کد خبر : 1723034 | 13 آذر 1399 ساعت 01:22 | 15.9K بازدید | 2 دیدگاه

سویا 0-4 چلسی: برد بزرگ آبی‌ها با پوکر ژیرو

چلسی در دیدار حساس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد در خانه سویا به پیروزی 3-0 برسد.

سویا 0-4 چلسی: برد بزرگ آبی‌ها با پوکر ژیرو

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان فرانک لمپارد در این دیدار کاملا برتر از حریف ظاهر شدند و به لطف درخشش الیویه ژیرو و چهار گلی که او به ثمر رساند، به یک پیروزی پرگل رسیدند. با این پیروزی آبی ها این فرصت را دارند که با یک تساوی در آخرین دیدار، به عنوان تیم اول از این گروه صعود کنند.

چلسی بازی را بهتر آغاز کرد و بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه در دقایق ابتدایی، این الیویه ژیرو بود که در دقیقه 8 گل اول بازی را به ثمر رساند. در حالی که تیم سویا به دنبال ترتیب دادن یک حمله بود، بازیکنان چلسی توپ را قطع کردند و هاورتز با یک پاس خوب، ژیرو را در موقعیت گلزنی قرار داد. این مهاجم فرانسوی هم بعد از یک حرکت در عرض، توپ را به گوشه دروازه سویا فرستاد.

 

1549748

 

پس از این گل برای دقایقی چلسی ابتکار عمل را در دست داد اما پس از آن بازی متعادل شد و هر دو به دنبال رسیدن به گل های بعدی بودند؛ هرچند موقعیتی روی دروازه‌ها ایجاد نمی‌شد. در دقیقه 27، پولیشیچ روی یک حرکت انفرادی، می توانست گل دوم آبی‌ها را به ثمر برساند اما ضربه او را آلفونسو پاستور مهار کرد.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد اما در دقایق پایانی نیمه اول موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد و در نهایت این نیمه با همان یک گل به سود چلسی به پایان رسید.

نیمه دوم را سویا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 49، روی همکارس اسکار رودریگس و خسوس ناواس، این گودلی بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه والی او از بالای دروازه چلسی به بیرون رفت.

در مقابل این تیم میهمان بود که در دقیقه 54 به گل دوم رسید. این بار روی پاس متئو کوواچیچ بود که ژیرو صاحب موقعیت شد و بعد از عبور از سرخی گومز، با یک ضربه چیپ دقیق، پاستور را مغلوب کرد.

 

1549749

 

تنها سه دقیقه بعد چلسی می توانست به گل سوم برسد اما ضربه پای چپ هاسون اودوی از بالای دروازه سویا به بیرون رفت. برتری چلسی ادامه داشت و در دقیقه 65، روی پاس امرسون، پولیشیچ در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما ضربه او بعد از برخورد به مدافع حریف به بیرون رفت.

در دقیقه 69 میسون مونت یک موقعیت گلزنی بسیار خوب را از دست داد اما در دقیقه 74، ژیرو توانست گل سوم خود و تیمش را به ثمر برساند. روی ارسال انگولو کانته بود که ژیرو بالاتر از مدافعان حریف توانست ضربه نهایی را بزند و کار را تمام کند.

بعد از این گل بازیکنان میزبان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند اما این چلسی بود که در دقیقه 82 صاحب یک ضربه پنالتی شد. این بار هم ژیرو در متن حرکت بود و در حالی در تلاش بود از ارسال آسپلیکوئتا استفاده کند، توسط گومز متوقف شد. خود ژیرو پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه محکم به گوشه بالایی دروازه کار را تمام کرد.

 

1549750

 

دو دقیقه بعد بار دیگر یک موقعیت مشکوک در محوطه جریمه سویا رخ داد و به نظر می رسید که گیلمور روی جورجینیو مرتکب خطا شده است اما داور بعد از استفاده از VAR، دستور به ادامه کار داد.

در دقایق پایانی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و در نهایت بازی با برتری 4-0 چلسی به پایان رسید.

دیدگاه‌ها