کد خبر : 1722236 | 09 آذر 1399 ساعت 19:44 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

استکی: الگوی جوانان هستیم

از درخشش هندبالیست‌های ایرانی در اروپا خوشحالم

بازیکن ایرانی تیم هندبال بوزائوی رومانی گفت: از اینکه می‌بینم بازیکنان ایرانی در اروپا می‌درخشند، بسیار خوشحال هستم.

از درخشش هندبالیست‌های ایرانی در اروپا خوشحالم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، الله کرم‌ استکی،‌ کاپیتان تیم‌ ملی هندبال بعد از یک فصل دوری از لیگ‌ رومانی در فصل جدید به زیمیریلور لیگ برگشت و این بار برخلاف فصل های قبلی به یک تیم تازه تاسیس و جوان پیوست. وی که سابقه بازی در تیم‌های چسمه و دینامو بخارست رومانی را در کارنامه دارد پس از جدایی از باشگاه پونته خنیل اسپانیا، تیم بوزائو را برای فصل جدید انتخاب کرد. 

 

 استکی در هفته یازدهم لیگ‌ رومانی توانست به همراه محسن باباصفری و شاهو نصرتی مقابل تیم بوکائو به پیروزی برسد و به جایگاه هشتم جدول رومانی صعود کند.

 

الله کرم استکی ملی پوش هندبال کشورمان اظهار داشت:  پس از اینکه قرار دادم با باشگاه اسپانیایی به پایان رسید پیشنهادهای مختلف داشتم اما در نهایت تیم بوزائو و لیگ رومانی را انتخاب کردم. خدا رو شکر در حال حاضر هم وضعبت خوبی در این تیم دارم. 

 

استکی افزود: رقابت در لیگ رومانی بسیار نزدیک است تیم ما در جایگاه هشتم زیمبریلور لیگ قرار داد‌. اما در صورت کسب سه برد در بازی‌های بعدی می‌توانیم خود را به صدر جدول نزدیک کنیم. قرار است بعد از سال میلادی بازیکنان جدید به تیم ملحق شوند و مسئولان در نظر دارند تا تیم را تقویت کنند. در هفته یازدهم هم به مصاف تیم قدرتمند بوکائو رفتیم و با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ پیروز شدیم.

 

وی گفت: بوزائو تیم تازه تاسیس و جوانی است این تیم فصل قبل جز تیم های انتهای جدول لیگ رومانی بود و امسال من به همراه محسن باباصفری و شاهو نصرتی برای این تیم بازی می کنیم. مسئولان باشگاه از عملکرد تیم به طور کلی راضی هستند. آنها سرمایه گذاری خوبی در این فصل انجام دادند و امیدوارم در پایان با کسب بهترین جایگاه لیگ را به پایان برسانیم.

 

استکی درمورد وضعیت لژیونرهای هندبال ایران در اروپا اظهار داشت: خوشحالم که بازیکنان ایرانی در اروپا خوش می درخشند و در معتبر ترین لیگ های دنیا بازی می کنند. در حال حاضر بجز من ۱۱ لژیونر دیگر درکشورهای آلمان، فرانسه، کرواسی، ترکیه،رومانی و اسپانیا حضور دارند. فکر می کنم هندبال در حال حاضر بیشترین لژونر را در بین رشته های ورزشی، مخصوصا رشته های توپی ایران دارد.

 

وی ادامه داد: بازیکنان جوان در تیم، ما ایرانی‌ها را الگو خود می‌دانند و از بازی کردن در کنار ملی پوشان ایرانی تجربه کسب می کنند. در پست محسن باباصفری دو دروازه بان جوان روی نیمکت حضور دارند که مدام از محسن الگو برداری می کنند و این باعث افتخارست که بازیکنان ایرانی در اروپا الگو هستند.

دیدگاه‌ها