کد خبر : 1721763 | 07 آذر 1399 ساعت 16:09 | 22.8K بازدید | 1 دیدگاه

استفاده از گوشی موبایل روی نیمکت؛ آری یا نه؟

استفاده از گوشی تلفن همراه توسط داور چهارم در یک مسابقه لیگ برتر حواشی زیادی ایجاد کرده است.

استفاده از گوشی موبایل روی نیمکت؛ آری یا نه؟

به گزارش "ورزش سه"، دیدار ذوب‌آهن و پیکان روز گذشته از هفته سوم لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که یک جنجال بزرگ در جریان آن به وجود آمد. در اواخر نیمه دوم این بازی سیدرضا مهدوی در اثر برخوردی که مدافع ذوب‌آهن با بازیکن پیکان داشت نقطه پنالتی را نشان داد و اعلام ضربه پنالتی به سود خودروسازان کرد.

 

این مساله اما زمینه ساز یک جنجال بزرگ در فولادشهر بود. نیمکت نشینان ذوب اهن که در دو بازی اول خود از داوری بسیار آسیب دیده بودند، نسبت به اعلام پنالتی به ضرر تیم شان اعتراض های شدیدی انجام دادند و به سمت داور چهارم و داور حمله ور شدند. موضوعی که عجیب بود، استفاده از گوشی موبایل روی نیمکت ذوب آهن محسوب می‌شد.
نیمکت نشینان ذوب آهن که در همان ثانیه هایی که اعتراض می‌کردند، فیلم صحنه پنالتی را به دست آوردند و سریعا با گوشی به داور چهارم مسابقه نشان دادند. جالب اینکه حیدری داور چهارم این بازی نیز فیلم را با گوشی یکی از اعضای ذوب آهن تماشا کرد و اعلام داشت پنالتی صورت نگرفته است! داور چهارم سپس از طریق سیستم رادیویی بعد از بازبینی فیلم صحنه با گوشی به مهدوی داور بازی اعلام کرد که پنالتی رخ نداده و داور وسط نیز تصمیمش را برگرداند!

 

1547719

 

 

این اتفاق در ادامه اعتراض پیکانی‌ها را در پی داشت. مهدوی در حالی تصمیمش برای اعلام پنالتی به سود پیکان را با استفاده از گوشی موبایل برگرداند، که استفاده از وسایل ارتباط جمعی و الکترونیکی روی نیمکت ممنوع است!

 

ذوبی‌ها اما دیروز گوشی موبایل روی نیمکت آوردند و حتی فیلم صحنه پنالتی را نیز به داور چهارم نشان دادند و جالب اینکه ناظر مسابقه هیچ برخوردی با آنها انجام نداد! حتی رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن نیز بعد از بازی اعلام کرد حالا که امکان آوردن VAR به ایران نیست به همین شکل داوران در جریان صحنه های مشکوک قرار بگیرند!
بی تردید این موضوع بدعت بدی را در فوتبال ایران ایجاد می‌کند. با توجه به اتفاقی که توسط نیمکت نشینان ذوب آهن افتاد ، حالا از این پس نیمکت نشینان تیم های دیگر هم فیلم بازی را روی نیمکت تماشا می‌کنند و در هر صحنه مشکوکی می‌خواهند آنها را به داور چهارم نشان بدهند! اتفاقی که قطعا باعث ایجاد هرج و مرج خواهد شد و تبعات سنگینی برای فوتبال به همراه خواهد داشت.
البته که ناظر داوری مسابقه دیروز استفاده از گوشی موبایل را تکذیب کرد اما مصاحبه رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن بعد از پایان دیدار و البته صحبت های پیکانی‌ها روی این مساله صحه گذاشت تا یکی از جنجال های بزرگ فوتبال را شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها