کد خبر : 1721908 | 08 آذر 1399 ساعت 12:31 | 158.4K بازدید | 10 دیدگاه

انتخاب از بین ستاره‌های ۹ باشگاه؛

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

نفرات منتخب این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که استقلال و سپاهان دارای بیشترین نماینده در این جمع هستند.

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که استقلال و سپاهان موفق شدند مقابل حریفان تبریزی خود به برتری برسند و به ترتیب ماشین‌سازی و تراکتور را شکست دهند که به همین دلیل از این دو تیم، دو بازیکن در تیم منتخب انتخاب شده‌اند.

 

پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان، گل‌گهر، صنعت نفت، ذوب‌آهن، سایپا و فولاد خوزستان نیز باتوجه به عملکردی که در دیدار اخیرشان داشتند، هر کدام دارای یک بازیکن در تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر هستند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


رشید مظاهری(استقلال)
رشید مظاهری که با جنجال فراوان از تراکتور به استقلال پیوست، در هفته سوم لیگ بیستم برای اولین بار پیراهن استقلال را پوشید و با خروج‌های درست و مطمئن، خیال هواداران تیمش را بابت دروازه این تیم راحت کرد. اوج کار مظاهری در دقیقه ۳+۹۰ بود که او روی ضربه سر مهدی رستمی، با پرشی بلند و با کف دست راست، توپ را از گوشه دروازه خارج کرد تا نخستین حضورش با پیراهن استقلال با کلین‌شیت همراه باشد. مظاهری با نمایشی بی‌نقص در نخستین حضورش، مایه امید هواداران استقلال شد. در این هفته بجز او، احمد گوهری و محمدرضا اخباری  نیز در دروازه تیمهایشان نمایش خوبی داشتند.

 

1547823

 

* مدافعان


محمدحسین کنعانی‌زادگان(پرسپولیس)
مدافع وسط تیم پرسپولیس برای دومین هفته متوالی به تیم هفته رسید. او که زوج خط دفاعی را با سید جلال حسینی تشکیل داده، در این بازی به جز چند صحنه که منجر به ایجاد موقعیت توسط مسجدسلیمانی‌ها شد، عملکرد قابل قبولی داشت و توانست روز خوبی را پشت سر بگذارد. او ۵ کنش دفاعی داشت و نرخ ۹۱% پاس صحیح، دقت بالای خود را در تقابل با مهاجمان نفت مسجدسلیمان به رخ کشید. نکته جالب این که از ۱۰ نبرد هوایی که کنعانی را به چالش می‌کشید، او ۸ بار پیروز شد تا نشان دهد می‌تواند جای خالی شجاع خلیل‌زاده را به خوبی پُر کند.

 

 

محمد نژادمهدی(سپاهان)
مدافع میانی سپاهان بارها روی ارسال از جناحین به خوبی با ضربات سر توپ‌ها را دفع کرد و با قطع پاس‌های در عمق یا سانترهای زمینی، دروازه تیمش را نجات داد. محمد نژادمهدی در تقابل با مهاجمان سرعتی تراکتور برتری نسبی داشت و دو بار هم با دفع توپ‌های خود در مقابل محوطه ۶ قدم دروازه تیمش را نجات داد. علاوه بر این نمایش موثر در خط دفاعی، نژادمهدی با یک پرش بلند و ضربه سر مهارنشدنی توپ را به کنج دروازه تراکتور فرستاد و برتری تیمش را رقم زد تا ستاره طلایی پوشان در تبریز لقب بگیرد.

 

1547722

 

هروویه میلیچ(استقلال)
یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های ماشین‌سازی در دیدار با استقلال نفوذ از سمت راست زمین و چپ خط دفاعی حریف بود، اما نمایش مطمئن مدافع چپ کروات آبی‌ها اجازه نداد هیچ یک از حملات تیم تبریزی از آن سمت تبدیل به موقعیت جدی شود. هروویه میلیچ در نیمه اول یک پاس در عمق عالی به مهدی قایدی داد و یک بار هم با ارسال‌اش ارسلان مطهری را در موقعیت گلزنی گذاشت که هیچ یک ثمری نداشت تا خودش دست به کار شود و از روی یک ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا 30 متری، کنج دروازه ماشین را نشانه بگیرد و سه امتیاز آبی‌ها را رقم بزند.

 

 

* هافبک‌ها


نیما انتظاری(نفت مسجدسلیمان)
هافبک دفاعی تیم نفت مسجدسلیمان نمایش درخشانی برابر پرسپولیس داشت و به تیم هفته نیز راه یافت. او ۵ کنش دفاعی داشت و بارها مانع از حملات تیم سر‌خپوش پایتخت شد و همچنین به نظم خط میانی تیم مجتبی حسینی کمک کرد. نکته مهم این است که نیماانتظاری بیش از تمام هافبک های تیم نفت مسجدسلیمان پاس داد و باتوجه به ارسال های ریسکی، نرخ قابل قبول ۷۷% را به ثبت رساند. انتظار یک پاس کلیدی هم داد و در مجموع می‌توان گفت که جزو بهترین‌های تیم نفت مسجدسلیمان بود.

 

 

احمدرضا زنده‌روح(گل‌گهر)
عملکرد کم‌نوسان و کم‌نقص هافبک دفاعی گل‌گهر سیرجان نقش موثری در 7 امتیاز این فصل تیمش داشته است. احمدرضا زنده‌روح که فصل قبل یکی از بهترین گلزنان بود، امسال بیشتر در میانه میدان انجام وظیفه می‌کند و دور از دروازه حریفان است. او این هفته مقابل فولاد خوزستان با بازی‌سازی، پخش کردن توپ بین بازیکنان تیمش، ایجاد موقعیت و پاس‌های در عمق نقش موثری در ساختن حملات تیمش داشت و ارسال‌هایی که انجام می‌داد، خطرساز بود. او در تقابل با هافبک‌های خلاق فولاد موفق کار کرد و اجازه نداد شاگردان نکونام از میانه زمین بازی‌سازی انجام دهند تا با این نمایش موثر در تیم منتخب هفته جای بگیرد.

 

1520208

 

سروش رفیعی(سپاهان)
سروش رفیعی نرم نرمک تبدیل به بازیکنی می‌شود که از او و سابقه خوبش انتظار می‌رود. این هافبک نورآبادی در مسابقه دیروز سپاهان مقابل تیم سابقش تراکتور، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و دوبار هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد. این درخشش در شرایطی بود که تراکتور در هافبک دفاعی و البته در خط دفاعی از مهره‌های تراز اولی بهره می‌برد، ارزش دوچندانی داشت. رفیعی در بازی هفته گذشته تیمش در برابر آلومینیوم نیز عالی کار کرده بود و تا آستانه گلزنی پیش رفته بود. او قصد دارد زیر نظر محرم نویدکیا دوباره همان سطح و کیفیت سروشی باشد که در فوتبال ایران شناخته شد.

 

1545083

 

طالب ریکانی(صنعت نفت)
کاپیتان صنعت نفت یکی از معدود نفرات باقی مانده‌ی این تیم از فصل قبل است که توانسته نمایش درخشانی در دو مسابقه از سه دیدار این فصل به نمایش بگذارد. طالب ریکانی پس از بازی عالی در هفته اول مقابل پیکان که هر دو گل تیمش را زد، در سومین مسابقه فصل هم برابر شهرخودرو درخشان ظاهر شد و علاوه بر خلق موقعیت و شوت‌های خطرناکی که به سمت دروازه حریف زد، یک گل هم به ثمر رساند و در این فصل سه گله شد. او البته می‌توانست مقابل شهرخودرو دو گله شود که حرکت فوق‌العاده‌اش در لحظات پایانی پس از دریبل دو بازیکن و دروازه‌بان حریف، منجر به گل نشد.

 

1547676

 

میلاد جهانی(ذوب‌آهن)
او در سمت چپ زمین با سرعت و تکنیک بالای خود بارها مدافعان پیش  روی خود را برداشت و ارسال‌های خطرناکی انجام داد که هرکدام تبدیل به موقعیت شد، اما نمایش خوب میلاد جهانی برای هم‌تیمی‌هایش پایه‌گذار گل نبود تا اینکه این بازیکن خودش دست به کار شود و با ضربه سر گل تساوی تیمش را بزند. جهانی به همراه سید عبدالله حسینی، مدافع میانی ذوب‌آهن که بارها حملات پیکان را دفع کرد و در نبردهای هوایی و زمینی نسبت به حریف برتری داشت، بهترین بازیکنان این تیم بودند.

 

1547891

 

* مهاجمان


محمد قاسمی‌نژاد(فولاد)
مهاجم فولاد خوزستان در تقابل با گل‌گهر سیرجان، شایستگی‌های خود را به خوبی نشان داد. او که در سمت چپ خط حمله تیمش بازی می‌کرد، علاوه بر گلی که در دقیقه ۴۲ و روی فرصت طلبی وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد، در دیگر دقایق هم نقش پررنگی در تیم فولاد داشت و یک بار دیگر هم می‌توانست دروازه را باز کند که موفق به این کار نشد. قاسمی‌نژاد همچنین یک موقعیت نیز خلق کرد و در مجموع می‌توان گفت که بهترین بازیکن تیم جواد نکونام در تقابل با شاگردان امیر قلعه‌نویی بود.

 

1547256

 

رضا جعفری(سایپا)
۳ هفته و ۲ پاس گل. مهاجم جوان تیم فوتبال سایپا، در کسب ۳ امتیاز تیمش در مقابل نساجی نقشی کلیدی ایفا کرد و با ارسال پاس گل به محسن مسلمان، پایه‌گذار برد در این بازی پربرخورد و پرتنش شد. این بازیکن که سابقه بازی در جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ امارات را دارد و همچنین در رده سنی جوانان با ۲ گل خود به ازبکستان موجب صعود ایران پس از ۱۶ سال به جام جهانی جوانان شد. او که سابقه بازی در فجرسپاسی را نیز در کارنامه دارد، فصل قبل نیز در بازی های کمی برای تیمش به میدان رفت ولی با این وجود ۲ بار موفق به گلزنی شد و ۲ بار نیز پاس گل داد. حالا جعفری در پایان هفته سوم توانسته به رکورد گل‌سازی فصل گذشته‌اش برسد.

 

1547968

دیدگاه‌ها