کد خبر : 1721484 | 06 آذر 1399 ساعت 11:10 | 21K بازدید | 3 دیدگاه

داریوش و شکستن غول مرحله آخر! (عکس)

داریوش شجاعیان بالاخره توانست طلسم عجیب بازی نکردنش را پس از پشت سر گذاشتن 400 روز بشکند.

داریوش و شکستن غول مرحله آخر! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در روزی که به 6 نفر از بازیکنان جدیدش بازی داد، توانست از سد ماشین سازی عبور کند. البته با توجه به 400 روز بازی نکردن شجاعیان، می توان حتی او را به عنوان هفتمین بازیکن جدید تیم فکری نام برد.


داریوش شجاعیان را می توان یکی از بدشانس ترین بازیکنان چند سال اخیر فوتبال ایران دانست. بازیکنی که از ناحیه رباط صلیبی هر دو پا دچار مصدومیت شدید شد و مدت ها دور از زمین فوتبال به سر برد.


دقیقا 400 روز پیش و در دیدار استقلال مقابل سایپا در هفته هفتم لیگ نوزدهم، که در تاریخ 29 مهر 98 برگزار شد، شجاعیان در یک صحنه برای تصاحب توپ، با عارف حاجی عیدی درگیر شد که زانوی پای چپش دچار پارگی رباط صلیبی شد.


شجاعیان در ادامه و پس از اینکه توانست سلامت خود را بدست بیاورد، نتوانست برای تیمش به میدان برود چرا که مدیران استقلال در اقدامی عجیب و در حالی که لیست این تیم جای خالی داشت، نام داریوش را از فهرست تیم خارج کرده بودند تا با شیوع کرونا و فرسایشی شدن لیگ قبل، دوری او طولانی تر شود.

 

 

 


با پایان رقابت های لیگ نوزدهم و جام حذفی، حضور در لیگ قهرمانان آسیا آخرین روزنه امید داریوش برای بازی با لباس استقلال بود. دل هواداران هم برای دیدن شجاعیان با پیراهن شماره 23 در زمین حسابی تنگ شده بود.


اما شجاعیان حتی مجوز حضور در لیگ قهرمانان را نیز نداشت. چرا که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شده بود و از آنجایی که نام این بازیکن از لیست آبی ها خارج شده بود، او نمی توانست برای تیمش به میدان برود. شجاعیان که با آبی ها به قطر نیز سفر کرده بود، با ناراحتی تمام به ایران بازگشت.


پیش از شروع لیگ بیستم، شجاعیان به کرونا نیز مبتلا شد ولی حتی ویروس کووید 19 نیز نتوانست مقابل عزم و اراده این بازیکن را بگیرد و داریوش به تمرینات تیمش برگشت و در بازی های پیش فصل نیز به میدان رفت اما در بازی مقابل چوکا دچار مصدومیت دوباره شد و در دقیقه 15 از زمین مسابقه بیرون رفت.


نگرانی هواداران استقلال برای یک مصدومیت طولانی دوباره آغاز شد ولی با اعلام خود داریوش و کادر پزشکی این تیم، شجاعیان مشکلی برای همراهی تیمش نداشت اما باز هم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها، داریوش نمی توانست در هفته اول لیگ بیستم در مقابل مس رفسنجان به میدان برود.

 

 

 


سرانجام در دیدار مقابل فولاد نام داریوش شجاعیان در لیست استقلال قرار گرفت ولی محمود فکری ترجیح داد در آن دیدار به هافبک شیرازی تیمش بازی ندهد و دست تقدیر، حضور شجاعیان در زمین را به دیدار مقابل ماشین سازی موکول کرد.


شجاعیان در دقیقه 74 به زمین مسابقه آمد و کمتر از 20 ثانیه پس از ورودش به زمین، با یک پاس دیدنی مهدی قایدی را با محمدباقر صادقی تک به تک کرد که خطای سنگربان ماشین سازی بر روی مهاجم بوشهری آبی ها از چشم داور مسابقه دور ماند وگرنه شجاعیان می توانست پس از 400 روز، در نخستین ثانیه های حضورش در زمین پاس منجر به خطای پنالتی بدهد.


به هر حال شجاعیان با تمام سختی هایی که پیش رویش بود، پس از مدتها به ترکیب تیمش بازگشت. او قطعا می تواند در ادامه فصل و در میانه میدان، عصای دست محمود فکری باشد.

دیدگاه‌ها