کد خبر : 1722131 | 09 آذر 1399 ساعت 13:25 | 37.2K بازدید | 2 دیدگاه

تصمیم بزرگ، استقلال از مدیریت قرضی رها می‌شود!

چندهفته‌ای است که هواداران استقلال در انتظار کلید خوردن تغییرات در هیئت‌مدیره این باشگاه هستند.

تصمیم بزرگ، استقلال از مدیریت قرضی رها می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اتفاقاتی که در یکی دو فصل گذشته در حیطه مدیریتی استقلال رخ‌داده که البته سابقه آن به فصول قبل‌تر برمی‌گردد هواداران استقلال به‌صورت عمومی دل‌خوشی از نحوه اداره باشگاه ندارد، اگرچه بعضی از مسئولان وقت باشگاه با کارهای ویژه در فصل نقل و انتقالات توانسته‌اند از برخی طرفداران دل ربایی کنند، اما به‌صورت عمومی نحوه مدیریت در باشگاه استقلال مورد تائید هواخواهان پیگیر این تیم نیست.


باشگاه استقلال در سال‌های گذشته علاوه بر تغییرات پیاپی در حیطه مدیریت درنهایت به ترکیب ناهمگونی در هیئت‌مدیره رسیده که افراد در پست‌های مختلف آشکارا همدیگر را قبول ندارند و علیه یکدیگر فعالیت می‌کنند.


درعین‌حال از گفت‌وگوهایی که از ایشان نقل می‌شود، مشخص است که جهت‌گیری‌های آن‌ها به شکلی است که بعید است بشود بین آن‌ها صلحی برقرار شود.


در این فضا حضور کارگزار جدید در باشگاه استقلال معادلات را در بین افراد هیئت‌مدیره به هم زده و پس‌ازآنکه برخی از آن‌ها در فصل نقل و انتقالات پیش از گذشته اقدام به حرکات نمایشی و مصاحبه کردند، حالا به نظر می‌رسد سررشته کار قرار است به کارگزاری واگذار شود که هزینه‌های کوچک و بزرگ تیم را تأمین خواهد کرد. نکته مهم این است اگرچه مدیران استقلال در ماه‌های گذشته مبالغی را به باشگاه تزریق کرده‌اند اما کلیه این مبالغ به‌صورت قرض بوده و از باشگاه بابت آن رسید گرفته‌شده تا این پول به اعضای هیئت‌مدیره بازگردد، که نهایت لطف این افراد اهدای یک وام قرض‌الحسنه به باشگاه است، وامی که درنهایت کارگزار مجبور به پرداخت آن خواهد بود و پولی از جیب این چهره‌ها که یکی از دلایل انتخابشان در هیئت‌مدیره تمکن مالی‌شان هست، نخواهد رفت.


این مسئله یک ایراد بزرگ دارد و آن کاستن از شفافیت در نحوه اداره باشگاه استقلال است کما اینکه در مسائلی مثل موضوع آندرا استراماچونی دود این شکل از اداره استقلال به چشم تیم و هواداران رفت و هنوز هم ابهامات بسیاری در مورد آن وجود دارد که درنهایت یک پرونده سنگین هم روی دست باشگاه گذاشته است، حال‌آنکه اگر استقلال با یک سیستم مالی مشخص اداره می‌شد که پرداخت‌های منظمی در سررسیدهای مشخصی داشت، احتمالاً این بهانه به دست مربی ایتالیایی داده نمی‌شد که ایران را ترک کند و شکایتش را از باشگاه به جریان بی اندازد.


با توجه به اینکه باشگاه استقلال قرار است سهام خود را برای حضور در بازار بورس عرضه کند باید حساب‌وکتاب مالی مشخصی داشته باشد و کلیه پرداخت‌ها و همچنین منابع مالی، کانالیزه و مشخص باشند اما آنچه در این چند وقت در باشگاه در جریان بوده از دلایلی است که کار استقلال را برای حضور در بازار سهام کند کرده است.


اینکه چه زمانی استقلال از مدیریت لطف و قرض خلاصی پیدا کند، هنوز مشخص نیست اما ظاهراً دستور کار بر این است که با توجه به انرژی کارگزار جدید برای حضور در باشگاه و اداره آن و همچنین انجام برنامه‌هایی که برای توسعه باشگاه مدنظر هواداران است ممکن است تغییراتی در بدنه مدیریتی باشگاه رخ بدهد و هییت مدیره آبی‌ها یکدست و در جهت موفقیت کامل حرکت بنماید، موضوعی که البته برای انجامش نیاز به نظر کلی مجمع استقلال نیز است.

دیدگاه‌ها