کد خبر : 1721672 | 07 آذر 1399 ساعت 00:35 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

نیکولینکو: برای قهرمانی به قزاقستان می رویم

سرگئی نیکولینکو گفت: در ورزش نمی توان نتیجه را پیش بینی کرد اما بازیکنان من زحمت می‌کشند تا بالاترین نتیجه را در مسابقات قهرمانی آسیا بگیرند.

نیکولینکو: برای قهرمانی به قزاقستان می رویم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان در خصوص شرایط ملی پوشان و سطح آمادگی آن‌ها اظهار کرد: هنوز تا مسابقات قهرمانی آسیا ۳ ماه دیگر زمان داریم. شرایط ملی‌پوشان مقداری به خاطر شیوع کرونا نامناسب بود، چون سالن‌ها تعطیل بودند و بازیکنان آن فرمی که باید داشته باشند را نداشتند. کمبود کار با توپ در میان بازیکنان مشهود بود. آن‌ها برای فرم فیزیکی زحمت می‌کشیدند اما شرایط اجازه نمی‌داد کار با توپ داشته باشند. البته آن‌هایی که در لیگ برتر هستند شرایط نسبتا بهتری دارند.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان در ادامه گفت: اکنون با بازیکنان صحبت کردیم، برنامه دادیم تا بیشتر کار با توپ انجام دهند. باید با این شرایط شیوع کرونا بسازیم. زندگی جدید و شرایط جدیدی برای همه پیش آمده که باید زندگی کردن کنار کرونا را یاد بگیریم.

 

وی در خصوص تعداد ملی‌پوشان حاضر در تیم ملی هندبال نوجوانان گفت: در این شرایط باید تقریبا دو تیم آماده داشته باشیم. بنابراین با فدراسیون هم هماهنگ کردیم و تعداد ۳۵ بازیکن در اردوی تیم ملی داریم. شرایط مشخص نیست و نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر به یکباره ۶ تا ۷ بازیکن مریض شوند و یا تستشان مثبت شود باید جایگزین آماده داشته باشیم. در این شرایط از لحاظ مالی هم فشار بیشتر شده، حدود ۳۵ نفر شاید هم روی کاغذ بیشتر به اردو دعوت می‌شوند. امیدواریم که برای هیچ بازیکنی اتفاقی رخ ندهد اما ما باید در این شرایط بازیکن آماده داشته باشیم.

 

سرگئی نیکولینکو در خصوص زمان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و حریفان حاضر گفت: با توجه به آخرین خبر مسابقات در آلماتی قزاقستان و از یک تا ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد. البته همه چیز به جام اروپا بانوان و جام جهانی مردان بستگی دارد، تمام دیدگاه‌ها به سمت این دو مسابقه است تا ببینند با این شرایط آن مسابقات چگونه برگزار می شود. البته هنوز گروه‌ها مشخص نیست تا بدانیم حریفانمان چه تیم‌هایی هستند اما ما اکثر رقبای آسیایی را می‌شناسیم و با آن‌ها آشنایی داریم. کشورهایی که از سال ۲۰۰۰ در این مسابقات در دو رده جوانان و نوجوانان حضور داشتند را بررسی کردیم و تحت کنترل داریم. ما هم چند دوره در مسابقات شرکت داشتیم.

 

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان در خصوص پیش بینی اش از جایگاه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان گفت: در ورزش هیچ پیش بینی نمی‌توان کرد و نمی توان گفت در جایگاه چندم قرار می‌گیریم. اکنون هم که با این شرایط اصلا نمی توان پیش بینی کرد. بازیکنان من زحمت می‌کشند تا بالاترین نتیجه را بگیرند. ما زحمت خود را می‌کشیم و برای قهرمانی به مسابقات می‌رویم. همه بازیکنان در هر رشته‌ای باید از نظر ذهنی برای قهرمانی آماده شوند. باید هر ورزشکار بالاترین سطح را هدف داشته باشد. باید جلوتر برویم تا ببینیم شرایط چه خواهد شد.

 

وی در خصوص سابقه ورزشی اش در هندبال گفت: من تبعه آذربایجان هستم اما اصالتا روس هستم. در زمانی که بازیکن بودم در رده نوجوانان و جوانان در دسته یک و لیگ برتر برای تیم‌های شوروی بازی می‌کردم. بعد تر در کشور ترکیه هم بازی کردم. زمانی هم که به ایران آمدم جذب تیم پیکان سبزوار شدم و بعد از آن هم مدتی در همان تیم مربیگری کردم. با تیم ملی جوانان اولین مقام را کسب کردیم که اولین مقام سومی برای هندبال ایران بود. با تیم ملی جوانان مجددا در قهرمانی آسیایی اردن مقام دوم را گرفتیم که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد.  

نیکولینکو در پایان گفت: در این سال‌ها در ایران سرمربیگری تیم‌های مختلف مثل نیروی زمینی تهران، پیکان سبزوار، ابومسلم خراسان، پرسپولیس مشهد، کازرون و سنگ آهن بافق را بر عهده داشتم و علاوه بر آن برای کشور خودم هم مربیگری تیم‌های بانوان را به عهده داشتم.

دیدگاه‌ها