کد خبر : 1720843 | 03 آذر 1399 ساعت 11:36 | 9.1K بازدید | 1 دیدگاه

فعلا به خداحافظی فکر نمی کنم

شیمبا: عاشق کریس رونالدو هستم

مهاجم برزیلی فولاد در حالی یک قدم به دویستمین بازی اش در لیگ برتر ایران نزدیک شد که توانست هشتاد و دومین گلش را در این لیگ به ثمر برساند.

شیمبا: عاشق کریس رونالدو هستم 

به گزارش"ورزش سه" لوسیانو پریر مندز ملقب به شیمبا مهاجم برزیلی فولاد خوزستان در بازی برابر استقلال یک گل دیگر به گل هایش در لیگ فوتبال ایران اضافه کرد. جالب است که این مهاجم برزیلی بخش عمده دوران حرفه ای فوتبالش را در ایران حضور داشته و از سال 2012 یکی از خارجی های ثابت و اصلی لیگ برتر بوده است. او یک بار عنوان آقای گلی رقابت های لیگ برتر را نیز در لیگ هجدهم به دست آورد. مهاجم 37 ساله برزیلی اکنون به رکورد لوسیانو ادینهو مهاجم برزیلی سابق لیگ برتر رسیده و با یک گل دیگر از رکورد هموطنش عبور خواهد کرد. اتفاقی که برای شیمبا با وجود در پیش بودن بازی های زیاد در لیگ بیستم دور از دسترس نیست:

 

  بازی مهمی را بردید. پیش‌بینی می‌کردید از استقلال 3 امتیاز بگیرید؟
امسال برای فولاد یک سال متفاوت است و هدف‌مان این است که از همین ابتدای لیگ نتایج خوبی بگیریم. ما دنبال بهترین مقام ممکن هستیم، پس باید خوب امتیاز بگیریم. البته پیروزی در بازی‌های 6 امتیازی هم بسیار مهم است. استقلال تیم خوبی است ولی کادر فنی ما به‌خوبی این تیم را آنالیز کرده بود و خوشبختانه به چیزی که می‌خواستیم دست پیدا کردیم. ما حتی وقتی عقب هم افتادیم ناامید نشدیم و خودتان دیدید چطور به بازی برگشتیم. فوتبال 90 دقیقه است و حتی در وقت‌های اضافه هم می‌توان نتیجه را عوض کرد.


   در مورد پنالتی صحبت کن. در آن لحظه استرس نداشتی؟
وقتی قرار است بازیکنی ضربه پنالتی بزند باید اعتماد به نفس و آرامش داشته باشد. من مشکلی هنگام زدن ضربه نداشتم و خوشبختانه پنالتی هم تبدیل به گل شد. بعد از گل هم خیلی خوشحال بودم، هم به‌خاطر برد تیم و هم به‌خاطر سعید آذری که واقعا برای تیم ما زحمت می‌کشد و البته برای مدت کوتاهی هم بیمار بود.


  ‌ زدن پنالتی به وسط دروازه ریسک بزرگی نبود؟
خب باید این را درنظر گرفت که من در چه دقیقه‌ای پنالتی می‌زنم. در گذشته هم پیش آمده بود که در دقایق پایانی پنالتی را به وسط دروازه زدم چون دوست ندارم ریسک کنم. چند سال پیش که در صنعت نفت بودم، در جام حذفی با پرسپولیس روبه‌رو شدیم و من پنالتی را به وسط دروازه زدم که در آن بازی پرسپولیس را حذف کردیم. در بازی با استقلال هم بهترین تصمیم را گرفتم و حسینی هم فکر نمی‌کرد توپ را به وسط دروازه بزنم.

 


  ‌ ولی شاید در آینده گلرها دست تو را بخوانند؟
به هر حال من هم شیوه‌های خودم را دارم و اجازه نمی‌دهم دستم رو شود.


  ‌ با زدن یک‌گل دیگر از ادینیو عبور می‌کنی و بعد از عنایتی، برهانی و فریدون فضلی تبدیل به چهارمین گلزن لیگ برتر می‌شوی. در این خصوص چه صحبتی داری؟
من گل زدن را دوست دارم و اول به این فکر می‌کنم که با گل‌هایم باعث موفقیت فولاد شوم. البته رکوردها هم برای هر بازیکنی جالب است. ادینیو هموطن من است و مهاجم بسیار خوبی بود. خودم هم فکر می‌کنم به‌زودی رکورد این بازیکن را بزنم و از او عبور کنم.


  ‌کار کردن با نکونام چطور است؟
من خیلی خوشحالم که با این مربی کار می‌کنم. نکونام مطمئناً در فوتبال ایران دست به کارهای بزرگی خواهد زد.


  ‌ در 37سالگی به خداحافظی از فوتبال فکر می‌کنی؟
گاهی به این موضوع فکر می‌کنم ولی واقعیت این است که فعلاً چنین تصمیمی ندارم. من دوست دارم تا جایی که توان دارم فوتبال بازی کنم. نمی‌دانم چه روزی تصمیم به خداحافظی خواهم گرفت ولی به هر حال یک روز این اتفاق رخ خواهد داد.


   در بین مهاجمان سرشناس دنیا، سبک کدام بازیکن را دوست داری؟
من عاشق کریس رونالدو هستم، هر چند که تیم مورد علاقه‌ام بارسلوناست! من همیشه بازی‌های کریس را می‌بینم، همراه با دختر و پسرم، چون آنها هم کریس را دوست دارند.
منبع : همشهری ورزشی

دیدگاه‌ها