کد خبر : 1721885 | 08 آذر 1399 ساعت 10:41 | 44K بازدید | 10 دیدگاه

کدام تیم شرقی به فینال می‌رسد؟

7+7 جنگ واقعی برای تقابل با پرسپولیس! (گزارش)

پس از گذشت چند بازی از لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، دو تیم صعود خود به مرحله حذفی را قطعی کرده‌اند و 6 تیم دیگر هم به زودی مشخص خواهند شد.

7+7 جنگ واقعی برای تقابل با پرسپولیس! (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، روزشماری پرسپولیسی ها برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده و آن ها حالا منتظرند تا قهرمان منطقه شرق نیز مشخص شود تا یک هفته پس از پایان بازی های این منطقه، دیدار نهایی را در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار کنند و برای نخستین بار جام قهرمانی ACL را بالای سر ببرند.

 

دو سال پیش که تیم برانکو ایوانکوویچ به فینال آسیا رسید، آن ها تنها چند ساعت برای شناسایی حریف خود منتظر ماندند و پس از تقابل سوون سامسونگ با کاشیما آنتلرز، دریافتند که باید با نماینده ژاپن دیدار کنند. حالا اما خبری از کاشیما آنتلرز نیست و در قسمت شرق نیز رقابت بسیار شدیدی بین تیم های مدعی به وجود آمده است.

 

با این حال دو تیم بیجینگ گوان چین (گروه E) و ویتسل کوبه ژاپن (گروه G) صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده‌اند و حالا تنها شش سهمیه برای دیگر تیم ها باقی مانده است. اگر جدول رقابت ها به همین شکل باقی بماند، اف سی سئول کره جنوبی، اف سی توکیوی ژاپن، اولسان هیوندای کره جنوبی، سوون سامسونگ کره جنوبی، یوکوهوما مارینوس ژاپن و شانگهای SIPG چین به مرحله بعدی خواهند رسید. اما هنوز دستکم 7 بازی سرنوشت ساز مانده که ممکن است سرنوشت این شش سهمیه را تغییر دهد.

 

1. بیجینگ گوآن چین VS اف سی سئول کره جنوبی
این بازی روز دوشنبه برگزار خواهد شد و برای صعود و صدرنشینی گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا بسیار مهم است. بیجینگ با 12 امتیاز صدرنشین گروه محسوب می‌شود و برای قطعی کردن صدرنشینی اش به تنها یک تساوی از این بازی احتیاج دارد. هدایت این تیم سبزپوش چینی برعهده برونو گونسیو سرمربی 54 ساله فرانسوی است که پیش تر سکان دار هدایت المپیک لیون نیز بود. از آن سو اف سی سئول 6 امتیازی با وون جون لی سرمربی کره ای خود به استقبال این دیدار می‌آید. در خط حمله این تیم چو یونگ پارک حضور دارد که در آرسنال نیز حضور داشت و حالا در 35 سالگی خطرناک ترین بازیکن اف سی سئول به حساب می‌آید.

 

1251680

 

2. اف سی توکیوی ژاپن VS اولسان هیوندای کره جنوبی
کره جنوبی و ژاپن مهم ترین کشورهای شرق آسیا در فوتبال محسوب می‌شوند و بدون تردید تقابلشان چه در عرصه ملی و چه باشگاهی، حساسیت خاص خود را دارد. اولسان هیوندای با 10 امتیاز صدرنشین است و به عنوان قهرمان K-League پای به این رقابت ها گذاشته. ستاره این تیم بیت گرام یون است که در تیم ملی کره جنوبی 15 بازی ملی انجام داده. نکته جالب این که در آخرین بازی اولسان هیوندای، هیچ بازیکن خارجی ای حضور نداشت و هر سه خارجی این تیم از روی نیمکت بازی را آغاز کردند. از آن سو اف سی توکیو با هدایت کنتا هاسه‌گاوا 7 امتیاز به دست آورده و این هفته نیاز مبرمی به پیروزی مقابل اولسان هیوندای دارد. مهم ترین ستاره این تیم لئوناردوست که دو سال پیش در کاشیما آنتلرز بود و با تیم پرسپولیس آشنایی دارد.

 

3. ویتسل کوبه ژاپن VS گوانژو اورگراند چین
این دو تیم احتمالا شناخته شده ترین تیم های شرق آسیا برای هواداران ایرانی هستند؛ تیم هایی که هدایت یکی بر عهده فابیو کاناواروی ایتالیایی است و دیگری آدرس اینیستای اسپانیایی را به عنوان کاپیتان خود می‌بیند. ویتسل کوبه شش امتیاز کسب کرده و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده اما برای صدرنشینی به یک امتیاز از بازی امروز نیاز دارد. گوانژو اورگراند آندرسون تالیشکا، الکسون، پارک جی سو، آلویسیو و تیاس بروونینگ در ترکیب خود می‌بیند اما باوجود این ستاره ها نیز بازی رفت را 3-1 به ویتسل کوبه واگذار کرد.

 

1546949

 

4. یوکوهاما مارینوس VS شانگهای SIPG
این بازی فردا ساعت 16:30 برگزار می‌شود و اهمیت بسیار زیادی برای تعیین سرنوشت گروه هشتم لیگ قهرمانان آسیا دارد. یوکوهاما با 8 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته و در صورت پیروزی صعودش را قطعی خواهد کرد اما کار به این سادگی ها هم نیست. هدایت شانگهای SIPG برعهده ویتور پریرا سرمربی پرتغالی سابق فنرباغچه است و شاگردان او نیز بسیار شناخته شده هستند؛ از اسکار و هالک برزیلی گرفته تا شنگلانگ لی مهاجم گلزن چینی و همچنین آرون موی هافبک سابق برایتون، منچسترسیتی و هادرسفیلد. از آن طرف یوکوهاما مارینوس سرمربی سابق تیم ملی استرالیا آنگه پوستکوگلو پای به میدان می‌گذارد که تیاگو مارتینس و مارکوس جونیور را در ترکیب دارد. این بازی بدون تردید تماشایی و جذاب خواهد بود.

 

5. ملبورن ویکتوری استرالیا VS اف سی سئول کره جنوبی
شکست این هفته اف سی سئول به چانگرای یونایتد سبب شد تا نماینده استرالیا همچنان به صعود امیدوار بماند. این تیم که هدایتش برعهده گرنت بربنر سرمربی اسکاتلندی است، جکوپ باترفیلد هافبک انگلیسی و سابق دربی کانتی را در ترکیب خود دارد و لیگ قهرمانان آسیا را هم با اوله تایوونن مهاجم معروف سوئدی آغاز کرد اما این بازیکن در ادامه راه از ملبورن ویکتوری جدا شد. این بازی در هفته آخر برگزار خواهد شد و ملبورنیها برای زنده نگه داشتن شانس صعود، باید نماینده تایلند را این هفته شکست دهند.

 

1473692

 

6. شانگهای شنهوآی چین VS اف سی توکیوی ژاپن
این بازی در هفته پایانی برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد اوضاع برای نماینده چین بهتر است. شانگهای شنهوآ این هفته برابر پرث گلوری استرالیا بازی می‌کند و از آن طرف اف سی توکیو دیداری سخت مقابل اولسان هیوندای خواهد داشت. شنهوآ برخلاف دیگر تیم های چینی آنچنان پرستاره نیست و در فهرست خود بیشتر بازیکنان چینی دارد اما سرمربی اش برای هواداران ایرانی شناخته شده است؛ کانگ هی چوی که در راه جام جهانی 2014 هدایت تیم ملی کره جنوبی را برعهده داشت و در دوئلی تاریخی بازی را به تیم ملی ایران و شاگردان کارلوس کی‌روش واگذار کرد.

 

7. چونبوک موتورز کره جنوبی VS شانگهای SIPG چین
چونبوک همیشه تیمی مدعی در سطح فوتبال آسیا بوده اما این بار با یک بازی کمتر نسبت به دو تیم نخست جدول، در رتبه سوم قرار گرفته است. آن ها برای صعود ملزم به کسب پیروزی مقابل یوکوهاما مارینوس و شانگهای SIPG هستند که هر دو بازی بسیار دشوار خواهد بود اما شاید تقابل با یاران هالک و اسکار در هفته آخر جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

+7. پس از بازی های مرحله گروهی و مشخص شدن تیم های صعودکننده، چهار بازی در مرحله یک هشتم نهایی، دو بازی در مرحله یک چهارم نهایی و یک بازی در مرحله نیمه نهایی برگزار خواهد شد تا در نهایت یک تیم به فینال برود و در مقابل پرسپولیس قرار بگیرد؛ به نظر شما کدام تیم قهرمان شرق آسیا خواهد شد؟

 

دیدگاه‌ها