کد خبر : 1721395 | 05 آذر 1399 ساعت 19:45 | 86.8K بازدید | 0 دیدگاه

در فوتبال قرآن و دعای کمیل می‌خوانند؟

فکری: ادعا دارند شیعه علی (ع) هستند اما...

محمود فکری نسبت به جنجال رخ داده بعد از بازی استقلال و فولاد خوزستان واکنش نشان داد و سخنان جالبی به زبان آورد.

فکری: ادعا دارند شیعه علی (ع) هستند اما...

به گزارش “ورزش سه” محمود فکری بعد از شکست ماشین سازی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد. او ابتدا در خصوص این بازی صحبت کرد و سپس با شکستن سکوت خود نسبت به اتفاقات بعد از جدال با فولاد خوزستان واکنش نشان داد. وی در شروع صحبت خود گفت: از تک تک بازیکنانم‌ بابت بازی خوبی که ارائه دادند تشکر می‌کنم. در هفته‌های اول گرفتن امتیاز با توجه به اینکه هماهنگی به وجود نیامده و مشکلاتی که تیم دارد، بسیار سخت است. حالا ما باید در این وضعیت بازی و هم‌چنین موقعیت خودمان را در جدول حفظ کنیم تا اینکه هماهنگ‌تر بشویم و بازی را پر گل ببریم.

 

*کاشته و پنالتی نزنیم که همه مسابقات مساوی می‌شود!


فکری در پاسخ به این سوال که آیا از نمایش تیمش در حالی که توانستند با یک ضربه آزاد به پیروزی برسند رضایت دارد یا خیر، گفت: اگر کاشته نزنیم، پنالتی نزنیم و گل‌ دیگری نزنیم که همه مسابقات مساوی می‌شود. به هر حال بالای ۴۰ درصد گل‌هایی که در دنیا به ثمر می‌رسد از روی‌ ضربه ایستگاهی است. در مجموع موقعیت دیگری داشتیم که استفاده نکردیم. در هفته‌های اول مطمئنا به نظر من نتیجه گرفتن مهم است که عقب نمانیم و در هفته‌های بعد آن هماهنگی و بازی زیبا به وجود می‌آید. اما به دلیل کسب سه امتیاز از بازیکنان و تیمم راضی هستم.

 

*همه می‌دانند نیمکت فولاد مسموم است


سرمربی استقلال در واکنش به جنجال بزرگ به وجود آمده بعد از بازی با فولاد گفت: حق هر تیمی است که در یک فضای جوانمردانه فوتبال بازی کند. من، بازیکنان و کادرم این حق را داریم در فضای سالم کار کنیم. فوتبال یک بازی جوانمردانه است و من در درجه اول از داور چهارم و ناظر بازی گله دارم که نباید این فرصت را به حریف بدهند که بخواهند از دقیقه یک تحریک و فحاشی کند و حالا ما جواب آن را بدهیم که فیلم بگیرند. اگر کسی قرار باشد حرکت ناجوانمردانه انجام دهد، داور باید با آن برخورد کند که ما متاسفانه چنین چیزی رخ نداد. از دقیقه یک بازی به داور چهارم و آقای خلیفه سلطان تذکر دادم که نیمکت حریف مسموم است. هر تیمی که برابر فولاد قرار می‌گیرد، به دنبال کنترل جو روانی نیمکت این تیم است.

 

*ادعا دارند که شیعه علی هستند اما.....


فکری در ادامه گفت: این خیلی بد است. این اجازه را داور و سازمان لیگ نباید بدهد. این کار خیلی ناپسند که بخواهم به کسی توهین کنم و او را تحریک کنم، بعد دوربین بیاورم و‌ فیلم بگیرم و آن را پخش کنم. ما ادعا داریم که شیعه علی (ع) و مسلمان هستیم. کجای قرآن گفته است که بیایید آبروی کسی را ببرید و فیلم برداری و آن را پخش کنید. همه ایران محمود فکری و نیمکت فولاد را می‌شناسند. همه از پرونده‌ باز آن‌ها در کمیته انضباطی خبر دارند. همه از بازی سال گذشته با پرسپولیس و بحث جادوگری و چیزی ریختن روی خط دروازه و اجی مجی لا ترجی‌ گفتن، خبر دارند و من نمی‌دانم با به کجا داریم برمی‌گردیم.

 

*این کارها را می‌کنید که چه چیزی به دست آورید؟


فکری که عصبانی به نظر می‌رسید صحبت خود را اینگونه ادامه داد: وقتی برای مراسم آقای پورحیدری به بهشت زهرا رفتم و خیلی از بزرگان را دیدم که در آن قطعه دفن شده‌اند، به این نتیجه رسیدم که ما می‌خواهیم چه چیزی را به دست آوریم؟ می‌خواهیم آبروی فکری را ببریم که چه بشود. می‌خواهیم جام قهرمانی ببریم که چه بشود؟ من محمود فکری مگر کم جام دیده‌ام؟ من مگه کم برد و باخت آورده‌ام؟ آنقدر فوتبال ارزش دارد که برای یک برد بخواهیم‌ هر کاری انجام دهیم؟ در این یک هفته من، خانواده‌ام و دوستانم سرمان به خاطر آن‌ الفاظ بالا نیاوردیم. ولی چرا باید این فضا را به وجود آوریم که آبرو ببریم؟ مگر در فوتبال فقط قرآن و دعای کمیل خوانده می‌شود؟ خیلی از این دوستان ما زبان انگلیسی خوبی دارند و می‌توانند بگویند آیا فقط در فوتبال ایران چنین الفاظی رد و بدل می‌شود؟

 

*از آن‌ها نه، ولی از مردم عذر می‌خواهم


سرمربی استقلال در پایان گفت: من نمی‌توانم در حریم شخصی خودم امنیت داشته باشم؟ تو منطقه فنی من باید نامحرم باشد؟ این مسائل فقط در فوتبال ما است. کسانی که باعث و بانی این آبرو ریزی شدند را نمی‌بخشم و واگذار آن‌ها به خدا. من را همه می‌شناسند و فضایی که به وجود آمد مناسب نبود. از مردم ورزش دوست ایران که این الفاظ را از من شنیدند عذرخواهی می‌کنم؛ البته نه از کسانی که باعث این اتفاق بودند. از آن‌ها هیچ عذرخواهی نمی‌کنم چون باعث و بانی خودشان بودند. آبرو بندگان پیش خدا خیلی عزیز است و خود خدا آن را حفظ می‌کند و مطمئن باشید این افراد به بدترین وضع جواب می‌دهند و آبروی آن‌ها می‌رود.

دیدگاه‌ها