کد خبر : 1722023 | 08 آذر 1399 ساعت 20:29 | 50K بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت گروه‌های چهارگانه شرق آسیا

چین و ژاپن و کره؛جنگ شدید در لیگ قهرمانان(جدول)

تیم های شرق آسیا، بازی های چهارم خود را نیز انجام دادند تا دور گروهی رفته رفته به مراحل پایانیش نزدیک شود.

چین و ژاپن و کره؛جنگ شدید در لیگ قهرمانان(جدول)

به گزارش "ورزش سه"، دور چهارم رقابت های لیگ قهرمانان در ناحیه شرق آسیا به پایان رسید تا پس از اتمام دو بازی باقیمانده دور گروهی، تیم های راه یافته به مراحل حذفی نیز مشخص شوند.


این در حالی است که از مدت ها پیش بازی های مرحله غرب آسیا به اتمام رسیده و پرسپولیس نیز به عنوان نخستین فینالیست این دوره از رقابت ها مشخص شده است.
اکنون که شاگردان یحیی گل محمدی درگیر رقابت های لیگ برتر ایران هستند، یک چشم آنها نیز به بازی های شرق آسیاست تا از میان تیم های قدرتمند و مدعی حاضر در گروه های 5 تا 8، حریف آنها برای دیدار پایانی مشخص شود.


در زیر نگاهی خواهیم انداخت به گروه های 5 تا 8 لیگ قهرمانان آسیا تا پایان دور چهارم گروهی.

 

* بیجینگ گوان، مقتدرترین تیم شرق آسیا


اما در پایان دور چهارم و در گروه E، تیم بیجینگ گوان که با شکست شانگهای به مقام سوم سوپر لیگ چین رسید، بهترین عملکرد ممکن را در میان تمام تیم های شرق آسیا از خود به ثبت رسانده است.


این تیم که امید چندانی به آن نمی رفت و کمتر در توجه رسانه ها قرار داشت، هر 4 دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشته تا با مسجل کردن صعود خود از مرحله گروهی، با خیالی آسوده در دو دیدار باقی مانده به مصاف رقبای خود برود. این احتمال می رود که برونو ژنسیو سرمربی فرانسوی این تیم، در دو دیدار باقی مانده با ترکیب دوم خود به میدان برود.


تیم اف سی سئول کره جنوبی، که به دلیل داشتن 4 امتیاز بیشتر، از سقوط به دسته پایین لیگ کره جنوبی فرار کرد، با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد. به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این تیم به همراه نماینده چین از این گروه صعود کنند.


تیم ملبورن ویکتوری نیز که در رده دهم جدول یازده تیمی استرالیا قرار گرفت، با 3 امتیاز سوم است. تیم چیانگ ری یونایتد تایلند نیز که در لیگ کشورش چهارم است با 3 امتیاز چهارم است. هر سه تیم دیگر برای صعود از این گروه به عنوان تیم دوم تلاش می کنند.

 

1548157

 

* اولسان، مدعی ترین نماینده کره جنوبی


اما در گروه F، تیم اولسان هیوندای نیز در 3 دیدار از 4 دیدارش به پیروزی رسیده و با 10 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. تیم اولسان که در لیگ کره جنوبی هر دو جام را به چونبوک موتورز واگذار کرد، بازی های سراسر هجومی و خوبی را از خود به نمایش گذاشته و یکی از مدعیان صعود به دیدار فینال است.


تیم اف سی توکیو که در لیگ ژاپن در رده ششم جای گرفت، با 7 امتیاز دوم است. تیم شانگهای گرینلند نیز که به رتبه هفتم سوپر لیگ چین رسید با 6 امتیاز سوم است. پرث گلوری استرالیا نیز بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد و حذف این تیم از این رقابت ها قطعی شده است.

 

1548158

 

* قطعی شدن صعود یاران آندرس اینیستا


پس از انصراف تیم جوهردار التعظیم مالزی از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان، دیدارهای گروه G لیگ قهرمانان آسیا با حضور سه تیم برگزار می شود که رقابت سختی میان این تیم ها برای صعود وجود دارد.


تیم ویسل کوبه که در رده نا امید کننده دوازدهم لیگ ژاپن جای دارد، همچنان با 6 امتیاز در صدر قرار دارد و صعودش به مرحله بعد را قطعی کرده است. گوانگژو اورگراند نائب قهرمان سوپر لیگ چین، با 4 امتیاز در رده دوم جای گرفته است.


تیم سوون سامسونگ نیز که در رده دوازدهم لیگ کره جنوبی قرار گرفت، راهی مرحله پلی آف سقوط شد و در آنجا توانست با کسب امتیازات لازم در کی لیگ ماندگار شود. آنها 3 امتیازی هستند و 2 بازی دیگر نیز باید برگزار کنند تا در صورت کسب امتیازات لازم، راهی مرحله بعد شوند.

 

1548156

 

* قهرمان کره جنوبی، در آستانه حذفی غافلگیرکننده


و بالاخره در گروه H قهرمان کره جنوبی در آستانه حذف از این رقابت ها قرار دارد. در این گروه یوکوهاما مارینوس که در رده هشتم لیگ ژاپن جای داشت، با 9 امتیاز صدرنشین است. شانگهای اس آی پی جی که با وجود صدرنشینی طولانی مدت در لیگ چین، در مرحله نیمه نهایی پلی آف قهرمانی شکست خورد و از صعود به دیدار فینال بازماند، با 9 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر دوم است.


چونبوک موتورز کره جنوبی که پس از دبل قهرمانی در لیگ و حذفی این کشور پای به این مسابقات گذاشت و انتظار می رفت یکی از مدعیان جدی حضور در دیدار فینال باشد، دو بازی سخت در مقابل یوکوهاما و شانگهای دارد که در صورت توقف یا شکست در هر یک از این دو دیدار، از دور این رقابت ها کنار می رود.


قهرمان کره جنوبی تنها در صورت پیروزی در هر دو دیدار می تواند راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. در این گروه نیز تیم سیدنی اف سی استرالیا با تک امتیازی که از چونبوک گرفته است، از دور این رقابت ها کنار رفته است.

 

1548159

دیدگاه‌ها