کد خبر : 1722960 | 12 آذر 1399 ساعت 18:18 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

مقابل استقلال انگیزه‌های شخصی هم دارم

پورموسوی: پیراهن مشکی شانس را به ریکانی دادم!

سرمربی نفت آبادان بعد از برد مقابل ذوب آهن، اکنون تیمش را مهیای جدال حساس برابر استقلال می‌کند؛ دیداری که از آن به عنوان دیداری با انگیزه‌های خاص یاد می‌کند.

پورموسوی: پیراهن مشکی شانس را به ریکانی دادم!

به گزارش "ورزش سه"، نفت آبادان بار دیگر لیگ را امیدوارانه استارت زده و توانسته با کسب 7 امتیاز طی چهار بازی به میانگین امتیازی خوبی دست یابد. این در حالیست که بعد از محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی در ابتدای فصل و جدایی چند ستاره این تیم، نگرانی بزرگی برای هواداران این تیم شکل گرفته بود. سیروس پورموسوی اکنون با کسب موقعیت مناسب در جدول از رویای خود برای دستیابی به موفقیت با برزیلی‌ها می‌گوید.

 

سرمربی نفت آبادان درباره برد برابر ذوب آهن اینطور می‌گوید: با توجه به اینکه دو بازی خارج از خانه داشتیم برخی از بچه‌ها برای اولین بار در ورزشگاه تختی آبادان به میدان می‌رفتند که این برای آنها هم جذاب و هم حساس بود. از طرفی هم به دنبال این بودیم که دومین بازی خانگی این فصل را با برد پشت سر بگذاریم. با احترامی که برای تیم ذوب آهن به عنوان یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران، می‌دانستیم حریف سرسختی پیش رو داریم. بچه‌ها برای برد وارد زمین شدند و خوشبختانه به آن هم رسیدند.

 

پورموسوی درباره دستیابی تیمش به پنالتی برای گل سه امتیازی این بازی می‌گوید: در نیمه اول بازی کاملا از نظر مالکیت، تعداد پاس و تنوع تاکتیک در دست ما بود و دفاع حریف با توجه به فشاری که ما از دقیقه اول بازی به آنها وارد کرده بودیم مطمئنا دچار اشتباه شد. تیمی که زیر فشار باشد طبیعی است که جایی دچار اشتباه می‌شود و یک خطا انجام دادند که منجر به پنالتی شد. اگر پنالتی هم نمی‌شد ما فرصت خوبی برای گلزنی داشتیم. مردم آبادان با برد ما خوشحال می‌شوند و مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که کرونا به وجود آورده را فراموش می‌کنند که این هم مایه خوشحالی ماست. بعد از بازی که از استادیوم خارج می‌شدیم آن تعداد هوادارانی که در خارج از محوطه بودند خوشحال بودند و به بچه‌ها انگیزه دادند که در بازی آینده هم بتوانیم به همین شکل ادامه بدهیم.

 

او در پاسخ به این سوال که چطور تیمش را با توجه به تغییرات زیاد در نقل و انتقالات تابستانی هماهنگ کرده، گفت: از نتایج راضی هستیم و جا دارد که از تمامی همکاران و بازیکنان تشکر کنم چون وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند. مشکلاتی که ما داشتیم مانند ورود دیرهنگام به نقل و انتقالات و تغییرات زیاد و همینطور بسته بودن پنجره نقل و انتقالات ذهن ما را درگیر کرده بود و ناخواسته روی آنها متمرکز بودیم که خداراشکر توانستیم با تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتیم امتیازات را جمع‌آوری کنیم و این مسائل را به فراموشی بسپاریم.

 

پورموسوی ادامه داد: وقتی در بازی اول آن مشکل برایمان پیش آمد و پنجره بسته ماند، به تعدادی از جوانان بازی دادیم که 18 یا 19 ساله بودند. بعضی مربیان در دقایق پایانی و وقتی عقب هستند به جوانان بازی می‌دهند و می‌گویند جوانگرایی کردیم اما در تیم ما واقعا بازیکنان جوان تاثیرگذار هستند. در بازی مقابل پرسپولیس ما با بازیکنان باتجربه شروع کردیم که طبیعی بود در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس با آن ترکیب به زمین برویم اما در چهار تعویضی که داشتیم چهار بازیکن جوان را به میدان فرستادیم. مقابل شهرخودرو در بازی سوم هم همین اتفاق افتاد و در بازی دیروز هم چنین اتفاقی افتاد که خوشحالیم جوانان خیلی خوبی داریم و یک میکس خیلی خوبی از نفرات را در اختیار داریم. هدف ما این است که به فوتبال خدمت کنیم و نتیجه اهمیت دارد اما تلاش داریم تا جوان‌سازی هم داشته باشیم.

 

سرمربی تیم صنعت نفت باکنایه به برخی سرمربیان که بازیکنان جوان را در دقایق پایانی به میدان می‌فرستند، گفت: بازیکنان جوان ما نشان دادند که لیاقت دارند و ما هم مانند برخی دوستان نیستیم که بازیکن جوان را در دقیقه 85 به میدان بفرستیم. این را گفتم چون برخی از دوستان یکطرفه به قاضی می‌روند و می‌گویند که صنعت نفت بازیکنان مسن دارد در صورتیکه در هر بازی به صورت حداقل ما 5 بازیکن جوان در ترکیب داریم. ما تیم مسن نیستیم و یک تیم باتجربه همراه با بازیکنان جوان داریم.


سیروس پورموسوی درباره شرایط طالب ریکانی در فصل جدید گفت: دیروز از من سوال کردند که خط حمله گلزنی نمی‌کند و طالب گل می‌زند که به آنها گفتم طالب مهاجم ماست. طالب را یک خط به جلوتر آورده‌ایم. در این 4 بازی ما سه بازی او را به عنوان مهاجم در ترکیب داشتیم و فقط در بازی دیروز هافبک بود. بحث دیگر هم تلاش اوست که در خدمت تیم است و مهم‌تر از همه شکل و کار تیمی است که در 20 دقیقه آخر از سیستم 2-4-4 لوزی به سیستم 2-4-4 خطی تغییر تاکتیک دادیم. چون حریف در محوطه جریمه خودش جمع شده بود تغییر سیستم دادیم و بازی را به کناره‌ها بردیم تا از خلاقیت بازیکنان از جمله طالب ریکانی استفاده کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که ظاهرا پیراهن مشکی‌اش را به این بازیکن اهدا کرده تا روند موفقی داشته باشد، به شوخی پاسخ داد: بله، بعد از مصاحبه‌ای که داشتم طالب این پیراهن را درخواست کرد و من هم آن را به او دادم و با شانس آن به گل می‌رسد و دنبال آقای گلی است.(باخنده.) فارغ از شوخی اما طالب واقعا بازیکن خوبی در ترکیب ماست و شایسته حضور در اردوی تیم ملی هم هست و امیدوارم این شانس را به دست بیاورد.

 

سرمربی تیم صنعت نفت آبادان درخصوص رویارویی با استقلال تهران در هفته پنجم لیگ برتر هم اظهار داشت: فکر می‌کنم نسبت به بازی اولی که پنجره بسته بود کیفیت خوبی نداشتیم اما الان بازیکنان آمادگی جسمانی بیشتر و همینطور هماهنگی بیشتری دارند. مطمئنا به دنبال این هستیم نشان بدهیم تیمی که در هفته اول شکست خورد صنعت نفت نبوده و نسبت به بازی قبلی پیشرفت کرده‌ایم. حقیقتا در بازی نیمه اول روز گذشته اصلا از بازیکنانم رضایت نداشتم و در نیمه دوم بهتر شدیم. امیدواریم که یک بازی قابل ملاحضه مقابل استقلال به نمایش بگذاریم.

 

سیروس پورموسوی در پاسخ به این سوال که برابر استقلال با توجه به اتفاقاتی که فصل گذشته و زمان حضوری روی نیمکت پارس رقم خورده، انگیزه خاصی دارد یا خیر گفت: مسلما بازی کردن برابر استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تنها برای بازیکنان ایجاد انگیزه نمی‌کند و دو بازی در سال ویترین شما می‌شود. خودم به عنوان کسی که در ورزش کار می‌کنم علاقه دارم که عملکردم مقابل 30 - 40 میلیون هواداری که بازی را تماشا می‌کنند به چشم بیاید. بخشی از انگیزه شخصی من برای بازی مقابل استقلال می‌تواند این باشد. در آن شرایط دلایلی که می‌گفتند و البته ما هیچوقت آن مستندات را ندیدیم بازی را لغو کردند اما من یکسری مستندات داشتم که در کنفرانس خبری هم نشان دادم اما به آن استناد نکردند، به هر حال بازی برابر استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی همیشه جذاب است.

 

دیدگاه‌ها