کد خبر : 1721642 | 06 آذر 1399 ساعت 21:08 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق خوب در لیگ برتر؛ شروع آزمایش دوپینگ

برخی تصور می کنند آزمایش دوپینگ تنها به هفته های پایانی اختصاص خواهد داشت؛ آنهم در جاهایی که بازی ها حساس می شود و نتایج بازی ها در سرنوشت تیم ها تاثیر گذار است.

اتفاق خوب در لیگ برتر؛ شروع آزمایش دوپینگ 

به گزارش "ورزش سه"، اما در حالی که در هفته سوم بسر می بریم گرفتن تست دوپینگ از بازیکنان آغاز شده است. در یکی از بازی هایی که ماموران نادو حاضر شدند و از بازیکنان به صورت رندوم تست دوپینگ گرفتند بازی سایپا – نساجی بود که از هر دو تیم برای گرفتن نمونه بازیکن انتخاب شد. 

 

بر اساس خبرهای رسیده ماموران مبارزه با دوپینگ در بازی های دسته اول هم حاضر خواهند شد و از بازیکنان نمونه گیری خواهند کرد و این بدین معنی است که فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را بکار گرفته تا بازی ها در سلامت کامل برگزار شود. نکته مهم اینکه فیفا روی اخذ نمونه ها روی یک استاندارد مشخص شده تاکید دارد و در راستای تامین هزینه ها هم به فدراسیون های ملی کمک می کند. 

 

با این حساب بازیکنان تیم های لیگ برتری و دسته اولی در هفته های ابتدایی بازی ها هم شانسی برای استفاده از مواد نیروزا نخواهند داشت. البته باید به این نکته مهم هم اشاره کرد در سال های اخیر برخی از بازیکنان ناآگاهانه دوپینگ کرده اند یعنی مطلع نبودند دارویی که مصرف می کنند جز مواد نیروزا محسوب می شود. با این حال با داده های ارایه شده به پزشکان تیم ها هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست و بازیکنی که دوپینگ کند بستگی به مواد نیروزایی که مصرف کرده تا 4 سال امکان محرومیت دارد. 

 

حضور پر رنگ ماموران نادو در بازی های لیگ برتر و لیگ یک – یک اتفاق خوب در بازی ها است که به سلامت بازی ها کمک می کند.

دیدگاه‌ها