کد خبر : 1721796 | 07 آذر 1399 ساعت 18:12 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

این فوتبال است بوکس نیست

پورموسوی: جایزه نمی‌خواهم فیرپلی وظیفه است

هفته دوم فوتبال ایران شاهد رقم خوردن دو فیرپلی جالب توجه بود که رقم زننده یکی از آنها سیروس پورموسوی سرمربی نفت آبادان بود.

پورموسوی: جایزه نمی‌خواهم فیرپلی وظیفه است

به گزارش "ورزش سه"، نفت آبادان در شرایطی این هفته در مشهد مقابل شهرخودرو به تساوی رضایت داد که این تیم در موقعیت ضدحمله با توجه به مصدومیت صادقی از حرکت ایستاد و توپ را با دستور سرمربی‌اش راهی اوت کرد. با این حال نفتی‌ها دقایقی بعد از این اقدام خود به موقعیت گل رسیدند تا پاسخ رفتار جوانمردانه خود را دریافت کنند. سیروس پورموسوی، سرمربی نفت آبادان در این خصوص و همچنین شرایط تیمش با خبرنگار ما به صحبت پرداخت.

 

از عملکرد کلی رضایت دارم

 

بخش اول صحبت های پورموسوی درباره روند تیم طی سه هفته ابتدایی لیگ بود: ما بازیکنان زیادی را از دست داده‌ایم و این طبیعی است که برای دستیابی به روندی که مدنظرمان است نیاز به زمان بیشتر داشته باشیم. در این میان باید به پنجره بسته نفت آبادان نیز اشاره کرد. ما در هفته اول البته با رشادت بازیکنان‌مان تیم خوب پیکان را شکست دادیم. در هفته دوم در نیمه اول جدال با پرسپولیس آنطور که انتظار داشتیم خوب نبودیم و این مساله به شرایط جوی هم مربوط بود. در نیمه دوم اما عملکرد خوبی داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم به نتیجه برسیم. در دومین بازی خارج از خانه پیاپی هم در مشهد از عملکرد کلی تیم راضی هستم. بازی در دست ما بود و برخلاف جریان بازی گل دریافت کردیم. باید تمرکز بیشتری روی بازی داشته باشیم و این مشکل قطعا طی دیدارهای بعدی رفع خواهد شد. با این حال رسیدن به چهار امتیاز طی سه بازی ابتدایی فصل با شرایطی که داشتیم چندان بد نیست اما انتظار خودمان قطعا از تیم بیشتر است و سعی می‌کنیم در بازی‌های آتی عملکرد بهتری داشته باشیم. بازیکنانم پتانسیل بالایی دارند و شکی ندارم که در ادامه مسیر به موفقیت‌های بزرگتری نیز دست خواهند یافت.

 

اسکوچیچ لطفا ریکانی را ببینید

 

سرمربی نفت آبادان در ادامه با تمجید از عملکرد طالب ریکانی کاپیتان طلایی پوشان که تا پایان هفته سوم موفق به ثبت سه گل شده گفت: سیستم ما به شکلی است که طالب آزادی عمل خوبی در فاز تهاجمی دارد و به خوبی نیز از این شرایط سود برده است. او کیفیت خوبی دارد و بازیکن قابلی است که توانایی و شایستگی دعوت به تیم ملی را هم دارد و امیدوارم با ادامه این روند از سوی او، آقای اسکوچیچ نیز او را ببینید و شانس حضور در تیم ملی را به او بدهد.

 

اشتباهات داوری مربوط به همان بازی است


سرمربی نفت آبادان در ادامه با اشاره به بازی‌ این هفته تیمش مقابل ذوب آهن و اشتباهات داوری چند هفته اخیر علیه این تیم باعث نگرانی‌اش شده، اینطور توضیح داد: بازی سختی مقابل ذوب آهن خواهیم داشت. اما بعد از دو هفته بازی در خارج از خانه، اکنون در زمین خودمان تنها به برد و دستیابی به سه امتیاز فکر می‌کنیم. این انگیزه را در بین بازیکنانم می‌بینم که برای این هدف در این بازی بجنگنند. در مورد داوری من نگرانی ندارم و همه داوران برای ما قابل احترام هستند ولی اینکه می‌گویید شاید شرایط برای ذوب آهن برعکس شود شاید باعث نگرانی ما شود اما تمرکز ما را از بین نخواهد برد. من کاملا به جامعه داوری اعتماد و ایمان دارم و کمترین اعتراض را نیز علیرغم تمام اشتباهاتی که شاید درباره تیم ما در بحث داوری صورت گرفته باشد، داشته‌ایم. اشتباهات هر بازی متعلق به همان بازی است و بعید می‌دانم مشکلی که ذوب آهن در سه بازی قبلی داشته در این بازی به سود آنها شود. همه ما انتظار عدالت را داریم و بر پایه آن قادر خواهیم بود با عملکرد و کیفیت بازیکنان، نتیجه را داخل زمین رقم بزنیم.

 

کارت سبز من تقدیم به همه بازیکنانم


سیروس پورموسوی درباره درخواستش از بازیکنان نفت در جریان بازی با شهرخودرو برای رعایت بازی جوانمردانه در شرایطی که این تمی از حریف عقب بود نیز گفت: من متوجه شدم که صادق در زمین ما مصدوم و روی زمین افتاده است. از بازیکنانم خواستم تا توپ را به اوت بیندازند. خب قبول دارم در آن لحظات آدرنالین بالاست و اینکه عقب هستیم باعث شد تا آنها دلخور شوند چرا که اعتقاد داشتند برخوردی صورت نگرفته و حریف به دنبال اتلاف وقت است. اما ذات فوتبال بازی جوانمردانه است. خیلی خوشحالم که بازیکنانم این موضوع را رعایت کردند. بهرحال با اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر افتاده باید خودمان برای کاهش تنش‌ها پیش قدم شویم و یک باری را به دوش بکشیم تا شرایط نرمال شود. کارت سبز من تقدیم به همه بازیکنان باغیرت نفت آبادان که این رفتار باارزش را از خود به جا گذاشتند و هیچگاه وارد بازی زشتی نمی‌شوند.

 

اینجا رینگ مبارزه نیست؛ جوانمرد باشید


زمین سبز فوتبال رینگ نیست و همه باید به یکدیگر احترام بگذارند. البته این را هم بگویم که برخی اتلاف وقت‌ها فوتبال ما را به بیراهه برده است. ما چندین سال تیم‌های حوزه خلیج را متهم به ضدفوتبال می‌کردیم اما اکنون خودمان در این مسیر گام برمیداریم. بازی اول مقابل پیکان، دروازه بان حریف بارها به زمین افتاد اما از بازیکنانم خواستند اعتراضی نداشته باشند و تمرکز کنند. خدا را شکر که آن بازی را بردیم. هر کس در زندگی اعتقادی دارد و اعتقاد ما هم به آن بالایی است. خوشحالم که بازیکنانم با روح بلند جوانمردی خود برای دومین بار به نتیجه رسیدند. باید همه رعایت کنند تا فوتبال به همان چیزی تبدیل شود که تماشاگر انتظار دارد و لذت می‌برد. از جریان انداختن بازی و اتلاف وقت کیفیت تیم‌ها را به شدت پایین آورده است. ما در این مسیر گام برنخواهیم داشت و به نوبه خودمان هم در حمایت از تصمیمات داوری و هم اجرای بازی جوانمردانه گام برخواهیم داشت و همانطور که گفتم بازیکنان من در این زمینه بی نظیر هستند و به آنها می‌بالم.

 

نیاز به جایزه بازی جوانمردانه نیست


سرمربی نفت آبادان در پایان درباره اینکه فیفا برای انجام نمایش جوانمردانه جوایزی در نظر می‌گیرد اینطور واکنش نشان داد: به نظرم به هیچ عنوان نیاز به جایزه نیست. این یک معامله نیست که شما بخواهید رفتار درست را انجام بدهید و انتظار پاداش داشته باشید. این یک رفتار درست است و همه به نظرم باید سرلوحه خود قرار دهند. ما هم خوشبختانه همانطور که گفتم جایزه و کارت سبزمان را از آن بالایی گرفتیم و هم در بازی با پیکان و هم در این بازی مقابل شهرخودرو به نتیجه رسیدیم. امیدارم تیم در ادامه مسیر نیز بتواند با روحیه جوانمردی خود یک فصل فوق العاده را به پایان برساند.

دیدگاه‌ها