کد خبر : 1722115 | 09 آذر 1399 ساعت 12:24 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

آن گل، برجسته ترین کار دوران ورزشی من بود

بن ناصر؛ داوری که به همکاری با مارادونا افتخار می‌کند

داور دیدار معروف و جنجالی آرژانتین و انگلیس، اشتباهش مبنی بر پذیرش گل هند مارادونا را یک دستاورد در کارنامه ورزشی خود می داند.

بن ناصر؛ داوری که به همکاری با مارادونا افتخار می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، علی بن ناصر داور تونسی که مسابقه معروف آرژانتین و انگلیس را در جام جهانی 1986 داوری کرد، گفت که او به قضاوت خود در مسابقه ای که ستاره جهانی دیگو مارادونا گل قرن را به ثمر رساند، افتخار می کند.


مارادونا که چهارشنبه در سن 60 سالگی درگذشت، چهار دقیقه پس از به ثمر رساندن  آن گل جنجالی برای آرژانتین که بعدها مارادونا آن را دست خدا نامید، بسیاری از بازیکنان انگلیسی را دریبل زد و یکی از زیباترین گل های تاریخ دنیای فوتبال را به ثمر رساند. 


بن ناصر که اکنون 76 سال سن دارد، گفت که چاره ای جز قبول کردن گل اول مارادونا را نداشته است. او سپس در مورد اینکه در سال 2015 با مارادونا دیداری داشته و اسطوره آرژانتین پیراهن امضا شده کشورش را به او اهدا کرده است، صحبت کرد. 


بن ناصر در مورد گل دوم این مسابقه به بی بی سی اسپورت گفت: او از میانه های میدان شروع به حرکت کرد و من او را از نزدیک تماشا می کردم. وقتی شما در حال اجرای مسابقه ای هستید که بازیکنی مانند مارادونا در آن حضور دارد، می توانید چشم های خود را به روی او ببندید. 


وی افزود: آنها 3 بار سعی کردند او را سرنگون کنند در حالی که او در حال دریبل زدن بازیکنان انگلیس بود اما میل به گلزنی و پیروزی، همچنان او را به سمت دروازه انگلیس سوق می داد.


بن ناصر گفت: من از خارج از محوطه جریمه صحنه را تماشا می کردم، تعجب می کردم که چگونه این بازیکن از سه مدافع عبور کرد و حدود 50 متر دوید. من گفتم که مدافعان حتما سعی می کنند اکنون او را متوقف کنند. انتظار داشتم این اتفاق بیفتد و خودم را برای سوت زدن و اعلام یک ضربه پنالتی آماده کرده بودم.


او ادامه داد: با کمال تعجب، او از یک مدافع و دروازه بان دیگر (پیتر شیلتون) عبور کرد تا گل قرن را به ثمر برساند. من به عنوان یک شخص و به عنوان یک قاضی به این گل فوق العاده افتخار می کنم زیرا در این دستاورد تاریخی شرکت کردم.

 

1548318


بن ناصر خاطرنشان کرد که اگر به دلیل برخوردهایی که میان بازیکنان انگلیس و مارادونا رخ می داد در سوت خود می دمید و اعلام خطا می کرد، ما شاهد چیزی از این عظمت نبودیم. او می گوید: این کاری که من انجام دادم یکی از افتخارآمیزترین دستاوردهای دوران ورزشی من است.


بن ناصر اضافه کرد در بازی آرژانتین و انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 که با حضور 115000 تماشاگر در ورزشگاه آزتکا در مکزیکو سیتی برگزار شد، علی رغم تصمیم اشتباه او در پذیرفتن گل اول مارادونا که بحث برانگیزترین گل تاریخ بود، در واقع به عنوان برجسته ترین کار دوران ورزشی او محسوب می شود.


او به خاطر می آورد: مدافع انگلیسی (سلتون هوج) توپ را از بازیکنان آرژانتین گرفت ولی آن را پس داد و مارادونا با پیتر شیلتون با هوا بلند شدند و آنها در جهت مخالف دید من بودند.


وی گفت: آنها حتی در دید بوگدان دوتچیف بلغاری، که کمک داور آن مسابقه بود، قرار نداشتند. این داور تونسی در ادامه گفت: من در ابتدا مردد بودم که گل درست بوده است یا نه. به دوتچیف نگاه کردم که با تائید بر سالم بودن گل، به سمت مرکز زمین برگشت و او پرچمش را بالا نیاورد.


وی افزود: دستورالعمل هایی که فیفا قبل از بازی به ما داده بود روشن بود. آنها گفته بودند که اگر همکار من وضعیت بهتری نسبت به من دارد، باید به نظر او احترام بگذارم.


بن ناصر گفت که روحیه ورزشی نشان داده شده توسط بازیکنان انگلیس زیبا بود. گری لینکر به سمت من آمد و به من گفت: لطفاً در ورزش هندبال داوری کن! من به او جواب دادم: لطفا بازی کن!


گری لینکر در دقیقه 81 و تنها نه دقیقه قبل از سوت پایان بازی یکی از گل ها را جبران کرد و حتی نزدیک بود در ادامه نیز گل تساوی را به ثمر برساند که این اتفاق رخ نداد.


بن ناصر اعتراف کرد: وقتی تیم ملی انگلیس یک گل به ثمر رساند، من دوست داشتم که آنها گل تساوی را به ثمر برسانند. وی افزود: من می خواستم 30 دقیقه دیگر از این مسابقه لذت ببرم. این بازی از ابتدا تا انتها کاملاً سرگرم کننده بود. با وجود گرمای آن روز، من می خواستم همه چیز ادامه پیدا کند. این یک مسابقه زیبا بین دو تیم عالی بود.


بعدها و هنگامی که مارادونا در سال 2015 به تونس آمد، برای دیدار با این داور، به منزل بن ناصر رفت. داور تونسی گفت: من به او گفتم آن سال آرژانتین نبود که قهرمان جام جهانی شد، بلکه مارادونا بود که به قهرمانی رسید.


مارادونا نیز به بن ناصر پاسخ داد: بدون تو، من گل قرن را نمی زدم. بن ناصر در ادامه گفت: او یک پیراهن امضا شده به من داد و روی آن نوشت: تقدیم به علی، دوست همیشگی من.

دیدگاه‌ها