کد خبر : 1722435 | 10 آذر 1399 ساعت 18:12 | 37.1K بازدید | 1 دیدگاه

پرسپولیس در جریان بازی گل نمی خورد

روزی که یحیی به فینال امیدوار شد ! (عکس)

روزهای سرنوشت ساز پرسپولیس آغاز شده و آنها با کسب سه امتیاز شیرین دیدار برابر شهر خودرو در تهران در لیگ برتر تنها 19روز فرصت دارند تا با آمادگی فنی و ذهنی خود را آماده مهمترین نبرد تاریخ باشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا کنند.

روزی که یحیی به فینال امیدوار شد ! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، ساعت شماته دار شمارش معکوس را برای قرمزهای پایتخت آغاز کرده است، آنها تا بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده شرق قاره تنها 453ساعت وقت دارند تا هارمونی لازم را برای رقم زدن پایانی  خوش از این فصل لیگ قهرمانان که آن را بد آغاز کرده بودند، بدست آورند.               

                                  
پرسپولیس یحیی به فینالی رسیده است که شاید فرصت آن برای هر فوتبالیستی در آسیا به ندرت ایجاد شود و بازیکنان این تیم و کادر فنی و در راس آنها خود سرمربی باشگاه اینبار باید قدر این فرصت را در پرسپولیس برای یک عمر ماندگاری در ذهن هواداران بدانند. پرسپولیس تا فینال بزرگ آسیا  تنها دو بازی تدارکاتی و حیاتی در لیگ برتر دارد تا انسجام لازم را برای تیم فراهم کند. نساجی و ذوب آهن از امروز تا 22آذر  در دو بازی آتی به مصاف پرسپولیس می روند و یحیی برای رسیدن به ترکیب ایده آل و شناخت بیشتر از تیمش تنها همین دو بازی را فرصت دارد. فرصتی که این بار یحیی باید قدرش را بیش از گذشته بداند. گل محمدی که در پرسپولیس دو بازی حساس فینال و نیمه نهایی حذفی  را در این سال ها به سپاهان و استقلال واگذار کرده است اینبار و در سومین تک بازی مهم خودش در تورنمنتی به مراتب با اهمیت تر باید خاطره این دو شکست را که دو جام حذفی از کلکسیون افتخارات باشگاه کم کرد از ذهن هوادارن بزداید و برای جایگزین سازی جامی پرزرق و برق تر برای آن ها از همین امروز  با تمرکز بالا در تمرینات و این دو  بازی لیگ برتر خود را آماده تاریخ سازی کنند.

 

1548886

 

نقش کادر فنی، اعضای هیئت مدیره، تیم پشتیبانی باشگاه، هواداران، رسانه ها و حتی شبکه های مجازی در این آماده سازی تضمینی است و نقش هر کدام از آنها در این راه بزرگ با فرصت کم و محدود  با اهمیت خواهد بود.


نبود وحید امیری به همراه احسان پهلوان و محرومیت عیسی آل‌کثیر موجب شده است هر سه بازیکن مهم و تاثیرگذار در رسیدن قرمزها به فینال از تفکرات اولیه و ترکیب اصلی یحیی و کادر فنی اش به صورت موقت در دو دیدار نفت مسجدسلیمان و شهر خودرو خارج شوند. آنها در حال آماده سازی خود از لحاظ ذهنی به جهت استفاده از سایر نفرات در ترکیب فینال لیگ قهرمانان آسیا هستند و در این راه حمایت تمامی ارکان باشگاه را با خود یدک می کشند و هیچ ابایی از بابت از دست دادن امتیاز در این دو دیدار نداشتند، هر چند  در نهایت هم چهار امتیاز از این دو دیدار به اندوخته های خود اضافه کردند.

 


زمان به سرعت در حال سپری شدن است، بازیکنان، هواداران و کادر فنی باید قدر این روزها را بیش از گذشته بدانند تا تیم بدون هیچ واهمه ای و با اتکا به همین نفرات و بدون مصدوم و یا خدای نکرده بیمار کرونایی آماده مهمترین نبرد تاریخ باشگاه شود. نبردی که در صورت فتح آن، از بازیکنان شوالیه هایی ماندگار در ذهن هواداران خواهد ساخت و آنها را حتی می تواند وارد مشاهیر باشگاه کند.


کافی است زمان را به جلو ببریم و ساعت17:30دقیقه روز 29 آذر را در ذهن بازیکنان و کادر فنی تصویر سازی کنیم.

 

فرصت رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در فرمت جدید به عنوان اولین تیم ایرانی همچنان در دست همین بازیکنان و کادر فنی است و باید بدانیم و بدانند  داور مسابقه سوت رقابت را با حضور 11بازیکن پرسپولیس و حریف خواهد زد و با تمرکز و جانفشانی قدر این موقعیت را باید دانست. موقعیتی که تا حالا نصیب هیچ یک از بزرگان تاریخ این باشگاه از کلانی و پروین، محمدخانی، محرمی، علی دایی، کریم باقری و  علی کریمی و ... نشده است و آنها با این همه سبقه و تاریخ بزرگ در باشگاه نتوانسته اند برای خیل عظیم  هواداران مهمترین جام آسیا را به ارمغان بیاورند و این فرصت به این نسل و این تیم در حال چشمک زدن است.


کافی است خاطرات بازیکنان دو فصل قبل باشگاه در فینال را دو باره مرور کرد و یا سری بزنیم به حسرت های ماندگار پیشکسوتان تیم های استقلال ، سپاهان و ذوب آهن که همانند پرسپولیس دو فصل قبل دست خالی از فینال جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا برگشته اند و آن را جزیی از خاطرات تلخ و فراموش نشدنی خود در سال های متمادی حضور در مستطیل سبز می دانند .


تاریخ برای نوشتن این روزها برای این تیم و یحیی برای رستگاری و ارائه قابی ماندگار در دل و ذهن هواداران تنها 19روز فرصت دارد و بازیکنان می دانند برای این رویای تاریخی باید با دل و جان همه کار بکنند و مثل دور مقدماتی و حذفی لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر اجازه گلزنی به رقیب خود در فینال را ندهند و قدر تک فرصت ها را با تمرکز بالا در فینال بدانند. اتفاقی که یحیی در حال آماده کردن بازیکنانش از لحاظ ذهنی است و امروز برابر شهر خودرو با چیدمان اولیه یحیی کاملا مشهود بود.

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها