کد خبر : 1721267 | 05 آذر 1399 ساعت 11:34 | 9.7K بازدید | 1 دیدگاه

از لیگ والیبال 97 تا لیگ کشتی 99؛

سقف سوراخ آزادی؛ وقتی باران هماهنگ نیست!

با وجود گذشت چند سال از مشکل سقف سالن 12 هزار نفری آزادی هنوز هیچ تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، یادمان نرفته که در آخرین روزهای اسفندماه سال 97 فینال لیگ برتر والیبال بین سایپا و شهرداری ورامین به دلیل سوراخ بودن سقف سالن 12 هزار نفری آزادی و بارش شدید باران برای ساعاتی به تعویق افتاد. تنها تدبیر مسئولان سطلی بود که زیر سوراخ سقف گذاشته بودند تا چکه کردن آب باعث خیس شدن زمین نشود. 


حالا نزدیک به دو سال از آن اتفاق گذشته و دور برگشت لیگ برتر کشتی به دلیل بارش شدید باران در روزهای اخیر و چکه کردن سقف سالن 12 هزار نفری به مکان دیگری منتقل شده است. 


یعنی در دو سال اخیر نه تنها اقدامی برای تعمیر سقف سالن 12 هزار نفری آزادی به عنوان بزرگترین و مجهزترین سالن ورزشی در ایران اندیشیده نشده؛ بلکه تعداد سوراخ های موجود در سقف هم بیشتر شده است. 


چکه کردن سقف سالن تا حدی پیش رفته که وقتی مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ کشتی قصد بازدید از وضعیت سالن برای بررسی امکان برگزاری مسابقات لیگ کشتی را داشتند، برای قدم زدن کف سالن باید روی آب راه می رفتند!

 

1546847


شاید در هیچ کجای دنیا رشته های ورزشی سالنی مثل والیبال و کشتی درگیر بارش باران نباشند و این اتفاق معمولا برای رشته هایی مثل فوتبال و تنیس که در فضای باز برگزار می شوند، مشکل به وجود می آورد، اما در ایران اصلی ترین سالن برگزاری مسابقات ملی دچار مشکل عجیبی شده و گویا عزمی هم برای رفع نواقص آن نیست.


به گفته مسئولان مجموعه ورزشی آزادی تعمیرات اساسی در این سالن هزینه های چند میلیاردی دربر دارد و باید بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود. 

 

1546849


اگر بدانیم مسابقات ملی ایران در رشته هایی همچون والیبال و کشتی هم در این سالن برگزار می شود و امکان بروز یک آبروریزی بین المللی وجود دارد؛ حتما زودتر برای رفع نواقص اقدام خواهد شد. مثلا فرض کنید در بهار سال 1400 که تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها میزبان چند تیم خارجی است و این دیدار از همه شبکه های تلویزیونی در جهان هم در حال پخش است، باران شدیدی شروع به باریدن کند. آن وقت تکلیف چیست؟ آیا به آمریکایی ها، برزیلی ها و روسی ها هم می توانیم بگوییم سطل داخل زمین خود قرار دهند تا زمین خیس نشود؟!


به نظر می رسد تا اتفاق عجیب تری رخ نداده، باید به فکر رفع نواقص سالن 12 هزار نفری آزادی بود؛ اگرچه فعلا مسئولان به هماهنگی باران با برگزاری مسابقات دل بسته اند!

 

1546848

دیدگاه‌ها