کد خبر : 1721730 | 07 آذر 1399 ساعت 14:40 | 25.4K بازدید | 1 دیدگاه

روایت جالب استعدادیاب سابق بارسا

داستان عاشقانه 6ساله؛ دیه گو چطور به بارسا پیوست؟

دیه گو مارادونا بارسا را به عنوان اولین باشگاه اروپایی خود انتخاب کرد. پروسه انتقال او شش سال طول کشید.

داستان عاشقانه 6ساله؛ دیه گو چطور به بارسا پیوست؟

به گزارش "ورزش سه"، دیه گو مارادونا بین سال های 1982 تا 1984 برای بارسلونا بازی می کرد که البته بهترین سال های فوتبالی او نبودند. دیه گو برای بارسا 38 گل زد و فاتح سه جام نه چندان مهم شد(کوپا دل ری، سوپرکاپ اسپانیا و جام اتحادیه که دیگر موجودیت ندارد).

پروسه جذب مارادونا برای بارسا اما از سال 1976 شروع شد؛ زمانی که او در 15 سالگی پیراهن آرژانتینوس جونیورز را به تن داشت. در این پروسه جوزپ ماریا مینگیا استعدادیاب سابق بارسا نقشی حیاتی داشت.

1547686

مینگیا در مستند مارادونا که از برنامه واموس شبکه مووی استار پخش شد، در مورد جذب او برای بارسا گفت:« سال 1976 برای تماشای بازی اورلاندو لوپس به بوینس آیرس رفته بود. او بازیکن آرژانتینوس جونیورز بود ولی آن روز من محو بازی یک بازیکن 15 ساله کوتاه قامت با موهایی پرپشت شدم. همان اولین بازی دیه گو مارادونا در سطح اول فوتبال آرژانتین بود. قرار بود لوپس را برای بورگوس جذب کنم اما وقتی برگشتم، به سران بارسا پیشنهاد جذب مارادونا را دادم ولی گفتند بهتر است چند سال دیگر صبر کنیم.

1547689

سپس سال 1978 تلاش دیگری برای جذب دیه گو انجام دادیم که منابع مالی لازم را نداشتیم ومنتفی شد. دسامبر 1979 او با آرژانتینیوس جونیورز برابر بارسا قرار گرفت و از علاقه اش برای پیوستن به بارسا حرف زد. سال 1980 دیه گو پذیرفت که به بارسلونا ملحق شود ولی رژیم دیکتاتوری حاکم بر آرژانتین، اجازه این کار را نداد. رژیم می خواست دیه گو تا جام جهانی 1982 در آرژانتین به فوتبالش ادامه دهد.

در نهایت پس از جام جهانی 1982 و در واقع پس از شش سال، پروسه جذب دیه گو نهایی شد. او با تیم ملی کشورش در آلیکانته بود که انتقالش نهایی شد و برای قرارداد به بارسلونا آمد.»

1547687

مینگیا ادامه داد:« هر زمان به خانه اش می رفتم، حداقل ده نفر آنجا بودند. غذا می خوردند و تفریح می کردند. زندگی شخصی او شکل درستی نداشت. متاسفانه دیه گو را به راحتی از دست دادیم ولی در یک مقطع وقتی برای ناپولی بازی می کرد، به من گفت اگر باشگاه بارسلونا بتواند خانه ای که او در پدرابلس داشت را برایش پس بگیرد، حاضر است به بارسا برگردد. این قضیه را برای جوزپ ماریا نونیز رئیس وقت باشگاه مطرح کردم ولی او حرفم را جدی نگرفت.»

دیدگاه‌ها