کد خبر : 1721904 | 08 آذر 1399 ساعت 12:16 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

با بدترین قرعه، طلایی‌ترین نتایج را گرفتیم

تعریف و تمجید وزیر ورزش از تیم کی‌روش!

وزیر ورزش در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از نتایج سال های اخیر تیم ملی ابراز رضایت کرد.

تعریف و تمجید وزیر ورزش از تیم کی‌روش!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی فر که با تصویب اساسنامه جدید در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رای نخواهد داشت، در حاشیه مجمع عمومی امروز صحبت های جالبی را پیرامون موفقیت های فوتبال در سال های اخیر مطرح کرد که اکثر آن ها به دوران سرمربیگری کارلوس کی روش برمی گشت. 


وزیر ورزش در این باره گفت:  لازم می‌دانم نکته‌هایی به اعضای مجمع و ملت بزرگ ایران بگویم. در طول 4، 5 سال اخیر فوتبال ایران کارنامه درخشان،‌خوب، قابل قبول و امیدوارکننده‌ای داشته و بخشی از این موفقیت‌ها هم امروز به تصویر کشیده شد. امروز سالروز صعود تاریخی به مسابقات جام‌جهانی 98 فرانسه است. آن دیدار تاریخی با استرالیا که بعد از گذشت 20 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با عبور از مراحل مختلف و دیدارهای پلی‌اف رقم خورد و توانستیم با سختی و مشقت و اما و اگر به جام‌جهانی صعود کنیم. آن پیروزی سبب شد مردم به صورت خاصی شادی صعود به جام جهانی را جشن بگیرند. البته در صعود سوم و چهارم تیم ملی ایران به جام‌جهانی هم به همین شکل رقم خورد اما صعود به جام‌جهانی 2018 به شکلی بود که خوب است ارزیابی و مقایسه درستی درباره آن صورت بگیرد.


وی افزود: صعودمان در جام‌جهانی 2018 روسیه در فاصله دو بازی مانده به پایان مسابقات جام‌جهانی مقتدرانه و بدون گل خورده رقم خورد و این سبب سرافرازی ملت ایران شد. در جام‌جهانی هم در بدترین قرعه و گروه قرار گرفتیم که خیلی‌ها فکر می‌کردند ایران به زنگ تفریح قهرمان سابق جهان و قهرمان فعلی اروپا تبدیل شود اما خوشبختانه با تدارکات، هماهنگی‌ها، زحمت‌ها و تلاش‌های که کادر مدیریتی، حمایتی، پشتیبانی، مربیگری و بازیکنان داشتند در بدترین گروه و قرعه طلایی‌ترین نتایج حضورمان را در 5 دوره جام‌جهانی با کسب 4 امتیاز به دست آوردیم.


وزیر ورزش در ادامه عنوان کرد: این نکته رضایت مردم و همچنین رضایت و حمایت مقام معظم رهبری را به همراه داشت. مقام معظم رهبری در حالی که ایران مقابل اسپانیا شکست خورد اما از ایستادگی و تلاش ورزشکاران مسؤولان و همه دست‌اندرکاران ابراز رضایت کردند و اینگونه حمایت‌ها موجبات دلگرمی همه را فراهم می‌کند.


سلطانی فر در پایان گفت: سپس در مسابقات جام ملت‌های آسیا بعد از 14،15 سال موفق به صعود به مرحله نیمه‌‌هایی شدیم و اگر مقداری حواس‌‌مان جمع بود به فینال می‌رسیدیم و اعتقاد دارم در فینال می‌‌توانستیم پیروز شویم و جام‌ملت‌های آسیا را به ارمغان بیاوریم.
اظهارات مسعود سلطانی فر درباره موفقیت های تیم ملی فوتبال در سال های اخیر نشان از رضایت او از دوران سرمربیگری کارلوس کی روش دارد؛ اگرچه برخی علت جدایی این مربی پرتغالی از تیم ملی ایران را تصمیم وزارت ورزش می دانستند.

دیدگاه‌ها