کد خبر : 1721814 | 07 آذر 1399 ساعت 19:51 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

در میزبانی از سایپا رسم ادب را بجا می آوریم

فرزانه: دستمزد داوران در لیگ برتر ناراحت کننده است

حمید رضا فرزانه، مربی تیم نساجی معتقد است فدراسیون فوتبال باید به مسایل معیشتی داوران بیشتر توجه کند.

فرزانه: دستمزد داوران در لیگ برتر ناراحت کننده است

او در خصوص گلایه تیم نساجی به امر داوری در دو هفته گذشته می گوید: فوتبال ما فوتبال نتیجه گرا است و همه برای قضاوت تنها به نتیجه نگاه می کنند نه به چیزهای دیگر. در حالی که در فوتبال حرفه ای این چنین نیست. ما در بازی با تراکتور خوب بازی کردیم و حتی می توانستیم پیروز شویم اما اشتباه کمک داور باعث شد که که حریف در موقعیت آفساید به ما گل بزند. هم چنین در دیدار با سایپا هم ارایه گر بازی خوبی در برابر حریف بودیم و اگر داور در اتخاذ تصمیمات اشتباه نمی کرد دست کم به یک امتیاز بازی دست پیدا می کردیم و حتی شانس پیروزی داشتیم. البته در این بازی موقعیت های خوبی به دست آوردیم که اگر از موقعیت ها استفاده می کردیم با وجود اشتباهات داوری پیش از گل سایپا به گل می رسیدیم.

 

مدافع سال های نه چندان دور فوتبال ایران که در تیم های بزرگی چون سپاهان بازی می کرده حرف هایش را این چنین ادامه می دهد: تیم ما از یک سرمربی جوان و تحصیلکرده بهره می برد؛ به همراه دیگر دوستان در کادر فنی تلاش می کنیم هر روز کیفیت فنی تیم را بالا ببریم و بچه ها هم از جان مایه می گذارند در حالی که هزینه ها در تیم ما با توجه به اینکه توسط بخش خصوصی اداره می شود مدیریت شده؛ در چنین شرایطی وقتی اشتباه داوری امتیازات را براحتی از ما می گیرد تحمل و درک آن برای ما خیلی سخت است به خصوص که شما توسط نتیجه قضاوت می شوی. یکی از مشکلات فوتبال ما در حال حاضر این است که رییس ندارد! این خیلی درد آور است. ماه هاست که فوتبال بدون رییس اداره می شود و گاها چالش هایی به وجود می آید که آزار دهنده است. نمونه اش قرار بود علیرضا فغانی از لیست داوری بین المللی خط بخورد. در بازی ذوب آهن – پیکان دیدید که چگونه یک اشتباه داوری بزرگ علیه تیم ذوب آهن رقم خورد. باز جای شکرش باقی است تصمیم اشتباه داور برگشت. ای کاش در بازی ما با تراکتور و سایپا VAR در استادیوم بود و مانع از اشتباهات داوری می شد. اما اصلا دوست ندارم داور به سود ما اشتباه کند اما اشتباهاتی که علیه ما رقم خورده در همان هفته های ابتدایی امتیازات زیادی از ما گرفته است.

 

1547789

 

حمید رضا فرزانه اینکه پیشنهادش برای بهبود وضعیت داوری چیست؟ گفت: اول از همه وضعیت معیشتی داوران باید بهبود پیدا کند. داوران ما بابت هر سوت در بازی دستمزدی می گیرند که خیلی ناراحت کننده است! از سویی به اعتقاد من از سوی باشگاه ها و هم چنین فدراسیون فوتبال باید حضور VAR در استادیوم های ایران مدیریت شود. حتی اگر قرار باشد از دستمزدهای ما کم شود من راضی به این اتفاق هستم. از سویی باید نظارت بر داوری بیشتر شود. در فوتبال حرفه ای به پرداخت به موقع دستمزد بازیکنان و کادر فنی تاکید دارند چرا که بر این عقیده اند در صورت عدم پرداخت به موقع دستمزدها امکان فساد وجود دارد. ما باید به دستمزد داوران بهای بیشتری بدهیم و از سویی تلاش کنیم کمک داور ویدئویی هم وارد کشور شود.

 

مربی تیم نساجی در پایان در خصوص اینکه خطاب به اعضای تیم سایپا گفته شد در قا ئمشهر می بینیمتان! گفت: این خنده دار است. بچه های با شخصیتی در کادر فنی نساجی حضور دارند. از دکتر فاضلی تا ایمان مبعلی که مربی آرامی است. زمانی که داور سوت بازی را زد سرمربی تیم ما به سمت ابراهیم صادقی رفت و برد را به او تبریک گفت. این یک حرف خنده دار است. سایپا در قائمشهر میهمان خواهد بود و شک نکنید رسم ادب را به جا خواهیم آورد. فوتبال تلاش بازیکنان در زمین است و در بیرون از زمین باید تلاش کنیم رفتار جوانمردانه داشته باشیم. من شک ندارم که هیچ یک از اعضای کادر فنی نساجی چنین حرفی به اعضای کادر فنی تیم سایپا نزدند.

دیدگاه‌ها