرفیت: 40،000 طرفدار
طراح: زاها حدید
فاصله بین استادیوم و مرکز شهر دوحه: 23 کیلومتر (14 مایل)

 

1546250


ورزشگاه الجنوب در شهر الوکره واقع شده و توسط معمار سرشناس عراقی زاها حدید طراحی شده است. ایده این ورزشگاه با الهام از قایق های سنتی برای یادبود میراث شهر ساحلی و باستانی الوکره  است. این ورزشگاه مجهز به فن آوری خنک کننده و سقف متحرک است که در جام جهانی از مرحله گروهی تا یک شانزدهم بازی ها را میزبانی می کند.
این ورزشگاه از ماه مه 2016 آماده شده است و اخیرا بازی های لیگ قهرمانان آسیا در آن برگزار شد. همچنین اعلام شده که این ورزشگاه میزبان بازی فینال لیگ قهرمانان 2020 در 19 دسامبر خواهد بود. مسابقه ای که پرسپولیس ایران یک پای فینال آن است.

 

ورزشگاه الریان
ظرفیت: 40،000 طرفدار
فاصله بین استادیوم و مرکز شهر دوحه: 22 کیلومتر (14 مایل)

 

1546247


ورزشگاه الریان برجسته ترین ویژگی های فرهنگ و زندگی قطر را در برمی گیرد زیرا نمای خارجی آن شامل عناصر هنری است که نماد تاریخ تجاری قطر ، زیبای این کشور و تنوع حیات وحش آن است. علاوه بر این طراحی این ورزشگاه نشان  دهنده شکوه زندگی در کویر و زیبایی تپه های شنی است که هواداران می توانند با مشاهده نمای خارجی آن را به خوبی درک کنند.این استادیوم قرار است که هفت بازی از مرحله گروهی تا یک هشتم را میزبانی کند.
تحولات کاری در ورزشگاه:
تمام کارهای ساختمانی از جمله نمای بیرونی، نصب صندلی ها و چمن ورزشگاه الریان به پایان رسیده است. براساس برنامه ریزی انجام شده این ورزشگاه فینال جام پادشاهی قطر را در 18 دسامبر میزبانی خواهد کرد.

 

استادیوم الثمامه
ظرفیت: 40،000 طرفدار
فاصله بین استادیوم و مرکز شهر دوحه: 13 کیلومتر (8 مایل)

 

1546249


ورزشگاه الثمامه طراحی متمایزی دارد که از نوعی دستار و سربند سنتی مردان عرب که به القحفیه معروف است گرفته شده است. 
تحولات کار ساخت و ساز:
کارهای مربوط به سقف و نمای ورزشگاه و همچنین صندلی گذاری ورزشگاه به پایان رسیده در حالی که کارهای مکانیکی ، برق و لوله کشی و کارهایی از این دست در حال انجام است. 


ورزشگاه اجوکیشن سیتی
ظرفیت: 40،000 طرفدار

فاصله بین استادیوم و مرکز شهر دوحه: 12 کیلومتر (7 مایل)

 

1546245


استادیوم اجوکیشن سیتی در قلب مرکز آموزشی و فن آوری قطر واقع شده است. این ورزشگاه پس از جام جهانی به مقر تیم ملی زنان قطر تبدیل خواهد شد و در جام جهانی نیز تا مرحله یک چهارم نهایی از بازی ها میزبانی می کند.
قبل از اعلام آمادگی در ژوئن 2020 این ورزشگاه گواهینامه پنج ستاره را دریافت کرد و اولین ورزشگاه جام جهانی است که این رتبه را کسب می کند. این استادیوم اخیرا میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

استادیوم بین المللی خلیفه
ظرفیت: 40،000 طرفدار

فاصله از استادیوم تا مرکز شهر دوحه: 13 کیلومتر (8 مایل)

 

1546243


استادیوم خلیفه در مه 2017 زمانی که میزبان فینال جام امیرقطر با بیش از 40 هزار هوادار بود به عنوان اولین استادیوم جام جهانی معرفی شد. این استادیوم در منطقه اسپایر واقع شده و در طول جام جهانی علاوه بر بازی رده بندی ، هشت مسابقه مرحله گروهی تا یک شانزدهم را میزبانی خواهد کرد.
این استادیوم در طول تاریخ خود میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی و فوتبالی از جمله بازی های آسیایی 2006 ، جام ملت های آسیا، مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهان 2019 و جام باشگاه های فوتبال 2019 بوده و اخیرا رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را نیز برگزار کرده است.

 

ورزشگاه لوسیل
ظرفیت: 80،000 طرفدار

فاصله از استادیوم تا مرکز شهر دوحه: 16 کیلومتر (10 مایل)

 

1546246


استادیوم لوسیل که بیش از هشتاد هزار نفر هوادار را در طول جام جهانی پذیرا خواهد شد طراحی جالبی دارد. طراحی این ورزشگاه استثنایی با تاثیر متقابل نور و سایه و با استفاده از چراغ های فانوس سنتی شکل گرفته است. در طول جام جهانی از مرحله گروهی تا نیمه نهایی این ورزشگاه میزبان ده مسابقه خواهد بود.
تحولات کار ساخت و ساز:
کارهای بتن ریزی و نصب صفحات فولادی علاوه بر کارهای مکانیکی و مهندسی به پایان رسیده است و اکنون نصب سقف و سازه فلزی نمای آن آغاز شده است.

 

ورزشگاه راس ابوعبود
ظرفیت: 40،000 طرفدار

فاصله از استادیوم تا مرکز شهر دوحه: 10 کیلومتر (6 مایل)

 

1546244


این اولین استادیوم قابل برچیده شدن در تاریخ جام های جهانی است که برای 40 هزار هوادار طراحی شده است. این ورزشگاه با کانتیرهای بار دریایی و وسایل ساختمانی قابل تخریب ساخته شده است. این ورزشگاه در جام جهانی از مرحله گروهی تا یک شانزدهم میزبان مسابقاتی خواهد بود.
تحولات کار ساخت و ساز:
این استادیوم با 998 کانتینر حمل بار دریایی احداث می شود. اکنون کار نصب کانتینرها و همچنین قطعات فولادی و صندلی ها در ورزشگاه به پایان رسیده است.


منبع: استاد الدوحه

 

دیدگاه‌ها