کد خبر : 1721158 | 04 آذر 1399 ساعت 19:15 | 88.8K بازدید | 1 دیدگاه

عجیب‌ترین و دراماتیک‌ترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال!

چند شب پیش تیم های نیویورک سیتی و اورلاندو سیتی دراماتیک ترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال را خلق کردند!

عجیب‌ترین و دراماتیک‌ترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال!


به گزارش "ورزش سه"، در مرحله پلی آف لیگ MLS آمریکا، تیم های اورلاندو سیتی و نیویورک سیتی در ورزشگاه شهر اورلاندو به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار، اتفاقات حماسی و عجیبی رخ داد که در تمام رسانه های دنیا بازتاب داشت.


از آنجایی که این بازی به صورت تک دیدار برگزار شد، باید در انتهای این بازی یکی از دو تیم برنده میدان می شدند. حاصل کار دو تیم در پایان 120 دقیقه تلاش تساوی یک بر یک بود. 


نانی بازیکن سابق منچستر یونایتد خیلی زود و در دقیقه 5 گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی برای اورلاندو به ثمر رساند. اما تنها 3 دقیقه بعد نیویورک سیتی توسط ماکسیم چانوت حساب کار را به یک – یک تغییر داد و این نتیجه تا پایان باقی ماند. پس از پایان 120 تلاش و تساوی یک – یک دو تیم به ضربات پنالتی رفتند تا تکلیف تیم برنده مشخص شود.

 

 

1546690

 


نیویورکی ها ضربه پنالتی اول خود را از دست دادند و در سوی مقابل بازیکنان اورلاندو هر 4 ضربه خود را وارد دروازه کردند تا حساب کار 4 بر 3 شود. اکنون والنتین کاستلانوس بازیکن آرژانتینی نیویورک پشت ضربه پنجم قرار گرفت که آن را به سمت راست دروازه زد ولی پدرو گایسه دروازه بان پرویی اورلاندو این ضربه را مهار کرد تا بازی به سود اورلاندو به اتمام برسد.


در حالیکه بازیکنان اورلاندو در حال شادی بودند، ناگهان داور VAR به آقای آلن چاپمن قاضی مسابقه اطلاع داد که پای سنگربان اورلاندو در هنگام زدن ضربه پنالتی روی خط نبوده پس این مهار پنالتی توسط پدرو گایسه مردود است و پنالتی باید تکرار شود.


مطابق با قوانین جدید، داور مسابقه به پدرو گایسه سنگربان اورلاندو کارت زرد نشان داد ولی این کارت زرد، دومین کارتی بود که او در این مسابقه دریافت می کرد پس او از زمین مسابقه اخراج شد تا اورلاندو در بدترین زمان ممکن 10 نفره شود.


اوسکار پارخا سرمربی اورلاندو در این لحظه دست به تعویض زد و برایان راو دروازه بان آمریکایی خود را وارد زمین کرد و او برای تکرار پنالتی کاستلانوس درون دروازه قرار گرفت که در این لحظه به داور اطلاع داده شد مطابق با قوانین بین الملیی فوتبال، در ضربات پنالتی هیچ تیمی اجازه تعویض دروازه بان را ندارد مگر اینکه آن سنگربان دچار مصدومیت شده بود!

 

1546688


در این لحظه جنون در ورزشگاه اورلاندو به اوج خود رسید و برایان راو مجددا زمین بازی را ترک کرد و اورلاندویی ها به ناچار رودریگو شلگل مدافع تیمشان را به جای دروازه بان به بازی فرستادند تا در مقابل ضربات پنالتی حریف بایستد.


شلگل درون دروازه قرار گرفت ولی والنتین کاستلانوس موفق شد ضربه پنالتی تکراری را به گل تبدیل کند تا حساب کار 4  - 4 شود با این تفاوت که نیویورک هر 5 پنالتی خود را زده بود و اکنون اورلاندو با گل کردن پنالتی پنجم، می توانست این بازی را برنده شود.

 

1546687


نانی ستاره پرتغالی سابق منچستر پشت پنالتی پنجم ایستاد ولی برد استوور سنگربان نیویورک پنالتی او را مهار کرد تا اتفاقاتی باورنکردنی و دراماتیک در ورزشگاه اورلاندو رخ دهد و کار ضربات پنالتی ادامه پیدا کند و تیم ها تک ضربات خود را به سمت دروازه ها بزنند.


نیوکلاس آسویدو برای نیویورک سیتی و رابین جانسن برای اورلاندو ضربات ششم را به گل تبدیل کردند تا کار به ضربات هفتم کشیده شود. گودماندر سورارینسن هافبک ایسلندی نیویورک پشت ضربه پنالتی هفتم قرار گرفت و رودریگو شلگل مدافع 23 ساله اورلاندو که به عنوان دروازه بان درون دروازه ایستاده بود، این ضربه پنالتی را مهار کرد.

 

1546686


ورزشگاه اورلاندو در این لحظه به رمز انفجار رسید و بازیکنان این تیم سر از پا نمی شناختند و همگی به سوی شلگل هجوم آوردند نیمکت این تیم نیز به درون زمین هجوم برد. همگی از مهار پنالتی شلگل غرق در خوشحالی بودند و در حالیکه بازیکنان اورلاندو و کادرفنی این تیم فکر می کردند کار تمام شده است، آلن چاپمن داور مسابقه به سوی بازیکنان اورلاندو رفت و اعلام کرد که آنها هنوز پنالتی هفتم خود را نزده اند و بازی ادامه دارد!


پس از اینکه بازیکنان اورلاندو از حال و هوای خود خارج شدند، بالاخره بنجی میشل مهاجم جوان اورلاندو پشت ضربه هفتم این تیم ایستاد و پنالتی خود را وارد دروازه برد استوور کرد تا اورلاندو در یکی از دراماتیک ترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال، مقابل نیویورک سیتی به برتری برسد و راهی مرحله بعد شود.


در پایان این مسابقه شگفت انگیز، نانی ستاره پرتغالی اورلاندو و بازیکن سابق منچستر یونایتد گفت: من هرگز چنین تجربه ای را در طول یک بازی نداشته ام. چه بازی مهم چه دوستانه. این یک تجربه عجیب بود!

 

 

1546684

 

 

اسکار پارخا که پس از مهار پنالتی پنجم توسط سنگربان تیمش دیوانه وار به سوی رختکن رفته بود و در آنجا فهمید که دروازه بان تیمش اخراج شده و به زمین بازی برگشت، در پایان این دیدار گفت: بعدا می توانم بارها به این شب دیوانه وار بخندم!

 

1546682


وی پس از اولین پیروزی اورلاندو در دیدارهای مرحله پلی آف به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم که ما به زمان بیشتری برای آرامش و تأمل در مورد آنچه امشب اتفاق افتاد نیاز خواهیم داشت. آنچه در پایان این دیدار اتفاق افتاد را من هرگز مشاهده نکرده بودم و این اتفاقات از زیبایی های این بازی است.

 

 

 

1546685

 

1546689

 

1546683

 

 

دیدگاه‌ها