کد خبر : 1722402 | 10 آذر 1399 ساعت 18:35 | 96.2K بازدید | 0 دیدگاه

امیر صدر را به پرسپولیس نداد

ماشین‌ 0- گل‌گهر 1؛ هدیه حقیقی به قلعه‌نویی

گل گهر سیرجان با درخشش علیرضا حقیقی موفق شد یک برد شیرین را در تبریز به دست بیاورد و به صدرنشینی اش در لیگ بیستم ادامه بدهد.

ماشین‌ 0- گل‌گهر 1؛ هدیه حقیقی به قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی و گل گهر در شرایطی امروز در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که شرایط دو تیم در جدول رده بندی بسیار متفاوت بود. گل گهر صدرنشین و ماشین سازی قعرنشین برای امتیاز گرفتن تلاش زیادی انجام دادند  و در نهایت این شاگردان امیر قلعه نویی بودند که موفق شدند با یک ضربه پنالتی پیروزی را به دست بیاورند و جمع امتیازاتشان را به عدد 10 برسانند. در این بازی علیرضا حقیقی دروازه بان گل گهر عملکرد خوبی داشت و مهم ترین سیو خود را در دقیقه 94 انجام داد تا مانع از تساوی شدن بازی شود.


هفته چهارم لیگ برتر؛ دوشنبه: 99/09/10 /ساعت 16:30
استادیوم: شهید قاسم سلیمانی تبریز/ بدون تماشاگر
داور: کمیل غلامی     کمک‌ها: کمک‌ها: عباس پورحیدری و علی رعیت
داور چهارم: امیرسامان سلطانی              ناظر داوری: محسن قهرمانی

 

ماشین سازی تبریز:


محمدامین رضایی، وحید نعمتی(86-اصغر نصیری)، مهدی رستمی، سیروس صادقیان،‌ایمان باصفا، اکبر آفاقی(81-بهمن سالاری)، فرشاد اسدی(65-منصور باقری)، مهدی مومنی(65-اتابک زارعی)، پیمان بابایی، سید ابوالفضل رزاق‌پور(81- میلاد خدایی) و سیدمحمد حسینی

 

سرمربی: وحید بیاتلو

 

1548837

 

 

گل‌گهر سیرجان:


علیرضا حقیقی، آرمین سهرابیان،‌علیرضا علیزاده،‌سیدعلیرضا ابراهیمی، بهنام برزای، علی اصغر عاشوری(71- علی قربان‌خانی)، پیمان رنجبری، میلاد زکی‌پور، سعید صادقی(86-امین پورعلی)، احمد زنده‌روح و گادوین منشا

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

1548838

 

 

 

اخطار:


ایمان باصفا(دقیقه 26) منصور باقری(دقیقه 85)‌از ماشین سازی


علیرضا ابراهیمی(دقیقه 60) از گل گهر

 

شرح گل:


گل اول گل‌گهر سیرجان(میلاد زنده‌روح): در دقیقه 80 ارسال توپ روی دروازه ماشین سازی با ضربه سر منشا همراه شد و توپ به دست مدافع تیم تبریزی برخورد کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. احمد زنده‌روح پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت رضایی دروازه ماشین سازی را گشود.

 

شرح بازی:


ماشین سازی و گل گهر در شرایطی به مصاف یکدیگر رفتند که شرایط شان در جدول بسیار متفاوت بود. با این حال دو مربی ارایشی کاملا هجومی را برای ترکیب تیم شان انتخاب کردند. در دقایق ابتدایی دو تیم محتاطانه کار کردند و بیشتر سعی بر شناخت بیشتر از هم داشتند. رفته رفته اما هردو از لاک دفاعی خارج شدند و موقعیت هایی نیز روی دروازه ها ایجاد شد.
در نیمه دوم اما بازی کمی افت کرد. گل گهر سیرجان بیشتر چشم به حرکات تکنیکی نفراتش داشت و البته ارسال های بلندی را روی دروازه حریف انجام می داد. ماشین سازی نیز بازی را اداره کرد و چشم به ضد حملات داشت. در نهایت یک پنالتی سرنوشت بازی را تغییر داد و گل گهر به واسطه همان پنالتی توانست پیروز شود. در دقایق پایانی نیز ماشین سازان در چند صحنه شانس گلزنی داشتند اما راه به جایی نبردند تا بازنده شوند.

 

بهترین بازیکن زمین: علیرضا حقیقی


دروازه بان گل گهر در طول 90 دقیقه عملکرد خوبی ارائه کرد. علیرضا حقیقی باتجربه که تسلط بالایی روی بازی داشت، با روحیه خوب کارش را جلو برد. او در نیمه اول یک موقعیت تک به تک را از مهاجم ماشین سازی گرفت و در ثانیه های پایانی نیز یک سیو خوب دیگر داشت تا دروازه اش را بسته بماند و علاوه بر ثبت کلین شیت 3 امتیاز را به تیمش هدیه کند.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 9: شوت آرمین سهرابیان از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 14: موقعیت عالی برای ماشین سازی تبریز با بی دقتی مهاجم این تیم از دست رفت. در این صحنه مهدی مومنی در موقعیت تک به تک توپ را به بدن علیرضا حقیقی کوبید.
دقیقه 17: ضربه پیمان بابایی مهاجم ماشین سازی از کنار دروازه گل گهر به بیرون رفت.

دقیقه 30: مهاجم گل‌گهر در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه 42: ضربه دیدنی عاشوری مهاجم گل‌گهر بعد از دفع ناقص دروازه بان ماشین سازی به تیر دروازه خورد و به زمین برگشت. در ادامه منشا با ضربه سر به سمت دروازه حریف شلیک کرد که رضایی اینبار هم توپ را دفع کرد.
دقیقه 45+1: ضربه بابایی از پشت محوطه جریمه فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه 48: ارسال خطرناک بازیکن گل‌گهر روی دروازه را دروازه بان ماشین سازی به خوبی جمع کرد.
دقیقه 57: ضربه از راه دور پیمان رنجبری با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: ضربه از راه دور عاشوری را دروازه بان ماشین سازی در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه 70: ارسال زکی‌پور روی دروازه گل‌گهر به قربانخانی رسید؛ او به صورت تک ضرب توپ را به سمت دروازه ماشین سازی فرستاد و دروازه‌بان تیم تبریزی به خوبی واکنش نشان داد و مانع از باز شدن دروازه شد.

دقیقه 89: ضربه اتابک زارعی مهاجم ماشین سازی از کنار دروازه حقیقی و گل‌گهر به اوت رفت.
دقیقه 90+4: موقعیت عالی برای ماشین سازی تبریز با عملکرد خوب حقیقی وارد دروازه گل‌گهر نشد.

 

حاشیه‌ها:


*قبل از شروع بازی به احترام شهادت محسن فخرآبادی دانشمند هسته‌ای و موشکی ایران یک دقیقه در ورزشگاه سکوت برقرار شد.
*احمد زنده‌روح بازیکن سابق ماشین سازی امروز در ترکیب گل‌گهر مقابل تیم سابقش قرار گرفت.
*قبل از شروع مسابقه وحید بیاتلو و امیر قلعه‌نویی و سایر نیمکت نشینان دو تیم برخورد گرمی با هم داشتند.
*پیمان بابایی هافبک توانمند ماشین سازی برخلاف دیدار با استقلال امروز با بازوبند کاپیتانی از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها