کد خبر : 1722099 | 09 آذر 1399 ساعت 11:07 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور در آرزوی بازی برابر بنفیکا

دیدار مجدد عابدزاده و عقاب در استادو دوس باریروس

ماریتیمو که دو بازیکن ایرانی را در اختیار دارد روز دوشنبه در یک دیدار حساس خانگی به مصاف تیم بنفیکا می رود.

دیدار مجدد عابدزاده و عقاب در استادو دوس باریروس

به گزارش"ورزش سه" ماریتیمو که فصل را با نتایج خوبی شروع کرده و حتی به رده های بالای جدول رسیده بود پس از پیروزی ارزشمند برابر پورتو قهرمان فصل گذشته ، نتوانسته هیچ بردی به دست بیاورد. این تیم که امیرعابدزاده و علی علیپور دو بازیکن ایرانی را در اختیار دارد سه شکست و 1 تساوی در لیگ پرتغال  کسب کرده است.


در آن سو اما بنفیکا نیز مانند پورتو در این فصل هنوز نتوانسته طوری نتیجه بگیرد که بتواند در صدر حضور داشته باشد و اکنون اسپورتینگ با یک فاصله نسبتا زیاد در رتبه یک جدول لیگانوس قرار دارد. 


بنفیکا در حالی به استادیو دوس باریروس می رود که رقیبش ماریتیمو نشان داده که به تیم های بزرگ سخت باج می دهد. این سی و پنجمین دیدار دو تیم خواهد بود در حالی که 26 برد بنفیکا ، 4 برد ماریتیمو و 4 بازی نیز به تساوی رسیده است. با این وجود این ماریتیمو بود که آخرین بازی بین دو تیم را با گل های خورخه کوره و رودریگو پینیو به پیروزی رسید و مرد اول ماریتیمو در این مسابقه امیرعابدزاده دروازه بان ملی پوش و ایرانی بود که توانست با عکس العمل هایش یک کلین شیت باارزش را برابر  غول پرتغال رقم بزند. 

 

1540283


امیر در این بازی و در 10 دقیقه ابتدایی چهار سیو داشت که دو تا از آن ها موقعیت های فوق خطرناک بودند اما او مانع از باز شدن دروازه شد. عابدزاده در همان نیمه اول با یک پاس تماشایی یک گل هم ساخت که البته آفساید اعلام شد. او در این بازی 7 عملیات نجات داشته و نقش مهمی را در پیروزی تیمش بازی کرد. شش موقعیت از این 7 موقعیتی که دروازه بان ایرانی در این بازی از مهاجمان حریف گرفت درون محوطه جریمه بود آن هم در برابر مهاجمانی چون کارلوس وینیسیوس و پیتزی که یک زوج ویرانگر و گلزن در خط حمله بنفیکا ساخته بودند. عابدزاده در پایان بازی برابر عقاب ها  به عنوان بهترین بازیکن میدان هم انتخاب شدو نمره بالای 8.7 را گرفت. او با نمایش خیره کننده اش در این بازی توانست بعد از نزدیک به 20 سال برای ماریتیمو مقابل بنفیکا کلین شیت کند. 


رسانه های پرتغالی در ترکیب های احتمالی شان نامی از علی علیپور در ترکیب اصلی ماریتیمو نبرده اند . مهاجم سابق پرسپولیس در این فصل در چهار مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته و در مجموع 67 دقیقه بازی کرده و هنوز گلی به ثمر نرسانده است. او اما این شانس را دارد که در صورتی که برابر بنفیکا به میدان برود با گلزنی جایگاه بهتری را در ترکیب اصلی تیم پیدا کند.


امیر عابدزاده دروازه بان ایرانی ماریتیمو نیز در این فصل در هر هفت مسابقه تیمش به طور کامل بازی کرده ، 11 گل خورده و یک بار هم کلین شیت کرده است. او یکی از بهترین دروازه بان های لیگ پرتغال از شروع مسابقات بوده است.

دیدگاه‌ها