کد خبر : 1722125 | 09 آذر 1399 ساعت 13:00 | 20.8K بازدید | 1 دیدگاه

دردسرهای میراث بزرگ اسطوره در آرژانتین

زندگی بعد از دیگو؛ جنجال سیاسی تا جنگ خانوادگی

آرژانتین به زندگی با میراث بزرگ مارادونا عادت می‌کند. میراثی که به درگیری جدید سیاسی در این کشور و تنش در خانواده او دامن زده است.

زندگی بعد از دیگو؛ جنجال سیاسی تا جنگ خانوادگی

به گزارش "ورزش سه"، زندگی در آرژانتین بعد از مرگ دیگو مارادونا هرگز مثل قبل نخواهد شد. از زمان درگذشت دیگوی بزرگ تحقیقات درباره آخرین ساعات زندگی او از همین حالا به یک درگیری سیاسی جدید در آرژانتین دامن زده و تلاش برای سهم بردن از میراث مادی او که میزانش هنوز مشخص نیست خانواده دیگو را در معرض تنشی بزرگ قرار داده است.

 

1547634

 

در اینکه حل شدن این معضلات جدید احتمالاً ماه‌ها و حتی سال‌ها طول خواهد کشید شکی وجود ندارد. پس‌لرزه‌های سیاسی مرگ دیگو از همین حالا آغاز شده و اپوزوسیون کشور، رئیس جمهور آلبرتون فرناندز را متهم کرده اند که محدودیتهای کرونایی که خودش آنها را امضا و به قانون تبدیل کرده بود نقض کرده و به مردم اجازه داده برای خداحافظی با تابوت دیگو و مشایعت پیکر او در مسیر گورستان این پروتکل ها را نقض کنند.

 

یک تنش دیگر از اینجا شروع شده است که پیکر مارادونا در گورستان خصوصی بلا ویستا دفن شده که مردم عادی اجازه دسترسی به آن را نخواهند داشت. تنها کسانی که می‌توانند از این پس به محل دفن دیگو سر بزنند عملاً همان کسانی هستند که در مراسم خاکسپاری حضور داشتند. یک جمع تقریباً سی نفره. این در حالی است که منتقدین می‌گویند آرامگاه مارادونا در گورستانی عمومی حتی می‌توانست به یک مقصد پرطرفدار گردشگری در آرژانتین تبدیل شود.

 

1547632

 

مخالفین دولت می‌گویند رئیس جمهور با قرار دادن تابوت حاوی پیکر مارادونا در کاخ ریاست جمهوری این کشور در تلاش بوده تا از مرگ اسطوره برای خود سرمایه سیاسی فراهم کند. اما واقعیت این است که این اقدام او دقیقاً بر علیه دولت از کار درآمد و صحنه های درگیری پلیس با مردمی که خواهان یورش به سمت کاخ بودند در رسانه ها منتشر شده و موجی علیه ناکارآمدی دولت آلبرتو فرناندز به راه انداخت. کار به جایی رسید که حتی رئیس دولت ایالتی بوئنس آیرس از خشونت بی دلیل پلیس ضدشورش انتقاد کرد.

 

1548337

 

اما مهمترین انتقاد به رئیس جمهور آرژانتین نقض قوانین پروتکلهای کرونایی توسط او بود. قوانینی که توسط خود رئیس جمهور امضا شده بود. در آرژانتین مردم عادی همچنان نمی توانند در مراسم خاکسپاری عزیزان شان شرکت کنند چرا که بیم انتشار کرونا دولت را مجبور کرده اجازه هر گونه مراسم تدفین را لغو کند.

 

1548339

 

رهبران حزب لیبرال آرژانتین برای استفاده از این فرصت پیشقدم شده و شکایتی علیه رئیس جمهور تنظیم کرده و به دادگاه عالی تقدیم کرده اند. این شکایت آلبرتو فرناندز را به نقض استانداردهای سلامتی و بخشنامه های دولتی متهم کرده و اصل برابری شهروندان را زیر سوال برده است. این حزب در شکایت خود دولت را به داشتن استاندارد دوگانه در خاکسپاری وفات یافته ها در آرژانتین متهم کرده است.

 

 

دیدگاه‌ها