کد خبر : 1722391 | 10 آذر 1399 ساعت 16:20 | 332.9K بازدید | 0 دیدگاه

آقای مسی رفتارت حرفه ای نبود

نایکی یا آدیداس؛ شادی گلی که حاشیه ساز شد

ادای احترام لیونل مسی به دیه گو مارادونا پس از گلزنی به اوساسونا حواشی زیادی را به همراه داشته است.

نایکی یا آدیداس؛ شادی گلی که حاشیه ساز شد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی پس از زدن گل چهارم بارسا به اوساسونا پیراهن خود را از تن خارج کرد و مشخص شد که او زیر پیراهن اصلی خود پیراهن شماره 10 نیوولز در دوران حضور مارادونا در این باشگاه را به تن کرده است.

 

 

1548456

 

مسی که زمانی شاگرد دیه گو مارادونا در تیم ملی آرژانتین بود و رابطه فوق العاده ای هم با او داشت، دقیقه 72 بازی با اوساسونا روی یک حرکت انفرادی و از بیرون محوطه جریمه توانست شوتی دیدنی را روانه دروازه کند و گل چهارم بارسا را به زیبایی به ثمر برساند.

او به کنار زمین و مقابل دوربین ها رفت و پیراهنش را از تن خارج کرد. مسی زیر پیراهن بارسا پیراهن نیوولزاولدبویز را به تن داشت اما این یک پیراهن معمولی نبود؛ این پیراهن قرمز و مشکی شماره 10 بود که زمانی دیه گو مارادونا آن را به تن داشت. مسی سپس بوسه ای به سمت آسمان فرستاد.

 

 

1548780

 

 

مسی اما بلافاصله با کارت زرد متئو لاهوس داور مسابقه روبرو شد. از تن خارج کردن پیراهن و سپس نمایش پیراهنی دیگر در قوانین داوری با کارت زرد مواجه می شود و جالب اینکه باشگاه بارسلونا نیز به همین خاطر جریمه خواهد شد.  

داور مسابقه این قضیه را در گزارش خود وارد کرده و طبق قوانین انضباطی اسپانیا، بارسا 3000 یورو جریمه می شود. داور از حرکت مسی به عنوان یک خطای جدی نام برده است.

این پایان حواشی ادای احترام مسی به مارادونا نیست.

 

 

1548435

 

 

برند پیراهن بارسلونا نایکی است و لیونل مسی هم در خارج از زمین فوتبال برند آدیداس را تبلیغ می کند. پیراهن نیوولزی که مسی به تن کرده بود نیز نشان آدیداس داشت که استفاده اش برای مسی در زمین مسابقه ممنوع است.

 

 

1548534

 

 

گیلرمو ریکالدونی متخصص مارکتینگ ورزشی در این رابطه به لا ناسیون گفت:« لئو نباید آن کار را انجام می داد. حداقل باید نشان آدیداس روی پیراهن را می پوشاند. در هر زمینه ای باید اصول حرفه ای را رعایت کرد و اگر مسی نشان آدیداس را می پوشاند، هیچکس به او خرده نمی گرفت. اینگونه می توانست به نایکی هم احترام بگذارد. حتی شاید بهتر بود پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن می کرد اما می دانم که پیراهن نیوولز برای او احترام خاصی دارد.

با همه این شرایط معتقدم به خاطر شرایط خاص و اینکه مسی قصد ادای احترام به دیه گو مارادونای فقید را داشت، نباید به او سخت گرفت و انتقادات را باید تمام کرد. گاهی عشق و علاقه باعث می شود انسان رفتار حرفه ای را فراموش کند و بهتر است این موارد را نادیده گرفت.»

 

 

1548826

 

 

 

لیونل مسی سال هاست با کمپانی آدیداس قرارداد همکاری دارد و بر اساس آن برای پوشیدن کفش های ورزشی این کمپانی، سالانه 3.34 میلیون دلار دریافت می کند.

او اخیرا قراردادش با آدیداس را تمدید کرد با این حال زمانی که برای بارسلونا به میدان می رود، با پوشیدن پیراهن های این باشگاه که متعلق به برند نایکی است، به نوعی تبدیل به تبلیغ کننده بزرگترین رقیب آدیداس می شود.

 

 

1548824

 

 

تابستان گذشته و زمانی که شایعات جدایی مسی از بارسا به گوش می رسید اخباری منتشر شد مبنی بر فشار آدیداس برای انتقال مسی به رئال مادرید.

گفته می شد آدیداس که حامی باشگاه رئال مادرید است، به فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید اسپانیا فشار آورده بود تا با  لیونل مسی قرارداد امضا کند. 

وب سایت "Difensa Central" در این مورد توضیح داده بود که این شرکت آلمانی حامی رئال مادرید و لیونل مسی به طور همزمان است و عقد قرارداد با مسی می‌توانست اقتصاد رو به فلج این شرکت را احیا کند. اتفاقی که در نهایت رخ نداد.

 

 

دیدگاه‌ها