کد خبر : 1722505 | 10 آذر 1399 ساعت 21:15 | 92K بازدید | 0 دیدگاه

در هفته اول دسامبر چه گذشت؛

این آخرین توپ طلای لیونل مسی بود

معمولا در هفته اول دسامبر شاهد هیجان گرفتن رقابت های لالیگا هستیم.

این آخرین توپ طلای لیونل مسی بود

به گزارش "ورزش سه"، در هفته اول دسامبر رونالدوی برزیلی برای آخرین بار در لباس رئال مادرید در لالیگا موفق به گلزنی شده و گرت بیل و تیری آنری برای اولین بار هت تریک می کنند. همچنین در این مقطع لیونل مسی، اسطوره بارسلونا ششمین توپ طلای خود را نیز کسب کرده است.

30 نوامبر: اولین هت تریک گرت بیل در رئال مادرید فوق العاده است (2013)

 

گرت بیل در دو ماه اول حضور در سانتیاگو برنابئو به دلیل مصدومیت روزهایی ناامیدکننده داشت، اما در تاریخ 30 نوامبر 2013 و فقط بعد از 13 بازی در رئال مادرید، ستاره سابق تاتنهام کاری کرد که تعداد معدودی از بازیکنان قادر به انجام آن هستند. در دقیقه 33 بازی در خانه وایادولید بود که گرت بیل با ضربه سر هوشمند خود گل اول را به ثمر رساند.

 

1548036

 

در ابتدای نیمه دوم بود که گرت بیل ارسال مارسلو را با پای راست به گوشه دروازه فرستاد. در اواخر بازی بود که مدافع برزیلی پاس سومین گل گرت بیل را نیز مهیا کرد و او از فاصله ای نزدیک با پای چپ موفق به گلزنی شد. این یک هت تریک کامل با پای چپ، پای راست و ضربه سر بود. ستاره ولزی در پایان بازی با خوشحالی در میکسدزون برنابئو گفت: "هر چه رویا داشتم محقق شد."

 

اول دسامبر: اولین حضور ژابی آلونسو در ترکیب رئال سوسیداد (1999)

 

شکست 1-0 سوسیداد کوپا دل ری مقابل لوگروس در اول دسامبر 1999 که باعث شد در مجموع آنها با قبول شکست 1-3 حذف شوند، خاطرات خوش زیادی برای این تیم به همراه نداشت. با این وجود کورسوی امید این تیم اولین بازی هافبک لاغراندارم و بلند قدی به نام ژابی آلونسو بود که به تازگی 18 ساله شده و در برخوردهای نزدیک و فیزیکی به طرز تحسین برانگیزی عمل کرد.

 

1548037

 

این بازیکن نوجوان پس از آن به صورت قرضی به تیم رقیب همشهری یعنی ایبار رفت و آنجا در دسته دوم تجربه کسب کرد. در ادامه نیز جان توشاک، مربی لارئال، در ژانویه 2001 او را به سن سباستین فراخواند. طی چند سال، آلونسو نیروی محرکه تیمی شد که به عنوان قهرمانی لالیگا نیز خیلی نزدیک بود. اتفاقی که در نهایت آلونسو در فصل 12-2011 به عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیم رئال مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو به آن دست یافت.

 

دو دسامبر: ششمین توپ طلای لیونل مسی (2019)

 

در تاریخ دو دسامبر 2019 در تئاتر du Chatelet هیجان به اوج رسیده بود، زیرا همه افراد حاضر و میلیون ها تماشاگر در سراسر جهان منتظر اعلام نام برنده توپ طلا بودند. مسی یک سال فوق العاده داشت، در 32 بازی در لالیگا 34 گل به ثمر رساند و یک بار دیگر با بارسلونا عنوان قهرمانی لالیگا را کسب کرد.

 

1548952

 

با این حال، بارسا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط لیورپول به طرزی شوکه کننده حذف شده بود. در پایان، عملکرد شخصی درخشان مسی باعث شد ستاره آرژانتینی با 686 رای بالاتر ویرژیل ون دایک با 679 رای فاتح این جایزه شده و با شش توپ طلا از این حیث رکورددار شود.

 

سوم دسامبر: آخرین گل رونالدو نازاریو در لالیگا (2006)

 

رئال مادرید در تاریخ سوم دسامبر 2006 در سانتیاگو برنابئو در پایان نیمه اول با یک گل مغلوب بیلبائو شده بود. پس فابیو کاپلو سرمربی بلانکوس تغییراتی ایجاد کرده و رونالدو نازاریو که به دلیل مشکلات مداوم آسیب دیدگی مچ پا غایب بود وارد زمین شد. در شرایطی که 19 دقیقه باقی مانده بود، بازیکن 30 ساله گل وارد میدان شده و بلافاصله ارسال سرخیو راموس را کنترل کرده و با یک ضربه دقیق دروازه بان بیلبائو یعنی ایناکی لافونته را مغلوب کرد.

 

1510294

 

روبرتو کارلوس، دیگر برزیلی تیم گل دوم را به ثمر رساند و بازگشت رئال کامل شد. در میان جشن پیروزی ، هیچ کس متوجه نشد که آنها آخرین گل از 83 گل رونالدو در لالیگا طی پنج فصل با پیراهن لوس بلانکوس را تماشا کرده اند. کمتر از دو ماه بعد او طی انتقال غافلگیرکننده به باشگاه ایتالیایی میلان رفت، اگرچه او اکنون به عنوان رئیس باشگاه رئال وایادولید به لالیگا بازگشته است.

 

پنجم دسامبر: اولین بازی ساموئل اتوئو در لالیگا، با لباس رئال مادرید! (1998)

 

در تاریخ شنبه 12 مه 1998 در استادیوم المپیک بارسلون، اسپانیول و رئال مادرید به مصاف هم رفتند. با نیمه دوم و در حالیکه بازی 0-0 بود، گاس هیدینک، سرمربی رئال مادرید مهاجم کروات خود داور شوکر را بیرون کشیده و یک مهاجم جوان کامرونی به نام ساموئل اتوئو برای اولین حضور در لالیگا به زمین می فرستد. اتوئو موفق به گلزنی نشد و بازی بدون گل پایان یافت.

 

1548039

 

اما اتوئو در طول دوران حرفه ای خود در 16 بازی لالیگا در برابر رئال مادرید هشت گل به ثمر رساند و 5 پاس گل ارسال کرد، از جمله یک دبل معروف با لباس مایورکا در سانتیاگو برنابئو در جریان پیروزی 3-2 در سال 2003 و چهار گل در هشت مسابقه ال کلاسیکو هنگام حضور در بارسلونا. او در پایتخت کاتالانونیا بود اولین بار در لالیگا بازی کرد و سپس در نیمه دیگر شهر و در نیوکمپ موفق به کسب سه عنوان قهرمانی لالیگا شد.

 

شش دسامبر: تیری آنری برای بارسا هت تریک کرد (2008)

 

این اولین فصل پپ گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا است و تیم او در تاریخ شش دسامبر 2008 به مصاف والنسیا می رود. اولین گل پس از 19 دقیقه توسط تیری آنری با ارسال بلند و زیبایی از یجیی توره به ثمر رسید. لحظاتی بعد هم تیمی سابق آنری یعنی الکساندر گلب با از خود گذشتگی پاس گل دوم او را ارسال می کند.

 

1548040

 

آنری در نهایت هت تریک کرده و با گل تماشایی و دقایق پایانی بویان کرکیچ، بارسلونا 0-4 پیروز می شود. این بازیکن 31 ساله فرانسوی پس از یکی از عملکرد درخشان خود در پیراهن بارسا مقابل تیم والنسیا با مربیگری اونای امری که دارای استعدادهای بزرگی مانند دیوید آلبلدا و داوید ویا در ترکیب بود، مورد تشویق تماشاگران در نوکمپ قرار گرفت. هنری در مجموع 35 گل در 80 بازی لالیگا در طول سه فصل حضور در نیوکمپ به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی نیز به دست آورد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها