کد خبر : 1722288 | 10 آذر 1399 ساعت 08:20 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

مغانلو: دوست ندارم رونالدو رکورد علی دایی را بزند

شهریار مغانلو مهاجم ایرانی تیم فوتبال سانتاکلارا، دوران متفاوتی را در فوتبال پرتغال سپری می‌کند.

مغانلو: دوست ندارم رونالدو رکورد علی دایی را بزند

به گزارش ورزش سه، او با اینکه هنوز با پیراهن این تیم در بازی‌های رسمی به میدان نرفته است ولی از انتخاب سانتاکلارا رضایت کامل دارد و تاکید می‌کند که در اروپا بستر مناسبی برای پیشرفت بازیکنان وجود دارد. مغانلو که چند هفته پیش با یک مصدومیت نسبتا عجیب هم مواجه هم شد، در گفت وگو با همشهری ورزشی به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

در مورد آسیب‌دیدگی‌ات صحبت کن، مثل اینکه کار به عمل جراحی هم کشید؟
بله، همینطور است. متأسفانه در یکی از جلسات تمرینی زمین خوردم و چهار انگشت دستم برگشت. زمین هم در آن روز خیس بود و این اتفاق باعث شد تا دو انگشت دستم شکسته شود و در نهایت کارم به جراحی کشید. باید از باشگاه و همچنین کادر فنی سانتاکلارا تشکر کنم که بعد از این مصدومیت رفتاری حرفه‌ای با من داشتند و امیدوارم خیلی زود به شرایط بازی برسم. این مصدومیت باعث شد تا چند روزی هم به ایران برگردم و خانواده و دوستانم را ببینم. 

 

هنوز در لیگ پرتغال فرصت بازی پیدا نکردی. فکر می‌کنی در ادامه شرایط تغییر کند؟
باید این را در نظر گرفت که من پنج هفته دیرتر به تمرینات تیم اضافه شدم و از طرفی کادر فنی هم نمی‌خواست زودتر از حد موعد به من بازی بدهد تا از لحاظ فنی خراب شوم. باید زمان می‌گذشت تا خودم را با شرایط تیم هماهنگ کنم و با جو تیم به خوبی آشنا شوم. من در بهترین شرایط قرار داشتم، ولی متأسفانه در بدترین زمان مصدوم شدم. به هر حال این چیزها در فوتبال وجود دارد، حالا تلاش می‌کنم تا قوی‌تر از گذشته به میادین برگردم.

 

ظاهرا تیم شما یک مهاجم دارد که خیلی خوب گل می‌زند؟
بله، سانتانا بازیکن برزیلی ما است که عملکرد خوبی داشته و من برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم.

 

1530584

 

تو از تیم‌های سرشناس ایران پیشنهاد داشتی، آیا از رفتن به لیگ پرتغال پشیمان نیستی؟
خیر، به هیچ عنوان پشیمان نیستم و اگر زمان به عقب برگردد باز هم این انتخاب را انجام می‌دهم. شرایط فوتبال اروپا خیلی با فوتبل ایران فرق دارد و اینجا یک بازیکن می‌تواند پیشرفت کند. در ایران ذهن فوتبالیست‌ها درگیر خیلی چیزها است ولی اینجا شرایط طوری دیگری است. 

 

طبیعتا لیگ ایران را دنبال می‌کنی، به نظر تو امسال کدام تیم شانس اول قهرمانی است؟
بله، بازی‌ها را دنبال می‌کنم ولی از حالا خیلی زود است که نظر بدهیم. تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، فولاد و سپاهان می‌توانند شانس قهرمانی داشته باشند.

 

حتما می‌دانی که کریستیانو رونالدو فاصله زیادی با زدن رکورد علی دایی ندارد. آیا رسانه‌های پرتغالی این موضوع را بازتاب می‌دهند؟
بله، در پرتغال خیلی‌ها منتظرند رونالدو این رکورد را بزند. همه در فوتبال پرتغال علی دایی را می‌شناسند و می‌دانند که او بهترین گلزن جهان در رده ملی است. برخی هم‌بازی‌های من هم در این مورد با من صحبت می‌کنند و پیش‌بینی آنها این است که رونالدو خیلی زود این رکورد را می‌شکند. البته من دوست ندارم او رکورد علی دایی را بزند، به هر حال این یک افتخار بزرگ برای فوتبال ایران است و امیدوارم این رکورد در اختیار دایی بماند. البته یک موضوع دیگر را هم باید بگویم.

 

چه موضوعی؟
در همه کشورها به اسطوره‌های فوتبال یا ورزش‌های دیگر اهمیت می‌دهند. علی دایی اسطوره فوتبال ایران است و اگر او برای کشور دیگری اینقدر افتخار به دست می‌آورد، شک نکنید که مجسمه‌اش را می‌ساختند. ما در ایران قدر شخصیت‌های بزرگی مثل دایی را نمی‌دانیم و متاسفم که در حال حاضر دایی در این فوتبال حضور و فعالیت ندارد.

دیدگاه‌ها