کد خبر : 1721791 | 07 آذر 1399 ساعت 17:49 | 62.8K بازدید | 0 دیدگاه

در تمام کردن مشکل داریم

قول منصوریان: بردهای متوالی می‌آیند

سرمربی تراکتور می‌گوید که از عملکرد بازیکنانش رضایت ندارد و خود او هم عملکرد خوبی نداشته است.

قول منصوریان: بردهای متوالی می‌آیند

 

 

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال پس از بازی با سپاهان در نشست مطبوعاتی به سوالات و انتقادات موجود پاسخ داد. او در ابتدای صحبت هایش با اشاره به این دیدار اظهار داشت: به تیم سپاهان تبریک می‌گویم چون به امتیاز موردنظرشان رسیدند. ما شروع خوبی در بازی داشتیم و مدنظرمان بود که از کرنر و ضربات کاشته خیلی سریع به گل برسیم. در موقعیت گل قرار گرفتیم و نتوانستیم در 15 دقیقه اول به گل برسیم. در مجموعه نیمه اول بعد از آن ضربه سپاهان، سپاهان به ما برتری داشت و در روند کنترل ما هم موفق عمل کرد.

 

وی افزود: ما در نیمه دوم باتوجه به این که بسیاری از بچه ها در ذوب آهن با من حضور داشتند و بر سیستم دفاع 4 نفره با یک هافبک دفاعی شناخت داشتند، سیستم را عوض کردیم و مدیریت بازی را در دست گرفتیم. بچه های ما خوب بازی کردند و تک موقعیت هایی را هم مثلا روی ارسال های سعید مهری و فخرالدینی در اختیار داشتیم. اواخر بازی هم یک توپ نمی‌دانم در محوطه جریمه به دستشان خورد یا نه، استنباطم این است که از زاویه ای که من دیدم توپ به دست بازیکن حریف خورد. در مجموع ما در اوایل بازی و اواخر بازی در اتمام خلق موقعیت ضعیف عمل کردیم و وظیفه ای جز زحمت و تلاش نداریم. اما در مجموع نسبت به بازی اول و دوم از بچه هایم رضایت ندارم، نگویم بچه ها، اول باید خودم را بگویم چون بچه ها جانفشانی می‌کنند و زحمت می‌کشند. از مجموعه تیممان رضایت نداشتم و اول هم از خودم. حریف در عقب زمین خیلی خوب کار کرد.


منصوریان درباره عدم استفاده از مربیان تبریزی در کادرش گفت: ما زیاد در مباحث بومی و غیربومی نیستیم، یک تبریزی هم الان برود در اصفهان مربیگری کند، مشکلی نیست و همه جای ایران سرای کسی است که به خاک وطنش احترام می‌گذارد. ما یک مربی به نام علی مرادی را در کادرفنی خود داریم و بهترین نفری است که می‌توانستیم داشته باشیم چون فلسفه تراکتور را از همان ابتدا تا الان به ما گفت. ما اصلا خودخواهی در کادرمان نداریم و نمی‌گوییم که حتما باید آن هایی که با من آمده اند، می‌توانند کمک کنند. همانطور که مشاور فنی ما یکی از بادانش ترین ها یعنی عباس چمنیان است. من اعتقاد دارم آخرین نفر در ویترین من هستم و هرکسی که در تبریز به گروه فنی ما کمک کند، قدمش روی چشم ماست. به حسن آقا (آذرنیا) گفتم که اگر در بعضی حوزه ها می‌بینید ما کمبود داریم و مسائل درون شهری را متوجه نمی‌شویم، بگویید. دغدغه نداریم که اعضای کادرفنی از تهران یا مشهد یا تبریز باشد، دغدغه ما حفظ شان هوادار است.

 

سرمربی تراکتور در مورد دفاع 3 نفره تیمش توضیح داد: ما در نیمه دوم دفاعمان را 4 دفاعه کردیم و با یک هافبک دفاعی بازی کردیم. لایه های دفاعی حریف خیلی بسته بود. من قبل بازی گفتم که در بازی با سپاهان به فرم ایده آل می‌رسیم؛ فرم ایده آل یعنی وقتی موقعیت دستتان می‌آید گل کنید. امسال آنطور نیست که پرشورها در ورزشگاه باشند و گل دوم شما را تبدیل به گل سوم و چهارم کنند. چون فشار جمعیتی نیست، شما با کاشته و پنالتی و یک ضربه گل به نتیجه ایده آل می‌رسید. ما باید خیلی زود به گل برسیم و اکثر بازی ها تک گل است. الان وقتی تیمی به گل می‌رسد، سخت می‌توانید جبران کنید. در مجموع فوتبال در دوره کرونا فضای فوتبال به این نحو است که انگار بازی دوستانه سطح بالا انجام می‌دهیم. باید خیلی مواظب باشیم چون وقتی گل می‌خوریم هوادار به خاطر عدم حضور تماشاگر، می‌تواند از زیر فشار فرار کند.

 

او در مورد ناکامی های پرتعداد تراکتور تصریح کرد: ما هم خودمان لب خط بودیم، در سوالات شما یک فضای ناامیدی و منفی وجود دارد. بازی ما با سپاهان بازی فشرده و نزدیک بود. هر دو تیم مدعی هستند، متاسفانه ما هفته گذشته دو بازیکن را به خاطر کرونا و دو بازیکن را هم به خاطر آسیب در چمن مصنوعی از دست دادیم. نفرات جایگزین شده بسیار نفرات خوبی بودند اما تا به آهنگ ریتم این دو نفر قبلی برسند، بازهم زمان می‌خواست. تازه سعید مهری هم وقتی نتیجه تست کرونایش منفی شد، به اردو برگرداندیم. شما یک بازی را که می‌بینید ایده آل شماست، با نحوه بازی حریف سیستمتان به هم می‌خورد. سپاهان در بهم ریختگی سیستم ما خیلی نقش داشت. در مجموع تلاش بچه های ما باتوجه به این که بحث تاکتیکی ما را خوب انجام می‌دادند خیلی مواقع توپ و میدان دستمان بود.

 

علیرضا منصوریان درخصوص عملکرد تراکتور هم گفت: سپاهان امروز خیلی باهوش بازی کرد، باید به خودمان رو راست باشیم، سپاهان تمام نقاط حمله ما را بسته بود، اگر احساس کنیم ترکیب سه دفاعه کمکی به ما نمی‌کند، ترکیب 4 دفاع را داریم. روشهای دیگر را هم داریم، ابزار ما برای تغییر سیستم خیلی باز است چون سه کاپیتان تیم ملی و جوان های خیلی خوبی داریم. اما بعضی مواقع ریتم ما بهم می‌خورد و این بازی هم کاملا راه های نفوذ ما را بسته بودند.

 

منصوریان درخصوص غیبت یک مهاجم بزرگ در تراکتور گفت: نمی‌توانیم بگوییم نبود یک مهاجم شش دانگ به ما آسیب زد، باید بگوییم تمام کردن یک موقعیت بسیار مهم است. حتما نباید مهاجم بیاید گل بزند، خیلی مواقع هافبک ها می‌آیند کار را تمام می‌کنند، ما در فینیشینگ دچار مشکل هستیم، چون خیلی از شانس ها را فورواردهای ما برای خط هافبک تولید می‌کنند. در مجموع چه وقتی که هافبک موقعیت خراب کند و چه وقتی که مهاجم از دست بدهد، به حساب مهاجم نوشته می‌شود. الان عباس زاده به فرم خوبی رسیده، حمزاوی همینطور و امین اسدی هم امروز اولین تست را داد. او در تمرین فوق العاده بود و خواستیم شوکی به او بدهیم. ما کم کم می‌خواهیم از زوج حمزاوی و عباس زاده استفاده کنیم اما نباید بگوییم که حتما مهاجم باید گل بزند. الان در فوتبال روز دنیا که شناور است، هافبک ها بیشترین تعداد گل را می‌زنند. مهاجمان بیشترین زحمت را می‌کشند. ما در تمام کردن دچار مشکل هستیم.

 

وی درباره نمایش تیمش همچنین توضیح داد: اکثر تیم های من فوتبال یک ضرب دو ضرب بازی می‌کنند. ما هفتمین سال است که لیگ را شروع می‌کنیم و متاسفانه همیشه هفته های اول را چه با استقلال، نفت و... دچار مشکل شده ایم و پارسال با ذوب آهن اوایل انگار یک جورهایی زمان و فرصت سوزی داشتیم. اما در تمام این سال ها بعد از این چند هفته به بردهای متوالی و شکل صعودی می‌رسیم.

 

سرمربی تراکتور راجع به نقش خودش در تیم نیز اظهار داشت: بعد از گل خوردن تیم ما برای چند دقیقه به هم ریخت، ما برای خودمان یک توقعی قائل هستیم و شرمنده هواداران خوبمان شدیم. من وقتی تیمم می‌بازد هم شب های خیلی بدی می‌گذرانم و هم در تمرین خیلی به آن فکر می‌کنم. امیدوارم در هفته های آینده هم از این خط سیر عبور کنیم و اولین سه امتیاز را کسب کنیم. ما قطعا در کورس قهرمانی خواهیم بود، هفته های اول بهترین موقعیت برای کسب امتیاز است، اما من هر جا که استارت زده ام خودم را به سر منزل مقصود رسانده ام چون دستمان همیشه پر است. تیم ما یک نکته ای دارد، تیم ما خانواده است و مثل یک خانواده پشت سر هم می‌ایستیم. بزرگترهای تیم فضای رختکن و تمرین را خیلی خوب ساخته اند و قطع به یقین به هواداران خوبمان می‌گوییم که نگران هیچ چیز نباشید و ما به کورس برخواهیم گشت.

 

علیرضا منصوریان در پایان صحبت هایش گفت: من از خودم راضی نیستم اما از بازیکنانم راضی ام. چون من هدایت این کشتی را برعهده دارم، از خودم به خاطر باخت اصلا راضی نیستم، اگرچه هواداران ما در ورزشگاه نیستند اما هرکسی که می‌تواند به زبان ترکی صحبت کند، می‌تواند از ما طلبکار باشد. امیدوارم امروز را به اشتباه سرمربی شان ببخشند و تلاش می کنیم باتمام وجود از این پرچم و بیرق دفاع کنیم.

دیدگاه‌ها