کد خبر : 1722205 | 09 آذر 1399 ساعت 17:56 | 107.1K بازدید | 4 دیدگاه

بازگشت آزمون، لبخند سماک و اسکوچیچ

سردار؛ این کابوس تلخ بالاخره تمام شد(عکس)

سرگئی سماک و دراگان اسکوچیچ برای موفقیت زنیت و تیم ملی ایران چشم به درخشش دوباره سردار آزمون دارند.

سردار؛ این کابوس تلخ بالاخره تمام شد(عکس)

به گزارش ورزش سه، مقابل ازبکستان گل زیبایی به ثمر رساند، گلی که زمینه‌ساز پیروزی تیم ملی در تاشکند هم شد. سی و سومین گل در 49 بازی که آماری جذاب را به نام سردار آزمون ثبت کرد. بعد از آن اما انگار همه چیز به کام مهاجم 25 ساله تیم ملی و باشگاه زنیت تلخ شد. یک شکست خانگی در لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 29 مهر مقابل بروژ و سپس کسالت بدموقع و حدود 30 روز دوری از فوتبال. این اتفاقات برای سردار آزمون رخ داد و ستاره فوتبال ایران در شش بازی زنیت به میدان نرفت. در این شش دیدار که مقابل روبین‌کازان، خیمکی، کراسنودار و احمد گروژنی در لیگ روسیه و لاتزیو و دورتموند در لیگ قهرمانان انجام شد، زنیت هم نتایج قابل توجهی کسب نکرد. دو پیروزی برابر کراسنودار و خیمکی، دو تساوی مقابل لاتزیو و احمد گروژنی و دو شکست برابر روبین‌کازان و دورتموند نصیب زنیت شد تا غیبت آزمون  بیش از پیش به چشم بیاید. 


سردار که جای خالی‌اش در ترکیب زنیت به شدت احساس می‌شد، در این حدفاصل بازی تیم ملی برابر بوسنی را نیز از دست داد تا موقعیت نصیب مهاجمان دیگری چون کاوه رضایی شود. او که همیشه در مصاحبه‌های خود تأکید کرده که با فوتبال زندگی می‌کند و دوری از فوتبال برایش سخت است، این یک ماه را به هر ترتیب سپری کرد و کادرفنی زنیت هم درباره او ریسک نکرد تا زمان بازی با لاتزیو فرا برسد. دیداری که در رم و به میزبانی شاگردان سیمونه اینزاگی برگزار شد و سردار تنها در آخرین جلسه تمرینی تیمش شرکت کرد تا مهیای حضور چند دقیقه‌ای در زمین شود. 

 

 

1548449

 


زنیت این دیدار را واگذار کرد و سپس یکی دو روز قبل برابر آرسنال تولا در لیگ روسیه هم به تساوی بدون گل رسید. دیداری که باز هم سهم سردار در آن، حضوری کوتاه بود. آزمون اما اتفاق جالبی را در این بازی تجربه کرد. او که مقابل ازبکستان برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست، برابر آرسنال تولا نیز این موقعیت ویژه را تجربه کرد و بستن بازوبند قهرمان روسیه را هم به افتخارات خود افزود. هر چند دقایق کاپیتانی آزمون بعد از تعویض یوری ژیرکوف و آرتم زوبا کم بود اما اینکه یک بازیکن ایرانی بتواند در باشگاه قدرتمند اروپایی بازوبند را به بازو ببندد، افتخار بزرگی است که حالا برای آزمون رقم خورده. 


زنیت در حال حاضر با کسب 32 امتیاز از 16 بازی در صدر جدول لیگ روسیه قرار گرفته. البته زسکا مسکو با همین تعداد امتیاز، یک بازی کمتر و به دلیل تفاضل گل پایینتر در جایگاه دوم ایستاده و هر لحظه ممکن است جایگاه زنیت را تصاحب کند. بنابراین باشگاه زنیت بیشتر از هر زمان دیگری به بازگشت مهاجم ایرانی خود احتیاج دارد. بخصوص که آرتم زوبا هم مقابل آرسنال تولا آسیب دیده و برای چند هفته دور از فوتبال باشد. 

 

 

1548447

 


آزمون این فصل 12 بار در ترکیب زنیت قرار گرفته، 830 دقیقه بازی کرده و شش گل به ثمر رسانده. یعنی به طور میانگین هر 138 دقیقه یک گل که آمار قابل توجهی برای او محسوب می‌شود. زنیت از سردار که رفته رفته به آمادگی نزدیک می‌شود انتظار درخشش دارد و از سویی دیگر او باید تیم ملی ایران را هم برای صعود به سومین جام جهانی متوالی کمک کند. دراگان اسکوچیچ در این مسیر سخت، چشم ابتدا به آمادگی سردار و سپس گل‌های سرنوشت‌ساز او دارد تا بتواند با خیالی آسوده تیم ملی را به جام جهانی ببرد. اتفاقی که در صورت بازگشت سردار به اوج آمادگی دور از دسترس نخواهد بود.

دیدگاه‌ها