کد خبر : 1721102 | 04 آذر 1399 ساعت 14:58 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

تا داوری حرفه‌ای نشود، نمی‌توان انتظاری از آنها داشت؛

ابراهیم صادقی: از مدیران دستگردی به شدت گلایه‌مندم

ابراهیم صادقی به شدت نسبت به واگذاری زمین دستگردی برای میزبانی از بازی معوقه دو تیم پیکان و شهرخودرو انتقاد کرد.

ابراهیم صادقی: از مدیران دستگردی به شدت گلایه‌مندم

 

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری پیش از دیدار هفته سوم تیمش برابر نساجی مازندران که روز آینده در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد، گفت: جا دارد یاد کنیم از آقای دهداری به عنوان یک مربی اخلاق مدار و کسی که اصول داشت. امیدوارم این فرهنگ که یک نفر حتما باید بمیرد تا آدم بزرگی شود، از بین برود. امیدوارم قدر افرادی که الان در کشور هستند و اصولی دارند و به اصولشان پایبند هستند، دانسته شود. حداقل امیدوارم این اتفاق در فوتبال رخ بدهد.


صادقی سپس حرف هایش را اینطور از سر گرفت: بهتر است از زدن حرف های تکراری دست برداریم و حرف هایی بزنیم که کمک هم بکند. نسل مربیان جوان شده اند و خیلی امیدوار بودیم که افراد جدید بتوانند تغییراتی هم ایجاد کنند، ولی متاسفانه ما هم در همان مسیر در حال حرکت هستیم. هفته دوم است و کلی حاشیه اطراف فوتبال ما است. خیلی بد است که سال گذشته گفتم، که هر کسی در فوتبال سر و صدای بیشتری داشته باشد، بیشتر دیده می‌شود و کمیته اخلاق من را به عنوان بازیکنی که سه دوره مرد اخلاق لیگ ایران شده، خواست و گفت توضیح بده. آنجا هم به آنها توضیح دادم و باز هم می گویم. این باید از بین برود که هرکسی که شلوغ کاری بیشتری می کند، تیمش نتیجه بگیرد.


ابراهیم صادقی در ادامه به دستاوردهای خودش در زمین فوتبال اشاره کرد و گفت: این خیلی بد است که فقط نتایج مربیان بررسی می شود. تیم ما سال گذشته نتیجه نگرفت ولی دستاورد داشتیم. همین الان بزرگ‌ترین دستاورد من به عنوان مربی این است که 15 بازیکن ظرف دو سال از تیم های پایه وارد تیم بزرگسالان کرده ام؛ بازیکن هایی که با رقم 20 ، 30 میلیون آمدند و الان پیشنهاد 2 میلیارد بابت رضایت نامه دارند ولی متاسفانه خیلی ها در حال نا امید شدن هستند. هر کسی داد و بیداد و جنجال می کند، رسانه‌ها به او می پردازند. تلویزیون نشانش می دهد و رسانه ها نشانش می دهند. هر کسی فقط کارش را می کند، هیچ نشانی از او نیست. هیچ رسانه ای تا حالا صحبت کرده که سایپا در دو سال 15 بازیکن از پایه ها وارد تیم بزرگسالان کرده است؟! بازیکن امید سایپا سال گذشته 13 بازی برای تیم بزرگسالان انجام داده است. کاپیتان امیدهای سایپا بوده است. همه تیم ها و همه مدیرعامل ها می خواهند تیم هایشان قهرمان شود یا سهمیه بگیرد. بابا با کدام امکانات؟! هر تیمی یک ظرفیتی دارد. همین فشار را روی مربی وارد می کند و عصبانی می شوند. ما باید سعی کنیم خودمان را کنترل کنیم و حتما پیشرفت داشته باشیم. بازیکنانمان را پیشرفت بدهیم. نتیجه هم خیلی مهم است ولی الان به تیم های پایه هم می گویند باید قهرمان بشوید. اگر تیم امیدی قهرمان شود ولی هیچ بازیکنی نسازد به چه دردی می خورد؟ من فکر می کنم کارمان را باید ریشه ای درست کنیم. در پایه ها باید بازیکن بسازیم و باشگاه ها باید موظف باشند تا از این بازیکنان در رده های بزرگسالشان استفاده کنند. در هر صورت امیدوارم این حاشیه ها و این بیانیه نویسی ها تمام شود.


صادقی سپس با اشاره به اینکه دستمزد داوران به هیچ وجه شایسته آنها در فوتبال حرفه ای نیست، افزود: مگر چقدر می شود به داوری اعتراض کرد؟ ما باید از داوران حمایت کنیم. دستمزد داوران ما خیلی کم است. تا زمانی که داوری حرفه ای نیست، چه توقعی داریم. داوری که 6 صبح به اداره می رود و بعدازظهر سوت می زند، چه توقعی داریم. به نظرم داوران باید هر بازی 4 میلیون پول بگیرند. باید حرفه ای بشوند و بعد توقع داشته باشیم.


او با اشاره به تیم خودش گفت: تیم سایپا سال گذشته از اشتباهات داوری ضرر کرد. ما   در نیم فصل اول 6 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم. تیم ما می توانست نهم باشد ولی سیزدهم شدیم. شاید من از سایپا اخراج می شدم و دیگر هم نمی توانستم مربیگری کنم. باید به این مسائل رسیدگی شود و ما مربیان جوان شرایط را تغییر دهیم. ما هم در همان مسیر در حال حرکت هستیم. امیدوارم مسائلی که در دوران بازیگری از آنها بد یاد می کردیم، خودمان در مربیگری تکرار نکنیم.


سرمربی جوان سایپا سپس در مورد دیدار برابر نساجی مازندران بیان کرد: بازی بسیار سختی برای هر دو تیم است. هدفمان کسب سه امتیاز است. آنها تیم بسیار خوبی هستند. تمام تلاشما را می کنیم که آنها را ببریم. با آنها ولی دوست هستیم. تیم سایپا تماشاچی ندارد و باید در بازیکنان انگیزه ایجاد کنیم تا نتیجه بگیرند.


حتما به سازندگی خودمان ادامه می دهیم و سعی می کنیم نتایج بهتری بگیریم. فکر می کنم فوتبال بهتری را بازی می کنیم، ولی تمام تلاشمان این است که نتیجه خوب هم بگیریم.

 

بخش بعدی حرف های صادقی در رابطه با روزبه شاه علیدوست بود و دلیل جدایی اش از سایپا. او در مورد این موضوع گفت: باید از روزبه شاه علیدوست یاد کنم که از سال 1382 در رده جوانان سایپا بازی کرده است. در این مدت فقط دو سال از تیم جدا ماند. امسال به دلیل شرایطی که بود، به صلاح خود روزبه و ما بود که جدا شود ولی جایگاهش را همواره به عنوان یک بازیکن وفادار در سایپا دارد و مطمئنم روزی دوباره به سایپا بازخواهد گشت و به ما کمک خواهد کرد.


صحبت های پایانی ابراهیم صادقی در رابطه با استفاده از ورزشگاه دستگردی برای میزبانی از بازی به تعویق افتاده پیکان و شهر خودرو بود و با انتقاد شدید از مدیر ورزشگاه دستگردی حرف هایش را پایان داد: سوالی دارم از مدیریت استادیوم دستگردی که چطور وقتی ما چهارشنبه بازی داریم، یکشنبه در این هوای بارانی بازی می اندازند. ما قرار بود دوشنبه در زمین خودمان تمرین تاکتیکی داشته باشیم ولی نتوانستیم. به شدت از مدیریت باشگاه دستگردی انتقاد دارم که منافع ما را در نظر نگرفتند. البته آنها می گویند سازمان لیگ تاکید داشته و آقای سهیل مهدی. من از سازمان لیگ انتقادی ندارم و از مدیران استادیوم دستگردی انتقاد دارم. اگر ما نبودیم مشکلی نداشت ولی الان ما بازی داریم. مدیران ورزشگاه های ورزشی هم باید ورزشی باشند تا این مسائل را درک کنند.

دیدگاه‌ها