کد خبر : 1721859 | 08 آذر 1399 ساعت 08:18 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

هاروت؛ مربی‌ای که رکورد وینکو را می‌شکند

حضور هاروت مربی دروازه بان های نساجی در فوتبال ایران در حال نزدیک شدن به دو دهه است و اگر این روند ادامه پیدا کند به نظر می رسد او رکورد حضور وینکو در فوتبال ایران را بشکند.

به گزارش "ورزش سه"، پیش از این تصور می کردیم بیشترین حضور مربی خارجی در فوتبال ایران به وینکو بر می گردد اما به نظر می رسد در این رکورد هاروت مربی دروازه بان های نساجی هم به او نزدیک است و با توجه به رفتن وینکو از ایران در آینده ای نزدیک رکورددار بیشترین حضور در فوتبال ایران خواهد شد. 

 

هاروت مربی ارمنی دروازه بان ها در سال های اخیر نقش اثر گذاری در پیشرفت دروازه بانان فوتبال ایران داشته؛ او که با دعوت رضا مهاجری به تیم نساجی اضافه شد فصل گذشته با تلاش های فراوان به خوبی موفق شد علیرضا حقیقی را به روزهای اوج خود نزدیک کند به طوریکه در دور برگشت بازی ها علیرضا حقیقی با 9 کلین شیت رکوردار شد و در این فصل هم به خوبی نیما میرزازاد جوان را برای حفاظت از دروازه نساجی آماده کرده است. نیما در بازی اول با آلومینیوم اراک گلی نخورد. در بازی با تراکتور چند سیو تماشایی داشت و در بازی با سایپا هم با وجود گلی که خورد روی یکی دو صحنه به خصوص ضربه سر فریبرز گرامی خطر را از دروازه نساجی دور کرد. 

 

1547860

 

یکی از اهداف هاروت در فصل جاری بازی ها نزدیک کردن نیما میرزازاد به اردوی تیم ملی است. دروازه بانی که برای تیم ملی جوانان در جام جهانی 2017 بازی کرد و 20 روزی هم به بهانه صعود تیم ملی جوانان از سوی کارلوس کی روش به اردوی تیم ملی دعوت شد؛ نکته جالب توجه ممارست هاروت برای القای تفکرات خود به دروازه بانان است. او فصل گذشته در حالی که دو ماه تمرینات همه تیم ها به خاطر کرونا تعطیل بود به طور اختصاصی با علیرضا حقیقی تمرین و او را به شرایط ایده آل خود نزدیک کرد. 

 

جالب اینکه بدانید با توجه به قانون منع حضور مربیان خارجی در تیم های لیگ برتر؛ این مربی ارمنی تنها در تیم نساجی می تواند به حضور خود ادامه دهد.

 

1547859

دیدگاه‌ها