کد خبر : 1721647 | 06 آذر 1399 ساعت 21:25 | 38.4K بازدید | 0 دیدگاه

اندوه، خشم، باتوم؛ روزهای سخت آرژانتینِ بدون دیگو

صدها آرژانتینی که برای رسیدن به محل قرارگیری تابوت دیگو مارادونا به خیابان‌های بوئنس‌آیرس آمده بودند با پلیس درگیر شدند.

اندوه، خشم، باتوم؛ روزهای سخت آرژانتینِ بدون دیگو

به گزارش "ورزش سه"، صدها هوادار آرژانتینی دیگو مارادونا که برای رسیدن به محل قرارگیری تابوت اسطوره فوتبال این کشور به خیابان‌های بوئنس‌آیرس آمده بودند با پلیس درگیر شدند. هواداران آرژانتینی با ترکیبی از غم و اندوه و شور اشتیاق برای آخرین دیدار با اسطوره‌شان به خیابان‌های پایتخت ریختند و در این میان با عبور از موانع ایجاد شده در سطح خیابان‌ها با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

 

1547514

تابوت مارادونا در حالی در کاخ ریاست جمهوری کاسا روسادا قرار گرفته که تابوت او با پرچم آرژانتین و پیراهن شماره 10 افسانه ای او تزئین شده است.

 

 

1547518

درگیری هواداران مارادونا با پلیس ضدشورش برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری و آخرین دیدار با دیگو.

 

1547517

 

سر و صورت خونین هواداران آرژانتینی مارادونا بعد از درگیری با پلیس ضد شورش در بوئنس آیرس.

 

1547519

 

ترکیب شور و اندوه هواداران مارادونا. گریه از صمیم قلب در خیابان‌های پایتخت آرژانتین.

 

1547520

 

تلاش پلیس برای ممانعت از هجوم صدها هوادار به سمت کاخ ریاست جمهوری و خارج شدن اوضاع از کنترل نیروهای حفظ نظم.

 

 

این در حالی است که از دیشب ده‌ها هزار هواداران مارادونا در آرژانتین به خیابان‌ها آمدند تا غم و اندوه خود از درگذشت او را ابراز کنند. هواداران دیگو به سمت خانه دوران کودکی او رفته و در مقابل آن حلقه های گل قرار دادند. استادیوم بوکا جونیورز هم شامل صحنه هایی مشابه بود.

 

تابوت مارادونا بر اساس اعلام رسمی در آرژانتین به مدت سه روز در کاخ ریاست جمهوری خواهد ماند. آلبرتو فرناندس رئیس جمهور کشور بعد از درگذشت مارادونا در این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 

1547522

 

 

 

1547551

 

روزنامه اوله چاپ آرژانتین گزارش داد که هجوم هواداران مارادونا برای عبور از موانع پلیس و حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری در دقایقی آنقدر زیاد بوده که نیروهای امنیتی نگران در هم شکستن همه حصارها و موانع بوده اند. اما در حالی اکثر هواداران در حال حرکت به سمت کاخ ریاست جمهوری در دایره ای به شعاع حدوداً سه کیلومتری متوقف شده بودند در یکی از مناطق هجوم مردم حفظ آرامش از دست پلیس خارج شده و درگیری بین هواداران و پلیس ضد شورش اتفاق افتاده است.

 

بر اساس گزارشها از آرژانتین در دقایق بعدی با بالا گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای پلیس و هواداران، پلیس به شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور رو آورده و این اقدامات به زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده است.

 

1547533

 

این درگیری درست در منطقه ای رخ داده که خیابان 25 می از آن عبور می کند و بخشی از مراسم تشییع جنازه مارادونا در این خیابان شهر بوئنس آیرس برگزار خواهد شد.

 

1547534

 

هر چهار خیابان منتهی به کاخ ریاستجمهوری کاسا روسادا محل قرارگیری تابوت مارادونا توسط پلیس بسته شده است چرا که نیروهای امنیتی نمی خواهند با هجوم تعداد زیادی از هواداران کنترل جمعیت از دست شان خارج شود. به خصوص در شرایط فعلی که هر گونه تجمع می تواند احتمال افزایش تعداد بیشتری به ویروس کرونا را افزایش بدهد.

 

دیدگاه‌ها