کد خبر : 1721564 | 06 آذر 1399 ساعت 16:23 | 173.9K بازدید | 11 دیدگاه

خداحافظی باشکوه با اسطوره

آرژانتین در سوگ، تشییع جنازه میلیونی برای دیه‌گو (عکس)

هزاران آرژانتینی به "CASA ROSADA" آمده اند تا به اسطوره شان دیه گو مارادونا ادای احترام کنند. بسیاری با دیدن تابوت دیه گو منقلب می شوند.

آرژانتین در سوگ، تشییع جنازه میلیونی برای دیه‌گو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره فوتبال آرژانتین شب گذشته در سن 60 سالگی به دلیل حمله قلبی درگذشت و هواداران داغدار فوتبال این کشور طی ساعات گذشته با اشک و ناراحتی پیکر دیگو مارادونا را بدرقه کردند.

 

 

1547390

 

 

هواداران عزادار آرژانتینی صحنه‌های جالبی را در کاخ ریاست جمهوری واقع در بوینس آیرس رقم زدند و گل ها، پرچم ها و پیراهن های فوتبال مربوط به دیه گو آرماندو مارادونا را به سمت پیکر این اسطوره ابدی دنیای فوتبال روانه کردند.
تابوت مارادونا امروز وارد آمبولانس شد و با پرچم آرژانتین و پیراهن شماره 10 او پوشانده شده بود. در واقع قرار است که در یک مراسم سه روزه پیکر مارادونا در کاخ ریاست جمهوری باقی بماند.

 

 

1547377

 

1547401

 

 

پیش از اینکه جمعیت در اطراف تابوت مارادونا جمع شوند و پلیس مجبور شود آنها را متفرق کند، خانواده و نزدیکان او زودتر این کار را انجام داده بودند و به نوعی خود را برای عزاداری به مکان مربوطه رسانده بودند.

از طرفی، دیگر افراد عزادار درگذشت دیگو مارادونا شب گذشته در ورزشگاه آیرس که مارادونا کار خود را از آنجا آغاز کرده بود، جمع شده بودند و به نوعی یک مکان مقدس را برای بزرگداشت افسانه فوتبال دنیا تشکیل داده بودند.

 

1547374

 

1547373

 

 

تعداد سوگواران لحظه به لحظه زیادتر می شود و مقامات آرژانتینی نگرانی هایی بابت امنیت حاضران دارند. شرایط پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده تا مسئولان بهداشت آرژانتین از مردم بخواهند تا نکات ایمنی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند با این حال بسیاری در اندوه غم دیه گو شرایط روحی مناسبی ندارند و با دیدن تابوت او منقلب شده و حتی به زمین می افتند. صحنه های تاثربرانگیزی را در "CASA ROSADA" شاهد هستیم که هر کسی را اندوهگین می کند.

 

 

1547372

 

1547368

 

 

درگذشت دیگو مارادونا تنها کشور آرژانتین را تحت تاثیر قرار نداد و اروپا نیز به خاطر این اتفاق در یک شوک بزرگ فرو رفت؛ مخصوصاً ایتالیا و شهر ناپل به احترام اسطوره باشگاه ناپولی عزادار این غم سنگین شده بود.

از طرف دیگر در انگلیس که شاید مارادونا خیلی به خاطر آن گل معروف "دست خدا" به این کشور در جام جهانی 1986 محبوب نباشد، شب گذشته دیدار لیورپول و آتالانتا در آنفیلد با یک دقیقه سکوت برگزار شد.

 

 

1547375

 

1547386

 

 

مارادونا که توسط بسیاری به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته می شود در اواخر عمر خود به دلیل استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی دائماً با بیماری های پشت سر هم دست و پنجه نرم می‌کرد و اخیراً چند بار در بیمارستان بستری شده بود تا اینکه نهایتاً شب گذشته در سن 60 سالگی جان خود را از دست داد و بر اساس گزارش ها برادرزاده یعنی جانی اسپوزیتو آخرین کسی بود که پیش از درگذشت مارادونا او را ملاقات کرده است.

 

در آرژانتین آلبرتو فرناندز رئیس جمهور این کشور سه روز را عزای عمومی اعلام کرده است. او در مورد مارادونا گفت:« تو ما را در جایگاه بلند جهانی قرار دادی و بی نهایت ملت را خوشحال کردی. ممنون برای همه چیز.»

 

 

1547391

 

 

پاپ فرانسیسکو رهبر آرژانتینی کاتولیک های جهان نیز که چندین بار در واتیکان میزبان دیه گو بود نیز از مرگ او متاثر است. سخنگوی واتیکان با گفتن اینکه پاپ از درگذشت مارادونا بسیار غمگین است تایید کرد که پاپ در حال دعا و نیایش برای اوست.

 

 

1547397

 

 

از دیه گو 5 فرزند به جا مانده است. دلما و جانینای 33 و 31 ساله از همسر اولش کلودیا که بین سال های 1984 تا 2004 باهم زندگی می کردند. دیه گو فرناندو با هفت سال سن، کوچکترین فرزند مارادوناست و او در 5 سال گذشته نیز بالاخره تایید کرد که دیه گو جونیور 34 ساله و جانای 23 ساله نیز فرزندان او هستند. فرزندانی که نتیجه ارتباط های کوتاه مدت او هستند.

 

 

1547393

 

 

اعضای خانواده مارادونا ساعتی قبل از مرگ دیه گو به محل اقامت او در تگیره دعوت شده بودند اما او بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.

 

 

1547392

 

 

اهالی "bonaerense de Villa Devoto" محله زادگاه دیه گو پرچم های منقش به تصویر او را از بالکن خانه های شان آویزان کرده اند در حالی که صدای گزارشگرانی که گل های او فریاد می زنند با صدای بلند در محله طنین انداز شده است.

انتظار می رود در مراسم تشییع جنازه او یک میلیون نفر شرکت کنند که در نوع خود اتفاقی بی سابقه خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها